• regndroppen

bröllopsspex?

Jag ska vara toastmadame tillsammans med en kille och jag skulle vilja få tips på roliga spex att göra under middagen.

Någon som har varit med om några?

• Svar på tråden bröllopsspex?
  • tvillingmor

Puffar för denna roliga tråd

• Dallia

Blivande fru Persson eller någon annan godhjärtad människa, skulle jag också kunna få rimmen? Tack tack!

dallia80@hotmail.com

• snuzan

Snälla blivande fru persson...eller någon annan. Jag skulle gärna vilja ha rimmen till paketleken. Vi ska ha paketleken på min mans systers bröllop och detta var ett roligt tillägg till denna.
    prinsen99@hotmail.com

• rockon

Här är en grej som jag tycker är lite gullig: Varje gång bruden går ut ur matsalen, för att gå på toa eller någe, så springer alla ogifta tjejer fram och ger brudgummen en puss och tvärtom när brudgummen går ut ur rummet så springer alla ogifta killa fram till bruden och pussar henne.

• Dallas

Det finns ju många roliga telegram, inte så seriösa precis, som ni kan läsa upp.
    T ex
    * " Blir det trångt hemma/ så har vi en femma" Lyckönskningar HSB

* Blommor och bin/ ett tema för ny gardin" Grattis önskar Hemtex

Så finns det en uppsjö av mer eller mindre snuskiga.

Jag hade med ett par stycken, när jag var toastmaster, ett par gäster trodde att det var riktiga telegram

• Snulder

Blivande fru Persson eller ett annet snilt menneske!!! En desperat norsk brud ønsker seg pakkerimmet!!! snulder@start.no

• Tizzeltazz

på min systers bröllop gjorde vi en lite udda lek...
    vi var tre par kille/tjej som vandrade ut och kom tillbaka (stampandes så det hördes) med gummistövlar, handskar och stora hinkar i händerna. (krångligt med stövlar och sari kan jag meddela)

vi stannade, radade upp oss, bugade mot brudparet, bugade mot varandra och så hällde tjejerna vatten från sin hink till killarnas från hög höjd så det sploshade. bugade mot varandra, bugade mot bruparet och stampade ut.
    kom tillbaka i vanlig utstyrsel och betedde oss som vi varit på toa el dyl och sa ingenting, vilket ledde till stor diskution mellan gästerna.

gång två - likadant.
    vid det laget började syrran nojja över att vi skulle kasta vatten på henne.

tredje gången gjorde vi stor sak av att springa till köket och fylla på alla hinkar och pustande böra de tunga vattenfyllda hinkarna förbi matsalen.
    sen kom vi in som vanligt, bugade mot brudparet, bugade mot varandra, höjde hinkarna och vände oss tvärt om och slängde innehållet över brudparet och alla i rummet.
    naturligtvis hade vi tömnt och rengjort hinkarna och istället fyllt dem med massor av konfetti.
    när vi vände oss om siktade jag in mig på syrran och hörde henne ropa 'jag visste det' och snabbt som ögat försökte kasta sig under bordet :)
    man riktigt hörde hur alla drog efter andan och sen började asgarva :)

Svar på tråden bröllopsspex?