bröllopsspex?
Jag ska vara toastmadame tillsammans med en kille och jag skulle vilja få tips på roliga spex att göra under middagen.
Någon som har varit med om några?
Jag ska vara toastmadame tillsammans med en kille och jag skulle vilja få tips på roliga spex att göra under middagen.
Någon som har varit med om några?
Tizzeltazz - Vilken rolig grej ni gjorde.. Hoppas mina gäster hittat på nåt sånt... de vore skoj..
några som jag känner ordnae en liten frågesport för brudgummen med frågor om bruden.
Men redan uppgjord frågesport så att brudgummen svarade fel flera ggr med flit.
Vid varje felsvar fick marsalken eller ngn annan klippa av en bit av brudgummens slips (naturligtvis var den ordinarie slipsen utbytt och en i samma färg fast billigare ditsatt).
Både bruden och brudgummen får spela med och bli lite oroliga/upprörda...
Det är ju uppgjort allting innan så det blir väl mest som ett "uppträdande" för övriga gäster
kan lägga till att brudgummen bad den som skulle klippa att klippa liiite på kanten för att det inte skulle synas så mkt innan allt började och det efterföljdes från början med bara små försiktiga klipp, men sen blev väl den som skulle klippa lite mer klippgalen så större och större bitar försvann....
Gud vilken bra länk! Precis något sådant jag har letat efter.
Med risk för att va tjatig hade jag gärna velat ha de där rimmen som "blivande fru persson" har. Om någon har fått dem kan ni väl maila till mig på
malena.jonsson@spray.se
Om någon har haft tur att få ett mail med rimmen, kan någon skicka dem till mig med i så fall? Hade ju varit super kul!!
jenny_jkb@hotmail.com
Någon kanske kan lägga ut rimmen i tråden istället?...
på vårt bröllop var det en tjej som höll ett tal där hon gav oss en hål kaka och där hon sa att vi skulle fatta kakan med båda händerna, jag o min man, och bryta dem.. den av oss som fick störst bit var den som skulle bestämma i äktenskapet....
det var tydligen någon norrländsk tradition vad jag förstod...
Den blev i alla fall uppskattad då hela rummet fylldes med heja rop på både min man och mig!
Vem vann?
jag fick även ögonbindel och fick klämma på 4 killrumpor för att hitta min mans...
och han fick sniffa på 4a tjejer för att hitta mig..
Vi klarade det båda två...