Hur mycket kostar ert bröllop?
Hur mycket kostar ert bröllop och vad får ni för det priset? Vad betalar ni för kläder, ring, mat, foto, frisyr, blommor och allt annat som behövs?
Hur mycket kostar ert bröllop och vad får ni för det priset? Vad betalar ni för kläder, ring, mat, foto, frisyr, blommor och allt annat som behövs?
Det vill jag inte veta.....
Vår budget ligger på ca 80.000, skrämmande summa tycker jag. Men jag har köpt lite saker då och då och inte tagit av våra sparade "bröllopspengar", så nu kommer det nog bli så att vi får pengar över och då tänkte vi bjuda våra underbara toastmater på en liten resa...
2007-07-05 22:55 Mrs Van Derkamp
Har alla festen på folkets hus och låter mamma och svärmor göra maten och tårtan eller? Och farbror Arne låta fotografera?Att ha bröllop på fin herrgård/slott eller hotell kostar i stockholm...
Sannolikt inte... Men huvuddelen av Sveriges invånare (och Bröllopstorgets besökare) bor inte/har inte sina bröllop i Sthlm utan på andra orter. Och är farbror Arne en hejjare till fotograf så; Ja, då låter man säkert honom fotografera det mesta i kombination med en fotograf som tar en proträttserie (inte följer en hela dagen)...
Ärligt, jag fattar inte hur man kan lägga hundratusentals kronor på ett bröllop. Utan att ens ha kommit iväg på en bröllopsresa!
En annan fråga; detta med gåvor till gästerna... Varför har ni det? Och vad ger ni dem?
vår budget hamnar på 35.000, enligt budget.
Klänning köpt för 1760kr
Smoking och tillbehör köpt för 2000kr (tigerskjorta och smoking från steens)
Lokal 3000
Egen kock + mat ca 7 - 10 000
Fri bar 12000
Diskjocky + musikanläggning 3000
Inbjudningskort 1000
Tårta 2 -300
Vigselringar 1200
Fotogarf Svärfar och svärsyster GRATIS
Vin till maten ?
Bartillbehör?
Mingelsnacks?
Brudskål?
Tärnklänningar 400
Bukett 500
Och en massa dekorationer både till borden och lokalen
60 gäster är inbjudna
Kommer att kunna hålla budgeten om inget drastiskt skulle hända
haha Blev mycket det här :P
Sara 75
Vi kommer ha en liten ask med choklad till våra gäster. Detta är tänkt till kaffet just för att vi är chokladälskare hela bunten!!!
Det är inte tänkt som present att ta med hem utan en liten extra njutning till kaffe och avec *mmm*
Däremot till barnen har vi ordnat "presenter" men det är mest för att de ska kunna pyssla och ha roligt under kvällen samtidigt som de är med oss =)
Summan slutar väl på 250 000 exkl. förlovningsringen som jag inte vet vad den kostade.
Den stora kostnaden är middagen/festen som slutar på 120 000 för 80 gäster.
Sara 75, ja det är väl olika...
Sara75:Varför så negativ?Om folk vill ha guest favor får dom väl ha det.Om dom vill ha bröllop för 20.000 kr eller 1 miljon kr låt dom ha det då.Det är väl upp til var och en vad man vill göra på sitt bröllop?Bara ekonomin tilllåter det så det är väl inga problem?Förutom jantelagen då...
Vårt kommer gå på ca 50 000, förhoppningsvis inte mer! Då fixar en cateringfirma maten och lokalen är billig, men vi blir ca 80 gäster. Brudklänning räknar jag med ca 3500 kr, ring 3500 kr osv..
Bröllop blir till vad ni gör det till. Ni kan vara hemma i trädgården eller på en plats som betyder något speciellt föt er med bara två vittnen t.ex. Vi har råd att ha ett storslaget bröllop men väljer hellre ett litet intimt med närmsta släkten och vännerna, inte av snålhet utan för att det är dessa personer som vi känner en väldig närhet till och som betyder mest i våra liv.
Alla människor är olika...dett aoavsett om det gäller kläder från Galne Gunnar eller Hugo Boss, mat fiskpinnar eller ostron osv. Samma sak gäller såklart bröllop, beroende på vilken typ av människor vi är och vilken ekonomi vi har så landar väl bröllopets storlek och kostander förhoppningsvis på en summa och ett sätt som just det enskilda paret önskar. Varför denna negativa ton Sara 75, är det månne jantelagen som ännu en gång blåst sina vindar i den svenska luften!?????