Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!
Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!
MissP: Min sambo vill också ha ett romatiskt klassiskt bröllop!
Men jag måste berätta... igår när vi var på väg hem så ringde telefonen. Det var en tjej från församligen som frågade om det stämde att vi hade preliminärbokat kyrkan den 25:e! *fan* Jag blev alldelles kallsvettig och kan måla upp värsta scenariot att de hade dubbelbokat!! Jag svarade iaf. henne att jag inte hade prel. bokat utan faktiskt bokat kyrkan och att vi tom. skulle träffa prästen imorgon! Hon sa iaf. att vi stod som prel. bokade men att hon skulle ändra det till en fast bokning. Jag sa till henne att skriva bokningen med bläck så ingen kan sudda ut det!!!
Fasen alltså... detta med dubbelbokning hände ju oss förra året när vi skulle boka lokal och jag har varit livrädd för att nått liknadne skulle hända igen... *brrrr, hemska tanke*
Lykke: Va duktigt att få bokat så mycket grejer!
Jag känner mig inte alls duktig... snarare lite sent ute. Men listor det har jag
tezz - det hände faktiskt min bror när de gifte sig för fyra år sen... Efter att inbjudningarna var utskickade. Dom ville gifta sig kl 15.00 men någon hade bokat in en vigsel kl 14.30 - så detta innebar ju att paret innan knappt skulle hinna klart. Så visst blev dom griniga och så från början eftersom att dom hade bokat men sen flyttade dom vigseln till 15.30 och ringde upp alla gästerna för att tala om det. Så det gick rätt bra - alla kom rätt tid och så.
MissP: Usch, hemska tanke! Fast jag slipper ju att ringa runt då allt stämmde tillslut!
Lykke: Jag har mycket mer kvar att fixa med och vi gifter ju oss samtidigt...
Ingen här som är grym på att sy???
Jag har köpt en jädra massa meter blått linnetyg som jag ska sy till långa vepor att lägga mitt på borden... bara att jag inte har nån symaskin, fast jag kan nog låna morsans lilla. Kruxet är att jag är så kass på att sy!! Bara att sy upp ett par vanliga byxor tar typ en hel dag för mig... Hur tusan ska jag kunan sy till 6-8 st. långa vepor så att dom blir snygga??
tezz- är värdelös på att sy trots diverse sykurser - men, raksöm är väl det lättaste??
jag menar alltså att raksöm är den lättaste sömmen att sy och borde därför egentligen inte vara så svårt???? Men, kolla med dom som kan sy..
här är en till som är handarbetshandikappad. Lämnar bort allt, kan knappt trä en symaskin
Hehe! Då är man inte ensam om detta... Måste försöka ge mig i kast med detta, men är rädd för att jag ska måta fel och klippa av för kort eller för långt...
HEj Tjejer....
Jag har inte orkat alla inlägg.. började med gav upp ganska snart...
Jag har varit o lämnat klänningen.
tazz: Tack för hjälpen.. :) Guuuuud vilken hus. Vill ha vill ha.... såå fint
Vilka kommer imorogn förresten??
jag kommer.