• Kastellet07

Naglar - vilket lack har ni?

Jag skulle vilja ha lite tips av er som tänker måla era egna naglar till den stora dagen.

Jag har långa hårda naglar (egna), men det är sällan jag målar dem. Jag kan inte sitta still och vänta så resultatet blir så klart att jag slår emot någon nagel så att jag får ta bort alltihopa igen... Det tar ju en sån tid för det att torka! Hur gör ni för att få det snyggt? Lägger ni flera lager med bas och topplack också? Torktider?

Jag vill också gärna ha tips om snygga nagellack (märke och färgnr) allt ifrån täckande med pärlemor, fransk och genomskinligt. Jag vill ha en svagt rosa nyans.

• Svar på tråden Naglar - vilket lack har ni?
  • jocelyn

Jag måste säga att jag blev grymt missnöjd med OPI. Dålig kvalitet och skavdes av efter ca 24 timmar. Och det ska man betala 150 spänn för? Nej tack, då tar jag hellre ett budgetlack som håller.

• pickolina

jocelyn - Åh, tack.. Nu sparade du mig 150kr för att testa! :)

• jessisca

jocelyn: Oj, hur gick d till?! När jag har använt OPI har d ALLTID suttit en vecka!

• Mrs JB

jocelyn:
    Japp, för mig har det också hållit en vecka minst. Jag har kört två lager lack bara och det håller som berget. Hur har du gjort??

• pickolina

Det beror kanske på nagelns kvalité oxå? Precis som olika fejkmaterial sitter olika bra pga nagelns kvalité så kanske det är samma sak med lack.. En tanke bara..

• jocelyn

Jag har gjort som ni; två lager lack och det bara rasade av...jag har hört så mycket bra om lacket så jag var rejält besviken faktiskt. Har testat med ett lager med för att se om det var någon skillnad men det var samma dåliga kvalitet då med.

Jag har riktiga naglar dsvs mina egna -ej plast eller annat som man kan ha på- och de är hälsosamma starka naglar, det enda problem jag har är att de växer för snabbt (???)

Mavalalacken sitter jättebra som sagt, samma sak med L'Oréal och Rimmel. Även Bourjois mini -som jag inte vet om man kan köpa i sverige- sitter som berget.

• pickolina

jocelyn - Jo men man har säkert olika kvalitet även på sina naturliga naglar, det var det jag menade.. Det är ju därför fejkmaterialet sitter olika bra på olika naglar.. Då borde sådant även påverka hur olika nagellack sitter. Det låter logiskt tycker jag i alla fall.

• jocelyn

Isåfall undrar jag vad ni har för naglar som får OPI-lacket att sitta bra? :)

räfflade? *fniss fniss*

• Modestie

Ingen som testat Essies lack?

Jag använder nästan alltid Mavalas småflaskor eller IsDora, budgetlack båda. Tycker de är varken sämre eller bättre än t ex Lancomes lack. Kör oftast med chockrosa naglar, ljust rosa eller fransk/amerikanske manikyr. Både med riktigt vitt lack på topparna och pärlemor (inte samtidigt dock)

• Modestie

Ska tillägga att jag kör med både bas- och topplack (IsaDora) Topplacket är snabbtorkande. Visst, tar lite extra tid, men då sitter dte ju lite längre också så man tjänar nog in den tiden...

• pickolina

Modestie - Nu blev jag nyfiken. Hur länge sitter det då?

• Modestie

Pickolina: Fel person att fråga Jag är ju nästan grovarbetare numera och kör nästan aldrig med handskar....men har för mig att för 10 år sedan så lackade jag en gång i veckan med den proceduren. Idag, samma prodedur och lack, MEN jag använder fingrarna så mkt att jag måste lacka var tredje dag ändå. Förra sommaren körde jag Depends lack och inget bas- och topplack då vi var bortresta. Lacket satt i en dag....vet dock inte om det var för att jag lackat med Depend...många gillar ju det...men jag hade alltså inget bas- eller topplack. Testa!

• pickolina

Modestie - Ok.. Då fick jag det svar jag ville ha. Mitt lack sitter en vecka utan över- och underlack så jag ville bara veta om det verkligen skulle göra någon riktig skillnad. Troligtvis inte då.. :) Jag anv sånt förr men slutade...

• Modestie

Pickolina: Hm, ok Ja, inte vet jag om det funkar_egentligen. Måste nog testa det där mer vetenskapligt här hemma ngn dag

• pickolina

Modestie - Återkom gärna om du gör det! :D

• jessisca

Depend e ett lustigt märke... Man kan ju tro att dom e proffs på naglar, men jag har nog aldrig hört nåt riktigt positivt om deras lack... :)

• Laj2008

Jag använde Depends lack förut, men det satt på tok för dåligt... Nä två tunna lager OPI i färgen Passion med Mavalas bas- och överlack så håller sig naglarna fina i en vecka! Mavala har jättefina färger om man vill ha lite mer "sting", t ex Acapulco som är mörkt rött.

• pickolina

Alla gör ju som dom vill men varför lägga ner så mycket tid och pengar när man kan få lika bra resultat på 10min med ett budgetlack? ;):D

Svar på tråden Naglar - vilket lack har ni?