hej alla,
andie (tror jag det var), hoppas set löser sig med prästen. håller med om att det är en detalj som man inte gärna vill ska fallera
Vi ska ha min konfirmationspräst på bröllopet (som åker hit) så vi diskuterar via mail just nu (ska träffas någon gång augusti/september tror jag). Vi ska bara ha en psalm eftersom vi ska ha så mycket körmusik. Ska bli kul. Borde börja samla ihop folk och träna snart. För oss är musiken det som är helt klart viktigast under vigseln så vi lägger mest tid på det.
Tänkte börja vigseln med att manskören står framme vid altaret och sjunger första satsen på "Bondbröllop", som handlar om hur brudgummen rider till gården och hämtar sing brud och hur de tar sig till kyrkan. Sen går de ner och vi kommer in till brudmarch (som min moster skrev till sitt bröllop). Lite intro typ.
Övriga låtar är också spikade: "Shall I compare thee to a summer's day", "Serenad för två" (som jag skrev till Eric i vintras), "Vårnatt" (för att det är den vackrast sång som finns), Cantate Domino (en jätteskojig och snabb variant) och "Come what may" som utgångsmusik. Gud vad jag ser fram emot detta!
På pysselsidan är det däremot lite trögt just nu. Ska fixa slöja och skor är det tänkt men har inte riktigt börjat än. Hoppas inspirationen slår till.