• Snuffen

Förlovning 070707

Nu äntligen fick jag tummen ur, och frågade mannen i mitt liv, om han vill förlova sig med mig.. Var rädd för att få ett nej, men så fel jag hade. Han sa JA, och blev jätteglad.

Idag skall det beställas ringar i stål, då vi inte vill lägga en förmögenhet på en ring. Vi vet att vi vill gifta oss i framtiden, men inte när, därför känns det bättre att köpt en "billig" förlovningsring eftersom man kanske inte hittar någon vigselring som passar till den man har. Sambon vet inte heller om han vill ha en eller två ringar.

Är iaf överlycklig!

Någon mer som skall förlova sig den 070707? Vet att många ska gifta sig då...

• Svar på tråden Förlovning 070707
  • Snuffen

Vi beställde våra ringar igår, sambon skall ha en 6mm borstad ring i stål, och jag skall ha en 8mm blank ståring, är supernöjda!!!

Vi hade tänkt att kanske sova över på hotell, men vi har en liten hund på 9mån, som inte kan klara sig själv, och vi vill inte skaffa hundvakt för då kanske andra anar ugglor i mossen som sagt.

Så vi har tänkt att gå ut och äta en god bit mat nånstans, gärna grekisk restaurang.

Och ni, hur skall ni fira?

• Jens90

Jaa ni...

Nu är det inte länge kvar. 6 dagar.

Nervösa? Förväntansfulla?
    Jag är såå... Jag längtar jättemycket! :)

Mvh, Jens

• Snuffen

Jag längtar också...

Jens, hur skall ni fira dagen? För er förlovning är väl en överraskning för tjeje?n?

• Linda26

Hej!!! Vill också förlova mig 070707!!!
    Har fått för mig att just siffran sju betyder nåt speciellt, men kommer inte ihåg vad, är det nån som kan hjälpa mig???
    Kram och grattis till alla lyckliga

• Gosepuppan

ooooh bara 5 dagar kvar snart *weee*

Ska bli så kul, och nu har folk börjat fråga vad vi ska göra i helgen...Åka till Sthlm och träffa kompisar ( Jo, men eller hur så lurade alla blir, åker åt ett heeelt annat håll) *hihi*
    På onsdag kommer ringarna också...

• Z_Mia

Japp, nu närmar det sig. På Onsdag ska vi hämta ringarna. *spännande*

Vi har inget förutbestämt gällande dagen, utan vi åker iväg till hemlig ort, ser oss omkring och där blir det nog mer ett spontant val av ställe. Packar nog en korg med lite gott att äta och dricka som vi tar med oss.

• Jens90

Snuffen:

(Hoppas du orkar läsa, samt svara:))

Det stämmer!
    Min flickvän vet inte om när jag ska plocka fram ringarna. Hon vet inte äns att jag beställt dom. De ringde mig innan idag och sa att ringarna kunde hämtas imorgon! Jag blev så glad! :) Jag längtar till imorgon kväll då jag ska hämta dom.

Vi gjorde kanske på ett annorlunda sett..
    Vi började prata mycket om förlovning och efter ganska mycket snack om det, trallade vi ner till vår smycka affär där vi tittade och provade ringar.
    Tillslut hittade vi paret som passade just oss (vi hade då tittat på just dessa ringar i en liten bok innan). Vi tog även ringmått.

Några dagar efter tog jag mig till smycka affären och beställde ringarna, utan min flickväns vetskap.
    Imorgon hämtar jag dom! :)
    Hon vet som sagt ingenting.

Vi valde också att vänta med gravyren. Eftersom vi inte hade bestämt datum så skulle vi gravera in det efteråt, eftersom det gick bra.

Jag har planerat att överraska henne på lördag kväll på en marknad.
    En brygga vid lugnt vatten... Jag vet att hon kommer bli överraskad till max då jag känner på mig att hon tror att det kommer dröja ett tag till...
    Det blir förmodligen så att vi sticker ner till smycka affären och lämnar in ringarna på gravyr nästa vecka, som sedan skulle ta ca 3 dagar.

På natten, när vi sedan åker hem så ska vi hem till mig. Jag ska be henne stanna utanför en liten stund så jag bara kan fixa lite...
    Jag har tänkt att tända en massa ljus, lite rosblad i sängen och golvet samt spela hennes favoritmusik som består av lugna kärlekslåtar :)

Jag hoppas på det bästa.

Vad tror ni?

Mvh, Jens

• Jens90

Inget märkvärdigt som sagt!

Mvh, jens

• prinsessan_

Det låter alldeles alldeles avundsjuk. Här har du en avundsjuk flicka.

• prinsessan_

Ha ha. Skulle skriva alldeles alldeles underbart. Men som du ser handlar mina inlägg mycket om ordet avundsjuk. Hi hi.

Lycka till!

(TÄNK om min pojkvän kunde göra en sån överraskning till mig!)

Svar på tråden Förlovning 070707