• Linum

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • TezzAmore

Carma: Påminn gärna imorgon igen om att vi ska ta med listor! Jag har nog nån lista jag kan plocka med mig imorgon!

• TezzAmore

Ska förresten träffa prästen idag!!

• MissPhoenix

tezz- låter som om du har en hud precis som jag! Fast, de hudterapeuter jag har varit hos kallar det fet hud med brist på fukt - alltså torrfläckar. Och jag hade tidigare nivea och då och då när jag faller tillbaka så återkommer alltidproblemen. Likaså om jag använder tvål får jag alltid finnar. Tyvärr är det rent krasst så att dom lite dyrare krämerna är stråt vassare - bl.a hade jag inga problem alls när jag använde dermalogica men det är alldeles för mycket för min budget just nu. Lancomés är också bra.
    Ansiktsmaskerna är bra för att dom brukar stabilisera huden och ge dundermycket fukt där de behövs men ändå inte så mycket att de feta partierna blir ännu flottigare. Mitt tips är att gå till typ MUS eller Face och fråga vilken tvätt dom rekommenderar och även dagcreme. Dom är oftast inte så vansinnigt dyra där men bra. Och en asiktsmask är aldrig fel!

• MissPhoenix

Det finns en kanonfoundation från MAC som är en blandning mellan Dagcreme och foundation. Lätt, inte särskilt täckande men ändå utjämnande och om man som vi har torr hud så stramare det heller aldrig.
    Select Teint eller något sådant hette den. Använde den förra sommaren när det var så soligt, kanon eftersom den innehöll SPF 15 också

• TezzAmore

MissP: Tack för tipsen! Jag tror att en foundation som är en blandning med dagcreme låter som nått för mig... så behöver jag inte känna mig allt för sminkad heller, nu när man inte är van. Kommer ihåg att hon på MUS sa att man inte ska tvätta ansiktet med vanligt vatten och det tyckte jag lät lite kostigt... vet andra gånger när man provat nån rengöringsprodukt som ansiktsvatten så känns det som att man har kvar produkten i ansiktet efteråt...

• Carma07

Tezz: Spännande att träffa prästen. Är det vigselsamtalet och genrepet ni ska ha?

Nu ska jag strax ge mig iväg på porslins/glas jakt hemma hos mamma och moster. Se vad vi kan låna ihop av dem.

• TezzAmore

MissP: Tänkte att jag skulle boka en privatlektion på MUS snart för jag gillade deras ögonskuggor och sånt... bara att jag har inga verktyg hemma och då kommer det ju att gå på hur mycket pengar som helst om jag ska köpa allt... är det stor skillnad på dyra "verktyg?"

Oj! Nu är klockan redan ett och jag försvinner på lunch! *vinkar*

• TezzAmore

Carma: Ja, det är nog vigselsamtalet och genrepet! *pirr* Ska bli spännande! Hoppas att han tycker att våra ( läs mina) idéer är bra!

• MissPhoenix

Tezz- det är ganska stor skillnad på verktygen men om man bara ska ha dom en gång så är det helt ok att ha dom lite billigare - MUS verktyg är dock mycket bättre i kvaliteten och det gör ju mycket på priset. Så ska du ha dom fler gånger hade jag valt MUS.
    Vatten återfuktar inifrån Utifrån torkar det ut. jag tycker också att det många gånger blir "skräp" kvar i ansiktet men tvättar av med ansiktsvatten efter den vanliga rengöringen.

ooo - träffa prästen! Spännande...jäklar, måste ju ringa vår och tala om vilken ingångsmarsch det blev...Schaen också!

• MissPhoenix

Carma- jag har även vitt porslin till ca 40gäster att låna ut.. och vinglas om det behövs.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4