• regndroppen

bröllopsspex?

Jag ska vara toastmadame tillsammans med en kille och jag skulle vilja få tips på roliga spex att göra under middagen.

Någon som har varit med om några?

• Svar på tråden bröllopsspex?
  • DaBitch

Spex och spex men jag tycker leken där bruden och brudgummen får ta av sig skorna, ge en sko till den andre och sedan ställa sig rygg mot rygg. När detta är avklarat frågar man brudparet en massa frågor om vem som sköter vad i hemmet t.ex "vem klipper gräset? vem tvättar? osv osv. Brudparet ska svara genom att sträcka upp vad de anser vara rätt sko i luften. anser t.ex. bruden att det är hon som tvättar sträcker hon upp sin sko, anser hon att det är mannen sträcker hon upp hans sko. Brudgummen gör lika. anser de att båda gör det sträcker man upp båda skorna. det brukar bli en hel del skratt om brudparet inte är riktigt överens i vem som gör vad... och de är de sällan :)

• regndroppen

Den är jätte rolig, det är bara att jag är toastmadame på min bästa väns bröllop och hon var det på mitt bröllop förra sommaren och hon gjorde det för oss. Det känns liksom som jag snor hennes idéer om jag tar den också, hon gjorde även den här med nyckeln och hade en liten tipslek för våra gäster.

Tack endå, tar gärna emot fler.

• Melli

En av min nyblivne mans kompisar delade ut papper och penna till alla gästerna och uppmanade dem att skriva vad de trodde om oss om 10 år. Han samlade sedan alla papper i en låda som vi inte kommer att få se, förrän om 10 år! :) Jag tyckte att det var ett väldigt roligt initiativ och det ska bli kul att se om 10 år vad alla skrev!

• DaBitch

ok, då har jag en annan men den kanske funkar bäst i anslutning till middagen, före eller efter liksom. Gör ett gigantiskt korsord och häng på väggen. alla får fylla i det de kan och det får endast vara ord som på ngt sätt kan förknippas med brudparet. På köpet får man veta lite kul, förhoppningsvis udda, saker om brudparet.

• DaBitch

Förresten vilken lek är, "den med nyckeln"?

• ina3

Gör ett stort paket och skriv t.ex "Till brudens pappa" (låtsas som du inte vet vem det är ifrån) Han öppnar paketet och däri ligger ett nytt paket med en adress lapp "Till den kvinnliga gäst som har högst klackar" Så får han klura ut hur han ska lyckas hitta henne (rada upp några bredvid varandra och noga kolla)

Hon öppnar paketet och! Däri ligger ett nytt paket med adresslapp "Till den manliga gäst som minst hår" Så får hon kolla det etc.

Sen är det bara att hitta på så folk får leta detaljer på varandra! Till sist skall paketet hamna hos bruden med adresslappen "Till den vackraste kvinnan för kvällen med vitast klänning" eller hur man nu vill formulera det. Däri skall det paketet skall det ligga något spexigt..kanske godiskalsonger med lappen "om du blir sugen framåt kvällen" eller något liknande. Eller något romantiskt, el kanske något som relaterar till möhippan.

Uppskattat och gästerna lär känna varandra!

• regndroppen

ina3!

Jag tänkte faktiskt på det där med paketet för bruden ska få sin cd-skiva hon spelade in på möhippan. Tar inte den väldigt lång tid bara?

DaBitch!

Den med nyckeln gick till så här på vårat bröllop:
    En av min mans vänner ställde sig upp och höll ett tal och avslutade det med att nu när vi hade gift oss så hade han något att lämna tillbaka och så kom han fram till mig och gav mig en nyckel. Då ställde sig nästa kompis till min man upp och sa att han också hade en nyckel och så var det ca 2-3 till som gjorde likadant.

Riktigt roligt faktiskt och min pappa blev lite rosig om kinderna vilket gjorde det ännu mer roligt.

• regndroppen

Jag ska faktiskt gör den med att de får skriva om brudparet, sen ska jag spika igen lapparna tillsammans med ett vin som går att lagra. Sen får de paketet på present öppningen dagen efter.

• DaBitch

Fasen vad mycket bra och roliga spex ni hade i rockärmen... ska nog visa den här tråden för min blivande tärna... :D så småningom.

• regndroppen

Är det någon som har några tips på hur man skulle kunna starta upp middagen som toastmaster/toastmadame?

Svar på tråden bröllopsspex?