• Snuffen

Förlovning 070707

Nu äntligen fick jag tummen ur, och frågade mannen i mitt liv, om han vill förlova sig med mig.. Var rädd för att få ett nej, men så fel jag hade. Han sa JA, och blev jätteglad.

Idag skall det beställas ringar i stål, då vi inte vill lägga en förmögenhet på en ring. Vi vet att vi vill gifta oss i framtiden, men inte när, därför känns det bättre att köpt en "billig" förlovningsring eftersom man kanske inte hittar någon vigselring som passar till den man har. Sambon vet inte heller om han vill ha en eller två ringar.

Är iaf överlycklig!

Någon mer som skall förlova sig den 070707? Vet att många ska gifta sig då...

• Svar på tråden Förlovning 070707
  • itzy

Jens90

Väldigt OT men jag måste fråga, hur gammal är du? Jag har fått för mig att du är jäääätteung, men det kanske bara är för att det står 90 i ditt nick och jag kopplat det till att du är född 90....fel? ;)

• Jens90

itzy

Som sagt. Jag är inte född 1990. Jag är däremot född 1987.
    Jäääätteung? Är jag det om jag hade varit 1990? Bara 3 år yngre då ju...

Punkt slut. Jag är INTE 1990. Jag tog Jens90 som nick för jag heter så på många andra forum. 90 är mitt tal helt enkelt.

Får väl byta namn annars:(

• Implosion

Jag och min flickvän förlovar oss i morgon, 070707. =)

Ska bli helt underbart!

• itzy

Jens90

Haha nejnej jag menade absolut inget illa, är själv väldigt ung ( född -88) och varit förlovad i ett halvår nu:) Lycka till imorgon;)

• itzy

-88 skulle det stå förstås!

• Jens90

Ikväll gäller det! Nervöst, men känns overkligt. Vet inte hur det kommer bli på grund av vädret, men det blir förhoppningsvist bra.

Det känns bara jobbigt att man ska behöva skicka iväg ringarna på gravyr i början av nästa vecka. Sen tar det en vecka att få dom igen, sen börjar ringbärandet på allvar :)

Ju snabbare vi skickar iväg dom, ju snabbare får vi tillbaka dom ju! UNDERBART!

HA DET BRA ALLA VÄNNER!

Mvh,Jens

• prinsessan_

Hur gick det för er allihopa?
    Hade ni en bra dag?

• Jens90

Igår så förlovade vi oss. Jag och min flickvän.
    På en marknad som jag tidigare skrivit... Tyvärr hade jag så klart planerat att det skulle vara gassande sol och värme denna kväll :)

Tyvärr ville inte vädret som jag. När vi åkte in där småregnade det lite (Det hade regnat hela dan). När vi kom in där började det vräka ner i 30 minuter sen slutade det. Då gick vi lite rundor där inne och bara tog det lugnt.
    Inget romantiskt väder precis men vad gör man?
    Jag kan också säga att ingen av oss hade en droppe alkohol i kroppen. Däremot lite Loka Citrus :)

Vi gick där inne lite rundor som sagt. Jag kände verkligen inte för att stanna där längre. Det var kallt och småregnade. Vi gick tillslut och satt oss på en bänk nere vid havet.

(Hon hade inte en aning om att jag hade ringarna i fickan. Kommer mer till det senare).
    Där satt vi på den halvblöta bänken. Vi var iallafall ensamma. Vi snackade lite och ringde efter skjuts hem, då jag också sa till "taxichaffisen" att det var akut för jag måste hem på dass. Chaffören skulle komma om ca 30 minuter.

Jag satt och tänkte om jag skulle plocka fram ringarna nu, eller om jag skulle vänta tills vi kom hem. Klockan var ca 22.00. Jag tänkte också att jag måste göra det innan 24.00 eftersom ja hade tänkt att vi skulle förlova oss 070707.

Jag: "Du...jag tror varför jag har lite ont i magen."
    Flickvän: "Jaså? Varför det?"
    Jag: "Det är såhär att jag hade liksom...tänkt att gå ner på kvä nu."
    (Jag går ner på kvä, samtidigt som jag tar fram asken med ringarna i och tar min flickvän i ena handen.

Jag sa sen några fina meningar som kom ut ur min mun. Jag kan också säga att jag hade ju planerat och t.o.m övat att säga några speciellt valda ord, men inget blev som jag hade tänkt. Det blev ju inte dåligt precis men ändå.
    Min flickvän satt med öppen mun och tittade in i mina ögon. Hon var helt tyst. Det såg ut som hon skulle börja gråta när som helst. Det kändes overkligt. Jag kom knappt ihåg vad jag nyss sagt. Hon blev verkligen paff!!!

