• Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3
  • lillamillan

Andie

Mmm precis...det var jag det :)

Eftersom att vi lever sparsamt så har vi köpt lagom billiga dukar (vita lakan)
    Våra servetter är också från IKEA, men dom var köpta tidigare.

Vad kul att träffa prästen, berätta hur det gick och vilka frågor ni fick svara på:)
    Vi har ju tid för prästmöte 19 September först.
    Hon sa att hon då ville veta mer om oss och hur vi träffades,
    förmodligen för att kunna göra vigseln mer personlig.

Men jag har läst på någon sida att prästen även kan fråga varför man vill gifta sig och sånt.

• vinrödapar

Hej allesammans!

Jag instämmer för fullt med att göra om sidan vart bara krångligt, jag har inte lyckats byta tillbaka till min gamla signatur,då var det höstlövet nu heter jag vinrödapar.

Nu har vi träffat alla vi ska träffa inför bröllopet och bestämt vart vi åker iväg efteråt. Det blev silja line båt till Tallin och spa därborta. Problemet nu är att mina tjejer planerade möhippa i helgen men att jag måste jobba denna helg och jag är bara timanställd och jobbar lite de kommande veckorna så jag har inte råd att de tar bort en dags jobb för mej. Ikväll när jag ringde och pratade med en av tjejerna om ingenting så var hon jätteupptagen med tvättstugan och upptagen resten av veckan. Ska de bli sura på mej och min sambo för att de inte måste ställa in möhippa för att jag måste jobba när de finns jobb.Är ledig alla andra helger fram till bröllopet?Vill inte folk ska vara ledsna på mej.

• Andie

together
    Om präst mötet. Tja vi pratade om hur vi ville lägga upp vigseln hur vi ville ha musiken och psalmerna. Spikade dem så att nu vet vi vilka. Bestämde även hur vi ska säga och hur hon ska läsa.
    Det tog typ 2 timmar allt som allt. Men hon var trevlig. Hon frågade lite hur vi träffades och hur länge vi hade varit tillsammans osv.
    Sen tog hon papperna från skatteverket och lite sånt.
    Och sen lämnade hon oss med en tanke/fundering som hon ville att vi skulle fundera på några dagar och sedan säga till varandra. Detta var varför vill jag leva ihop med dig resten av livet?
    Vi pratade lite om det när vi gick hem. Men just nu känns det som att det är lite mycket info i mitt huvud.

Kan berätta en annan glad nyhet. Och det är att vi fått en ny fotograf. Jag är inte säker på om jag skrivit det tidigare att vi blev av med våra andra fotografer. (står i bröllopsbloggen annars andieandricky.weddingannouncer.com )

• Andie

vinrödapar
    Naturligtvis gör inte du något fel! Om det finns jobb och man bara är timanställd så går ju faktiskt det före. Jag menar man måste ju ha mat på bordet och tak över huvudet.
    Så dina vänninor kan inte bli sura över en sådan sak tycker jag.
    Och blir de det så är det väldigt dålig stil av dem tycker jag.

Jag vill helst inte ha en möhippa men jag vet att jag kommer att få en i alla fall. *suck* Men de har lovat att den ska vara snäll och det är bästa f@n för dem för annars sätter jag mig på tvären nåt så fuktansvärt.

Angående hur du får tillbaka ditt gamla nick/signatur är att du loggar in på ditt nya konto.. sen går du till start sidan och väljer uppgradera. Då får du fylla i nåt och sen är det klart det var så jag gjorde och det funkade fint för mig!

• 6 okt 2007

Hej!
    Nu är oxå jag tillbaka och är skitsur! Hel vår gästlista är ju borta, hela ekonomin är borta! KUNDE DE INTE SÄGA TILL!

Eller har jag fel, är de någon som kanske kan muntra upp mig lite nu! *f***n*

• vinrödapar

Andie!

Tack för de orden de värmde,det är svårt när man behöver prata och inte kan prata med sin bästa vännina som är tärna. Man känner sig skyldig eftersom Min tillkommne visste om det och kanske kunde ha sett till att jag inte bokade in jobb då, men det är mycket annat man ska komma ihåg + att man inte kan säja nej till jobb. Det tråkiga nu dessutom är att min tärnas farmor gått bort + en vännina till vars farmor gått bort. Så nu har väll de fullt upp med det, och kanske struntar av två anledningar ordna en ny möhippa till mej det är det jag är ledsen för nu. Hur långt har du kommit i planeringen då vilket datum har ni? Vi har 6:e

• Andie

6okt 07
    Jag förstår att du är sur... jag tycket att det var mycket trassligt att fixa in sig på nytt också. Hoppas att det löser sig för er på något sätt med bröllopsplaneringen.

vinrödapar
    Tråkigt när människor går bort men som sagt människor är bara människor och livet har sin gång. Men jag kan förstå de anhöriga att just nu vill de focusera på det som just har hänt.

Och som sagt man säger inte nej till jobb för då löper man ju risken att de inte frågar en igen om man vill jobba för att de (arbetsgivare) tror att man säger nej då. Jag tycker som sagt att du har gjort rätt.
    Angående datum så har alla i den här tråden datumet 6 oktober faktiskt.
    Vi träffade prästen igår, idag ska vi åka och köpa dukar och grejjer till dukningen.Så vi har nog allt ganska klart. Ska finslipa festprogrammet,vigselprogrammet å bli klar med klänningen och sen ska min m2b hämta ringarna. Så alla de stora grejerna är färdiga nu. Vi har dock bordsplaceringen kvar... men det löser sig.

• 6 okt 2007

Hoho! Nu är jag glad igen! *dansar* De var ju bara att uppgradera steg 1 och steg 2 så var allt tillbaka! Nu är jag glad!

Ikväll kommer Prästen hem till oss och vi ska gå igenom vigseln och annat. SPÄNNANDE!

Jag hade köpt underkläder och var så nöjd att det blev något så snyggt, men hoppsan de lös igenom så nu ner på stan igen och byta till något annat. De får bli en bh och trosor bara. Sedan får jag köpa til en strumpebandshållare som jag förmodligen inte kan ha under men som jag kan dra på när klänningen åker av. :D

Alla har anmält sig till vårat bröllop! YES! Bara ett par som har tackat nej pga annat. Vi är toknöjda! Så nu är de bara att planera klart! Blommor, mat, vin, förfest, efterfest, vigselprogram, festhäften, musk mm mm.

Och jag tor jag bli hippad på lördag... det viskas och tisslas heöa tiden nu bland mina vänner... så vem vet! :)

Svar på tråden 6 oktober 2007 forts. 3