• Kastellet07

Naglar - vilket lack har ni?

Jag skulle vilja ha lite tips av er som tänker måla era egna naglar till den stora dagen.

Jag har långa hårda naglar (egna), men det är sällan jag målar dem. Jag kan inte sitta still och vänta så resultatet blir så klart att jag slår emot någon nagel så att jag får ta bort alltihopa igen... Det tar ju en sån tid för det att torka! Hur gör ni för att få det snyggt? Lägger ni flera lager med bas och topplack också? Torktider?

Jag vill också gärna ha tips om snygga nagellack (märke och färgnr) allt ifrån täckande med pärlemor, fransk och genomskinligt. Jag vill ha en svagt rosa nyans.

• Svar på tråden Naglar - vilket lack har ni?
  • Lena+Mattias=sant

mitt tips är franskt det ser naturligast ut. Jag köpte ett kitt med franskt nagelack. jag följde anvisningar och det gick jättebra. köpte depend

• Kastellet07

Lena+Mattias=sant:
    Kommer du ihåg vilken nyans du köpte? Jag har tidigare köpte ett franskt från Mavala och det var inte alls snyggt (för täckande och konstig rosa färg).

• velour

Jo, man måste sitta still tills det har torkat. Jag brukar måla med ofärgat baslack först för att slippa missfärgade naglar. Just nu har jag nivea base and top shine, vilket funkar utmärkt. Baslack tycker jag gör att det riktiga lacket blir lite jämnare, men jag vet inte om det är inbillning kanske. På bröllopet ska jag nog ha OPIs kangarooby som är typ rätt mörk lila, och nästan lite cerise och vinröd. Mycket tjusigt!

Jag brukar låta alla lager torka väldigt länge, mycket längre än att det bara känns torrt, för det är som du säger väldigt irriterande om man är för ivrig och det inte har torkat..

• Lena+Mattias=sant

jag köpte den vitaste av dem tre har jag för mig. Iaf inte rosa. Kan kolla hemma om jag kommer ihåg ;)

• Skalaren

Kastellet07, jag tycker också att Mavalas Franska manikyr var dålig. Det beige/rosa lacket täckte precis allt av det vita på nageltopparna och var dessutom omöjligt att få jämnt. Annars gillar jag Mavalas nagellack.

Jag har använt både Depends franska manikyr med rosa ton och Trinds franska manikyr. Båda är bra tycker jag, Trinds är minst täckande av de två, men jag gillar båda.

• A:s wife

Kastellet07
    jag provade de flesta märken och färger som finns att få tag på (nåja, många i alla fall)inför mitt bröllop. det jag tyckte var bäst i färgen (och snabbtorkande) var isadoras quick dry i färgen Arctic rose (tog 2 lager). det ger ett ljust rosa skimmer, jättefint. och över det Mavalas minute quick-finish överlack så höll det ordentligt. det kostar ca 50-60kr (har jag för mej) för en halvliten flaska (isadora-lacket alltså).

• jocelyn

Jag vill bara ha ett neutralt lack typ ljust rosa så ett från Mavala funkar nog för mig. Har också "egna" naglar och resonerar som så att ett ljusare lack syns det mindre om det blir hack eller repor i...

För att det ska hålla kan man ha ett genomskinligt lack över, då blir naglarna lite blankare också...sedan tycker jag personligen att även om lack är "snabbtorkande" så får man räkna med 1 timme innan det är ordentligt torrt.

• Skalaren

So svar på TS, det finns nog inga direkta genvägar till att få snygga naglar, man måste låta lacket torka ordentligt, det är A och O. Sen finns det väl märken som känns som att de aldrig torkar och som är svårare att måla jämnt med.

Jag brukar måla först ett lager baslack, bra för utjämnande effekt och även för att nageln inte ska missfärgas av det färgade lacket. Brukar låta baslacket torka mellan en halvtimme och en timme. Sen målar jag två lager med färgat lack och då låter jag det torka minst en timme mellan lagren. Det sista lagret får torka så länge det går, minst en timme. Sen målar jag ett lager överlack. Tycker personligen att vill man slarva så hoppa hellre över överlacket än baslacket.

Jag tycker att depends franskmanikyr lack med rosa ton går utmärkt att använda ensamt, utan vita nagelspetsar. Det är ljust rosa lite skimrande och sitter ganska bra.

• lightfish

Jag använda Depends Franska Maniskyrset med rosa baslack och det såg ut som om jag frös hela tiden. Så jag rekommenderar den beiga baslacken. Fördelen med Depend är att det finns mallar för typ 20 kr som är som klistermärken, sätt fast på naglarna jämnt, måla med det vita, låt torka, baslack, toplack x 2: Klart :D Alla har berättat hur fina mina naglar varit de senaste två veckorna sen jag började med detta :)

• Kastellet07

Tack snälla ni för alla tips! Jag suger åt mig som en svamp.

Svar på tråden Naglar - vilket lack har ni?