Jag: "Sara...vill du förlova dig med mig? Och, i framtiden gifta dig med mig?"
    Så slutade det. Hon sa "JA" och kastade sig över mig och gav mig en stor kram.
    Jag förde sedan på ringen på hennes finger (ni vet nog vilket finger), sen tog hon på min, på mitt finger :)

Allt kändes overkligt. VI VAR NU FÖRLOVADE!
    Hon berättade att hon verkligen inte haft en tanke på det. Hon sa att hon trodde jag skulle ta fram ringarna om ca 3 veckor då vi åker till Göteborg där vi ska bo på hotell i två nätter. Vi ska då också gå på Liseberg och shoppa på Nordstan! :)

Men men... Det gick bra tillslut. Vi åkte sedan hem till mig där jag tände ljus och satt på hennes favoritmusik... Allt kändes så underbart. Vi la oss sedan i sängen och hade lite myspys! Allt var så underbart. Jag vaknade inatt, och kände att ringen satt där :) Den sitter verkligen 100% klockrent... helt glasklart.

Det tråkiga är att jag tar av den ikväll... Min flickvän också. Jag ska försöka hinna ner till SMYCKA-butiken imorgon och lämna in ringarna på GRAVYR som kommer ta ca en vecka.

• Jens90

Ojsan... Råkade skicka inlägget. Var ju inte äns klar med det.

I hennes ring kommer det stå mitt namn och datum (070707) och i min hennes namn och datum (070707)...

Som jag sagt innan.

Allt känns overkligt, och ni som har detta framför er... ja vad ska jag säga? Ni har något att se fram emot :)

Önskar alla lycka till i framtiden som förlovade sig igår och alla ni ska ska förlova er :)

Mvh, En lycklig Jens.
    Nästa steg är väl bröllop så klart? Det kommer dröja några år till men det kommer:)

• Jens90

Jag glömde också säga att vi tänkte hålla detta inom oss nu tills vi får tillbaka våra ringar från gravyren.
    Då ska vi gå ut med detta till allt folk :)

Spännade vad de kommer säga...

• Shannie

Grattis Jens! Vilket fint frieri!

• Duchess

Grattis till alla nyförlovade från 070707! :)

Ett tips till er killar som bara tänker ha en ring: Vi har gjort så att sambon graverat in vårt förlovningsdatum, mitt namn och sedan lämnat rum för vigseldatum. Det står "4/8 2006 (mitt namn) 21/7 2007)"

Hon som graverade tipsade om detta, eftersom hon tyckte att det ser finare ut med namnet mellan datumen än två datum efter varandra. Vi höll med :)

• Snuffen

Vi hade en jättebra dag igår, förlovade oss hemma vid frukostbordet pga det dåliga vädret, regnade hela dagen!

Ringde sambons syster och sa att vi ville beställa en smörgåstårta av henne, hon frågade vem som fyllde år, men då sa sambon att vi har fölovat oss idag, systern blev jätteglad.

Ringde till mina föräldrar och frågade om vi fick komma ut till dem och fika lite. Javisst, de anade ingenitng. Väl där berättade vi att vi har förlovat oss. Bestämde med min föräldrar att de skulle hänga med oss ut och äta.

Åkte till sambons föräldrar åt lite smörgåstårta, sambons mamma blev alldeles till sig, började nästan gråta. :)

Hem till oss fixade oss lite, sambons famror ringde och gratulerade och likaså min morbror. ringde mina systrar och berättade för dem... De blev glada!

Alla tyckte väl att det var dags nu efter 4,5år tillsammans.

Min pappa ringde min farmor och hon blev också glad för nyheten. Skickade sms till vänner.

Middag ute med god mat och trevligt sällskap. Hem till oss 2 vänner kom till oss på lite förfest, och sen gick vi ut en sväng på krogen. Kunde inte bli bättre!

• Snuffen

Glömde säga vad som står i våra ringar.

puella puerum amat 070707

• Z_Mia

Japp, då var man förlovad då!

Igår i Gränna slog vi till. Vi klarad oss faktiskt utan regn. Förlovningen skedde i Södra Parken inne i Gränna, jättemysigt ställe med ett litet lusthus, ett vattenfall och en porlande bäck som rinner genom parken. Några vita träbroar, fina blomsterarrangemang och grön & lummig omgivning. Vi kunde nog faktiskt inte ha hittat en mysigare plats! Vi drack lite medhavd dricka, åt färsk frukt och bytte ringar, det var verkligen perfekt och "lagom" för oss.

Vi bodde på ett jättefint hotell inne i Jönköping, åt lite gott senare på dagen och gick en promenad längs vättern på kvällen.

Ringarna sitter perfekt, det ser riktigt bra ut och framför allt, det känns hur bra som helst!!!

• prinsessan_

Grattis alla lyckliga!
    Jag sitter här och ryser av gåshud medan jag läser om era underbara dagar. Hoppas jag också får en sådan "speciell" dag någon gång!

• Lill-skrrotis

Åh, va roligt att ni fick en trevlig dag, jag hoppas min dag 18/8 blir lika trevlig..........

• linza

Vi förlovade oss oxå 070707 =)

Svar på tråden Förlovning 070707