• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • 6 okt 2007

Idag beställde vi tårta, ringarna är hämtade och finns hemma i en liten söt ask. Omslaget till festprogrammet är klart. Och nu känns det som om vi är i ordentlig rullning! HÄRLIGT! Ja då tjejer och killar snart bara 50 dagar kvar!!!

• lillamillan

6 okt 2007

Det är verkligen kul när det rör på sig och man får saker gjort!!

• Andie

lillamillan
    Tja jag vet inte om jag kan göra en egen bukett men jag har iaf tänkt försöka, länken som jag hittade bra info på är iaf
    www.blommorhemma.se

Hallå tjejer!
    Jag har lite funderingar nu som ni kanske kan hjälpa mig med. Lekar på festen?
    Var på ett bröllop i lördags och de hade lekar för gästerna. Vi funderar på att ha lite sådana också. Har ni några förslag på lekar och kommer ni att ha sådana på era bröllopsfester?
    Nu är det bara 53 dagar kvar

• lillamillan

Andie

Tänkte du göra en testbukett först så att du vet OM du kan innan den stora dagen?

• Andie

lillamillan
    Nja det hade jag inte tänkt. Känner mig faktiskt ganska säker. Och jag kan säkert ta hjälp av min syster om det skulle behövas.Hon band nämligen sin bukett när hon gifte sig för ett par år sen.

• lillamillan

Andie

Okej, men det blir säkert bra :)

Jag beställde nyss det halsband jag tänker ha på den stora dagen.
    Ska titta efter lämpliga örhängen till och sedan ett diadem eller tiara också

• Saffranin

Andie
    Vi vill GÄRNA ha mkt lekar, spex och sånger, men har överlåtit allt sånt på våra toastmasters. Tror de har en del på gång för de ser alltid så luriga ut och här om dagen kom jag på dem med att ta kort på vårt hus.

Lite hemskt att det bara är 53 dagar kvar! Hur ska jag hinna???

6 okt 2007
    Vad blev det för tårta?
    Vi beställde en "vanlig" tårta med hallon, grädde, sockerkaka, vaniljkräm, suggarpaste och marsipanrosor och hjärtan ovanpå. Den kommer stå på en ställning som en svängd trapp ungefär och kostar 3750 kr för 75 pers.

• Andie

lillamillan
    Det låter ju bra och jag hoppas att du hittar fina örhängen och nåt vackert att ha i håret.

Saffranin
    Vi satt tillsammans med vår toastis i natt till 02:00 och planerade, det var lekar,blommor, tal osv. Det var kul men jag kan reta upp mig lite på henne ibland eftersom hon vill bestämma lite väl mycket men som tur är så är det fortfarande vi som bestämmer!
    Men jag har samma känsla som dig, hur tusan ska man hinna allt. Och det verkar som att de som ska hjälpa till tar det lite manjana-manjana och det kan jag reta upp mig på med!!!

Men lite roliga saker kan jag berätta iaf. Idag så har jag köpt undisar att ha på bröllops dagen osv.
    Å sen så har vår präst ÄNTLIGEN hört av sig och hon verkade väldigt trevlig och sen musiker har även blivit bokad. Så nu behöver jag ju inte stressa över det mer.

• 6 okt 2007

Saffranin: Tårtan kommer att vara som en prinssestårta typ. Med mycke vaniljkräm för de är gott och med hallongrädd som smak. Den kommer att omslutas av vit massipan (eller hur de stavas) och toppas med mörkröd ros med guldblad. Sedan kommer en slinga av mörk choklad att slingra fram runt rosen. MMM GOTT!
    2250 kr för 75 gäster!

Idag har jag beställt bukett, cosage, och tärnebukett. NÖJD! Har hämtat papper på skatteverket som ska fyllas i och skickas, så vi får gifta oss.
    Har pratat med PRV och fått de papper som jag ska fylla i för att byta efternman. SÅ dessa ska oxå fyllas i ikväll och skickas.

Hum... någar saker till att boka för som KLART! :)

Åååå höll på att glömma! BRÖLLOPSRESAN är bokad! vi åker till Patong, Thailand i 16 dagar jul och nyår! YES!

• Andie

Jag tar 100 inlägget!!

6 okt 2007
    läste om din tårta den lät mycket god faktiskt.
    Själv funderar vi på någon sorts hallon och choklad tårta. Men vi ska nog inte ha någon överdrag av marsipan eller sugerpasted. Jag tror det blir en sorts smörkräm/vaniljkräm.
    Det är min syster som ska baka tårtan.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3