• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • lillamillan

Oj jisses!

Fick just veta att vigslarna duggar tätt i Backens Kyrka den dagen vi gifter oss.
    Det är vigsel kl 14, 15, 16 och 17.
    Vilken tur att vi är först så att våra nära och kära kan komma i tid inna vigseln och få sätta sig ner på en gång (slipper stå ute och vänta.
    Men hinner man med riskastning efter innan nästa gäng stormar in?!?!

• oktober -07

Har ni något tips med färgtemat? Flickorna ska ha blå klänningar, ska det vara med i färgtemat eller kan man ha en helt annan färg (rosa i olika toner)till dukningen??? Känner mig färgblind och villrådig.

• Saffranin

Lillamillan

Har tyvärr ingen aning om hur melodin går till "Jag tror att gud är kärleken". Men visst är texten otroligt bra?! Den är från nya psalmboken och vår präst skulle leta reda på melodin...

Andie
    Det var ju just det du inte fick säga!
    Men idag har vi bockat av ytterliggare tre saker på listan. Bordsplaceringen, bordsplaceringskorten, utsidan och insidan till vigselprogramen är oxå i stort sätt klara, men inte så klara att man kan bocka av dem. Känns det bättre nu? *hoppas*

Vi gick ju en valskurs i våras och ska nu bara komplettera med en eller två privatlektioner. Sen får det väl gå som det går... Får försöka att supa ner gästerna innan dansen så ingen kommer ihåg hur det såg ut

Förresten var det inte alls meningen att stressa upp er. Snarare borde ni väl bli lugna över att se att det finns fler som har mkt kvar...(men gifta blir vi nog hur som helst!)

Anncha 73
    Ok, du har nog rätt. Antagligen kan vi lämna hindersprövningen till prästen redan när vi träffar honom nästa gång. Ska genast ändra i min lista...

• lillamillan

oktober -07

Vi tänkte fört köra på höstfärgs tema...med rönnbär och lönnlöv och sånt.
    Men då jag hade det i huvudet så kändes det mer som höstfest än bröllop.

Så vi ändrade oss och nu har vi brunt/naturvit som färgtema.

Jag tror att man kan göra lite som man vill med färgmatchningen.
    Vill du ha rosa till dukningen kan du ju ha det, men vill du att det blåa ska se ut som en "röd tråd" så kan du ju ha blå ljusmanschetter eller ngt anant så att det går igen någonstans.

• lillamillan

Det där med vals...ska det vara så svårt?
    Vi kommer nog inte ens att ha vals på schemat på vårat bröllop.
    Men jag minns när det var studentbal och då hade vi en träff innan med nån vett o etikett person och ett tillfälle för valsträning.
    Inte var det så svårt......

• Saffranin

Tack för uppmuntran lillamillan!

Hur ska ni andra göra med valsen?

Hur gör ni med bordsplaceringen förresten? Vi har 10 medelålders (förutom föräldrarna på honnörsbordet) och resten unga i våran ålder. Har funderat på om man ska sätta de medelålders tillsammans, men det känns tråkigt att det ska bli uppdelat. Samtidigt är det svårt att hitta folk att placera brevid dem så att alla blir nöjda. Nu har vi gjort så att vi har satt dem 2 och två vid 5 av våra runda bord för 8. Vad tror ni om det?

Fick förresten en lista från Thorskog igår över vilka som bokat rum för övernattning. Minst 50 blir vi iaf. Ska bli så kul!!

• höstlöven

Hej igen!

Visst kan frisören bäst säkert hur man ser bra ut,men idag vard et en bild i tidningen på en brud så som frisören vill att jag ska se ut, och min blivande man och mamma har sett min slöja till klänningen en snabbis och han tycker fortfaran´de slöja,hur ska jag göra då.Festen ska vi ha inne i stan och gifter oss i nykil,du då?Nu har vi nog löst vart vi tar vägen på en liten resa,triangelresa med litet spa.Nu är det att få tag i kantorn,pslamer har vi bestämt 410 och 411.nr 85 tyckte vi när vi sjöng med en kantor var svårsjungen. Sjung en gång med er kantor innan ni bestämmer er.

• lillamillan

Saffranin

vi har mixat lite med äldre o yngre, sett till att alla har iaf en att prata med (partner, syskon, familjemedlem)
    Vi kör inte på det där traditionella

• Anncha73

Saffranin

Det va bara en tanke det med hindersprövningen, tror att alla präster göra likadant..:)

Det där med valsen ..Vi hade faktiskt ingen (tro det eller ej) men min mans släkt är så otroligt duktiga på å sjunga å spela gitarr så dom skrev snabbt ihop "Drömmen om Elin" (fast dom bytte ut Elin mot mitt namn) å sjöng den å vi dansade..:D

Blev både kul å roligt, ett minne alla kommer ihåg..*ler*

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3