• Linum

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • Addiz

Tezz: vad var det som inte blev som hon hade tänkt? Tyckte buketten var jättefin...

• TezzAmore

Addiz: Hon hade lämnat in en bild på en bukett med bara röda rosor och i stort sett inget grönt. Hon sa att hon ville ha en sådan som på bilden fast med vita rosor. Hon fick en med vita och cremefärgade rosor samt att dom lagt på massa grönt och även såna där bärblommor! Jag hoppas inte att de gör likadant med min!!! ??

• FredagenDen13

TezzAmore:
    Jag tipsar om Hedens Guld.
    Där köpte vi mina ringar & jisses vilken bra service de har!!!

• Linum

Tyckte också att hennes bukett var fin. Man ska nog inte "bilda sig en bild" av buketten innan. Det blir aldrig exakt som man tänkt.

Hur ska man få föräldrar mer involverade i planeringen? Min mamma vil nog gärna vara lite mer delaktig, men det finns ju inte så mycket att göra just nu...

• TezzAmore

MissP Tyckte att buketten hon fick var fin, men det stämde inte alls övverens med bilden som hon lämnade in till blomsteraffären... då förstår jag att hon blev missnöjd!

Linum: Ska ni ha rispåsar?

• Addiz

Linum: jag är lite inne på att gå och prata med "din" florist... Fast jag tänkte kolla in Kvibergs också...

Hade ju tänkt ha vinröda kallor, och kanske lite murgröna och trollhassel, men ju fler bröllopsfoton jag tittar på, så känns det som om jag INTE vill ha kallor. Och abslut inte vinröda rosor. Men jag kan tänka mig andra vinröda blommor, kombinerat med silverstrån och kanske nåt vitt, och gärna trollhassel och murgröna... Hmm, tur jag inte behöver bestämma mig än ;)

• Linum

Tezz: Nej... jag gillar inte ris. Pärlsocker kanske? Eller varför inte florsocker! *fniss*

Hon ska få göra min tiara och fixa till halsbandet. Det blir ju mer att göra längre fram i september, men nu är det ju inte så mycket...

• Addiz

Tezz, om du pratar med Kvibergs och är tydlig (jag fick av ett befäl (och min mentor) rådet att: "man kan aldrig, alrdig, aldrig, aldrig, aldrig, aldrig vara övertydlig" ;) så tror jag att det kommer att bli bra!

• Ab fab

lite lunch. helt ok thaimat.

köpte papper till menyerna, gästbok med ark på arkivet. Kollade menyhållare på Panudoro men skulle behöva lite hjälp hur jag skall göra med dem.

vilken tid är bautis vigsel?

• Linum

Addiz: Min florist heter Sofie och finns på Viola på Södra Vägen. Hon var ung och verkade jätteskön. Kolla med henne om hon har några idéer. Hon verkade gilla det lite "vilda vackra" och inte så snälla romantiska.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4