• Linum

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • MissPhoenix

vad har hänt med vår tråd??? Var är alla????

• MissPhoenix

hallåååååå ******* * EKO * *****.....

så tomt...så ensamt....

• Ab fab

Miss P - kolla adlercreutzilerum.blogspot.com/ så finns det lite av mina egna bilder, Klart du får ett nytt roligt jobb snart.

Nu är vi hemma igen. Två alldeles fantastiska dagar på Tjörn avslutades med sightseeing tillsammans med våra franska gäster. middag på Hönö o nu en calvados innan det är dags att sova

• Carma07

lykke: Låter som en trevlig avslutning på er miniresa.

Ikväll har vi jobbat i trädgården och skördat äpplen. Vi har en stooor korg med äpplen att ta rätt på imorgon. Och min man har skördat lite mer björnbär.

När svärmor var nere under bröllopet upptäckte vi en rolig sak i trädgården. Min man (fnissar fortfarande åt det) ryckte upp en massa kostigt ris som dök upp bland björnbären, men det kom nytt hela tiden. Svärmor kollade vad det kunde vara och upptäckte att vi har vindruvor. Snacka om att vi blev förvånade. Jättesöta små klasar som börjar komma upp. Vi får väl se om de trivs tillräckligt för att bli något av det.

Nu ska jag ta mig en dusch och värma mig lite. Sedan blir det till att lista ut vad vi ska göra med alla äpplen.

Kommer att bli mycket jobb även i morgon, men hoppas på att hitta någon tid att titta till er iaf.

• Snuffsan

Hej!

Eftersom ni befinner er i Göteborg tänkte jag att jag kanske kunde få lov att hoppa in och fråga om ett litet tips?

Vi gifter oss den 30 september och tänker bjuda familjerna på middag den 6 oktober. Nu undrar jag om ni vet några bra ställen runtomkring Göteborg? Det ska vara mysigt och fint, helst utanför stan, men inte alltför dyrt...

Tack på förhand!

• Nickes fru

Lykke: Låter som om ni har haft det helt underbart mysigt!

Carma: Ni får baka äpplepaj i mängder. Ett annat tips är, kan ni inte ta hand om alla äpplen kan man lämna in dem på Herrljunga cider och så får man motsvarande mängd i färdiga ciderflaskor istället!! Så var det för ett par år sedan iallafall, man kan ju alltid kolla upp det om det är intressant.

Miss P: Håller tummarna för att det dyker upp ett roligare jobb med en mindre brattig chef för dig snart. Jag håller tummarna för dig! Vill du inte jobba med det som du är utbildad till fast på "vanligt sätt"? Ja du förstår vad jag menar vill bara inte skriva ditt yrke här

• Carma07

Nickes: Tack för tipset. Det är det värt att kolla upp.

Är det någon som har koll på var man kan köpa burkar och flaskor som man kan ha till äppelmos och äppeldricka? Har ju sett sådana massor av gånger, men det har inte varit aktuellt då och nu kommer jag naturligtvis inte ihåg.

MissP: Håller också tummarna för dig allt vad jag kan. Det verkar vara en väldigt underlig arbetsplats. Du måste ju få din lön.

• Nickes fru

Carma: Lagerhaus möjligen? Vet att jag oxå har sett men jag kommer inte heller ihåg.. hmm ska fundera.
    Ibland har de såna flaskor på Ica, coop och såna ställen. MEd sån där flärp-kork. Med gummipackning. Vet inte hur jag ska förklara men vet du vad jag menar?

MissP Är du inte med i nåt fack?

• Carma07

Nickes: Förstår precis vad du menar och det är sådana jag också menar. Jag ska kolla på Ica om de kanske har.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4