• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • lillamillan

Saffranin

Låter bra att tärnklänningen är fixad!
    Har du sett den?

• Mirja78

Saffranin
    Då är inte jag den enda som inte känner mig nöjd med tårt-alternativen.... var som sagt och besökte konditorn igår och det känndes inte alls bra. Tårtorna var "vanliga" prinsesstårtor i grund och botten och oavsett vilken dekorering som man ville ha såg de ju ut så.... min tanke var att jag ville ha en fyrkantig tårta, men vi får väl se. Eftersom det ingår tårta från det här stället i cateringen så ska vi i alla fall prov-äta, men vi ska nog föröka gå och titta på något mer ställe...

Jag känner igen grubblerierna om håret, man vill ju se ut som sig själv fast bättre Jag har börjat klippa ut bilder från tidningar som jag ska ta med mig till konsultationen, men jag har fortfarande inte bestämt mig för helt eller halvt uppsatt, så det blir ju en del bilder...

• Bröllopstokiig

jag har lagt ner hårfrågan och kommit fram till att det är fint som det är. Ska bara locka till det lite och sätta i slöjan. Känns skönt med en grej mindre att tänka på.

• malin&eric

Saffranin,

vilken färg är det på din tärnas klänning?

• 6 okt 2007

Hej!

Åter tillbaka efter två härliga veckorpå Kreta. Vi har även hunnit med en vecka i Halmstad och en dag i Danmark. Vi har köpt lite olika viner som ska provas tills bröllopet. Kul sysselsättning :)

Annars är inbjudningarna ute och några har redan svarat så vi blir några iaf.

Denna vecka ska vi titta på ringar, blommor och se över maten. (Hoppas jag, ett Wii har just inköpts)

Brudklännngen är fixad dock inte tärnas som måste hittas. Sedan var der här med skorna. Jag har lånat ett par med ca 7 cm klack. Men eftersom jag är en pojkflicka har de aldrig varit min grej med klack. Så efter en massa övning inser jag att det får bli ett par andra sko UTAN klack. Får helt enkelt inse att jag är bara 160 lång och så är de! Blir inte längre. Man kan ju inte se ut som en haltande kråka den dagen heller!

Ja de var lite från mig, nu väntas de spel på vår nya Wii... :)

• 6 okt 2007

Idag var vi och köpte våra ringar. Så spännande! Nu vill jag att de sista dagarna går FORT! Kommer att bli så fina på oss! LÄNGTAR!

• Saffranin

Min tärnas klänning är röd och jag har sett den på bild via mail. Blir nog hur bra som helst!!!

Jag tänkte oxå försöka klippa ut frisyrer i tidningarna, men har nu börjat få lite panik. När ska man hinna allt? Semestern är slut imorgon och då börjar pendlingen igen. Har MASSOR kvar att fixa till bröllopet känns det som och tänkte dessutom försöka hålla uppe min träning som jag har kommit igång med under semestern.

Har därför bestämt att köra på en av tårtorna vi provade även om den inte var helt perfekt. Måste få något avbockat!

Har ni funderat nåt på gästbok? Vanlig bok eller nåt mer orginellt? Bok med frågor i eller helt blank? Jag behöver lite tips...

• Saffranin

Kul att ni köpt era ringar 6 okt 2007! Nåt speciellt märke?

• 6 okt 2007

Saffranin: Nja... www.schalins.se/show_item.asp De ska vara i vitt guld för idag har vi dessa ringar som Ni ser på bilden. Så den nya ringen ser lika ut fast i vitt. Hoppas Ni förstår... :)Vi kommer båda att få nya ringar.

Angående gästbok kommer vi att ha blanka sidor i svart. På varje sida kommer det att finas en ruta som är till för ett kort som kommer att tas på gästen när den anländer till festen. Under denna ruta eller över eller på sidan finns plats att själv skriva det man önskar. Gästboken kommer att bli ett fint minne då man både får bild och text på/från gästen.

• Saffranin

6 okt 2007
    otroligt snygga ringar!
    Var köpte du gästboken? Låter som en bra idé.

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3