• Snuffen

Förlovning 070707

Nu äntligen fick jag tummen ur, och frågade mannen i mitt liv, om han vill förlova sig med mig.. Var rädd för att få ett nej, men så fel jag hade. Han sa JA, och blev jätteglad.

Idag skall det beställas ringar i stål, då vi inte vill lägga en förmögenhet på en ring. Vi vet att vi vill gifta oss i framtiden, men inte när, därför känns det bättre att köpt en "billig" förlovningsring eftersom man kanske inte hittar någon vigselring som passar till den man har. Sambon vet inte heller om han vill ha en eller två ringar.

Är iaf överlycklig!

Någon mer som skall förlova sig den 070707? Vet att många ska gifta sig då...

• Svar på tråden Förlovning 070707
  • Jens90

prinsessan_

Tack! Det värmer jättemycket! :)

Nu förstår jag att det inte var en så dum idé iallafall. Tack än en gång!

Mvh, Jens

• Snuffen

Verkar som en toppendag...

Här hemma är det lite sura miner för min sambos ring har vi beställt på vigselbutiken, min är beställd hos ne guldsmed där vi bor. Min sambos ring kom idag och var för liten, trots att vi provat ut storlek med ringmått.. Så nu känns allt bara piss..

Men skall ringa imon och beställa en ny, vet inte om vi fått rätt storlek ens... Hoppas bara vi kan få en ny innan lördag.

• Jens90

Snuffen:

Det var inte alls roligt att höra.
    Vigelbutiken måste ju skickat fel storlek i ringen till er.
    Tråkigt att sånt ska hända. Det är så typiskt.

Om du får en ny innan lördag vet jag inte men jag håller tummarna, verkligen!
    För att fixa lite mer chans att få den tills fredag så får du nog ringa så fort som möjligt och klaga, säg att ni fick fel storkel i hans ring och att ni ska förlova er på lördag och att ni måste alltså ha ringen till fredag.

Det kanske ger någon effekt?

Tråkigt att sånt ska hända. Jag hoppas det ordnar upp sig. Du har mitt stöd.

Mvh, Jens

• SvensBrud

Men vad roligt med 070707! Ni kan ju gifta er 080808!!!
    I våra ringar är ingraverat kl. 01.01 010107 Alltså vi förlovade oss kl. 01.01 exakt en minut över ett (Nyårsnatten) Och alltså datumet 010107 (1 januari -07)

• Jens90

Närmre och närmre...

Imorgon är det torsdag ;)
    Alltså inte många timmar kvar till lördag.:) Alla som förlovar sig 070707.

Mvh, Jens

• prinsessan_

Gud, jag är såååååå avundsjuk på er.

Lycka till allihopa och hoppas ni får en speciell dag att minnas.

• Snuffen

Hej, vi ringde till vigselbutiken och vi mätte den innan på vår affär, hans ring var stl 18, han skulle ha 19,75.
    De lovade att den skulle vara framme tills på fredag, idag när jag kom hem låg en avi från posten. Så nu har ringen kommit i rtt storlek, men sambon tycker att det är för stor nu, han vill ha 19,5, men den kommer knappt över hans knoge, men 19,75 åker runt på fingret, den åker inte av men han känner sig inte bekväm i den... Men jag tycker vi skall avvakta och se om ringen är bra eller inte....

Verkar vara regn på lördag :(

• Jens90

Hej!

Angående hans finger då ringen går trögt över knogen sen åker den fram och tillbaka innanför knogen, så har många det. Bland annat jag.
    Min ring går lätt på, men trögt av, över knogen. Det finns ingen chans att den åker av iallafall.

När det gäller ringen att det var lite för stor, så kan de alltid förminska den lite. Fråga mig inte hur de gör för det vet jag inte, men de knackar in den på något vis. Det sa dom till mig iallafall när jag köpte min.

På lördag åker min på, och då kommer den sitta där. Jag har endast provat den snabbt innan men jag hoppas jag vänjer mig fort.

Mvh, Jens

• Snuffen

Vi har köpt stål-ringar och de kan INTE förminskas/förstoras.

• Lycka-75

Ha en trevlig dag alla 070707:are, själv vet jag ännu inte riktigt var vi befinner oss på lördag då våra ringar ska bytas, kanske på väg mot sveriges framsida, på någon klippa vid havet, med våra underbara barn med oss...
    Kra på er alla!

Svar på tråden Förlovning 070707