• Kastellet07

Naglar - vilket lack har ni?

Jag skulle vilja ha lite tips av er som tänker måla era egna naglar till den stora dagen.

Jag har långa hårda naglar (egna), men det är sällan jag målar dem. Jag kan inte sitta still och vänta så resultatet blir så klart att jag slår emot någon nagel så att jag får ta bort alltihopa igen... Det tar ju en sån tid för det att torka! Hur gör ni för att få det snyggt? Lägger ni flera lager med bas och topplack också? Torktider?

Jag vill också gärna ha tips om snygga nagellack (märke och färgnr) allt ifrån täckande med pärlemor, fransk och genomskinligt. Jag vill ha en svagt rosa nyans.

• Svar på tråden Naglar - vilket lack har ni?
  • Hemligt bröllop

Överlacket skyddar - och det som skavs då är överlacket och det färgade lagret är lika snyggt

Gör själv en del enkalre "nail art" och det håller sig utan att skavas genom att bättra på med ett lager överlack var annan eller var tredje dag.

• rosesarered

Inget lacktips men jag har ett nagelspray som man sprayar över naglarna för att få dom att torka snabbare. Jag tycker att det funkar bra!:)
    Opi nails tror jag att det heter och det är en liten sprayflaska.

• jocelyn

Jag kanske har tur eller något men 1 lager mavala-lack + 1 lager genomskinligt lack håller i 5 dygn för mig! Det enda som sabbar det är ett långt bad...

• pickolina

Jag brukar lägga 1-2 lager när jag målar. Jag anv enbart isadoras lack, det är snabbtorkande och sitter kanonbra. På mig i alla fall. Just nu har jag tex ceriserosa lack som jag målade i tisdags och färgen är i perfekt skick fortfarande. Och på en sådan skrikig färg syns det ju direkt om man sabbar det.. Jo, anv inget underlack eller överlack heller.

• pickolina

Det tar inte lång tid heller. Jag målar ett lager, väntar ett par min och målar ett till (om jag målar två lager dvs). Sedan sitter jag kanske en kvart och kikar på tv.. Men jag ställer mig ju knappast och diskar efteråt så klart.. :)

• pickolina

Ibland sitter jag inte ens så länge men försöker ju vara någorluna försiktig i alla fall...

• pickolina

Överdrev nog, ett par min mellan lagren och sedan typ 5min efteråt räcker... Men en viss försiktighet efteråt är ju att rekommendera. Men på så sätt håller mitt lack perfekt i 5-7 dagar ungefär.

Underlack, överlack, massor av lager osv osv.. Låter alldeles för avancerat och bökigt i onödan... ;):)

• Mrs JB

Gillar inte heller fransk manikyr, tycker det ofta ser väldigt konstgjort ut och det vita blir alldeles för vitt. Beror dock säkert på hur man gör det såklart.

Själv använder jag alltid OPIs nagellack (gillar de mörkare färgerna), tycker det är helt klart bäst. Lätt att måla på, blir inte för tjockt på penseln, håller länge. Lite dyrare än andra men tycker det är värt priset, finns ju inget fulare än nagellack som släpper.

• pickolina

Ett tips på lite naturligare och enligt mig snyggare variant på fransk -Amerikansk. Ett tunt lager genomsklinligt vitt lack, ex pärlemo och sedan ett tunt lager genomskinligt rosa/beige lack, vilket man föredrar. Då blir det inte så skarpt och mycket mer naturligt. MYCKET snyggare enligt mig.

Annars föredrar jag faktiskt korta naglar i snygga lack... Men smaken är som baken..

• jessisca

ja, OPI har helt fantastiska lack! i övrigt gillar (och använder) jag Sally Hansen's french manicure-lacker oxå...

Svar på tråden Naglar - vilket lack har ni?