• Dags_att_gifta_sig

Hur mycket kostar ert bröllop?

Hur mycket kostar ert bröllop och vad får ni för det priset? Vad betalar ni för kläder, ring, mat, foto, frisyr, blommor och allt annat som behövs?

• Svar på tråden Hur mycket kostar ert bröllop?
  • Bianca73

14000 ex klänning och resa. Superlyckad fest med eko-tema. 70 gäster. Vi giftade oss 2002.

• Bianca73

Oooops...glömde alkoholen...fri dricka hela kvällen, den kostade 8000:-

• bauti

Vi kommer nog hamna på ungefär 100000-150000. Då är ALLT inräknat, även bröllopsresan.

• Anna gifter sig

Alltihop gick på 100 000, men inräknat med 25 000 på bröllopsresa. Vi var utomlands och största utgiften var att betala en del resor för oss själva och släktingar. På andra plats kom middagen och sedan kläderna.

• Soofia

Sara 75...

Bara för att man betalar 100 000 och mer för sitt bröllop betyder inte att man är rik...Är så jäkla trött på denna svenska avundsjuka. Nej, kanske man har sparat i flera år för att få den festen man ville ha.
    Du behöver ju inte betala så mycket men för helsike låt de som vill göra det göra det utan att ktitisera!

• NollSju

Jag tror vårat landar på ca 15 000 kronor. Det som kostar mest är ringarna (6000 kr), bröllopsmiddagen på restaurang (kanske 5000 kr) samt hotellnatten (1700 kr).

• Novemberbrud07

Vi gör också vår grej & far utomlands och gifter oss ensamma på en sandstrand... :)

Det kommer gå på cirka 70 000

Men då kommer själva resan gå på 50 000 inklusive allt och Bröllopet 20 000 (klänning, ring, vigselklocka till M2B, allt ordnat på Mauritius, fotograf mm)

Sedan om folk lägger 10 000 på sitt bröllop eller 200 000 tycker inte jag spelar någon roll! Det viktiga är att man gör sin grej av det och får en underbar dag och en underbar man!

• Ulrikas

Vårat gick på ca 60 000 för 60 gäster. Då hyrde vi lokal med catering. Köpte klänning från kina. Hade trubadur/band på festen samt anlitade en fotograf som tog kort på oss innan och under vigseln.

Jag var jättenöjd med bröllopet och jag tyckte vi fick mycket för pengarna..

• jagärsåkär

kanske redan svarat i den här tråden? kommer inte ihåg men vår budget hamnar nog på över 200 000 kanske 250 000 för runt 100 gäster.

Det blir 3 dagars bröllop (resa o ringar inte inkluderade)

• Dreamer

Vi har ett litet bröllop och om jag skjuter lite från höften så där så kommer vi nog landa på 20 000 med en resa till Kreta inräknad. Det blir bara 15 gäster ungefär

Svar på tråden Hur mycket kostar ert bröllop?