• Jens90

Angående Förlovning

Hej!

Jag heter Jens och är ny här på forumet!

Jag och min flickvän har kollat upp vilka ringar vi vill ha, vi har också provat dom och jag vet storlekarna osv...

Jag ska beställa dom snart, utan hon vet om det. Vi ska vänta med att skriva in datumet i ringarna eftersom jag ska överraska henne en dag då hon minst anar det.

Man kan göra så va?
    Vi ska ju ha namn sålänge som gravyr i ringarna men vänta med datum.

Sen lämna in dem och få datumet inskrivet efteråt.

Någon mer som har gjort såhär?

Med Vänliga Hälsningar,
    Jens :)

• Svar på tråden Angående Förlovning
  • tree

min kille gick ned på knä och friade till mig "do you wan to marry me" (jag är engelska men han är svensk)... det var den absolute fantasiskt stund i mitt liv!... han hade köpt ringen (av mina drömmar) och det var redan graverad med hans namn och datum... jag tyckte att det var så kul att det var engraverad med datum för det vissade till mig att han hade tänkte and planerat mycket...

men om du förlöva sig så ska du gifta sig (in the end, eller?)... det är mycket mer romantiskt att ställa frågar, will u marry me, än, do u want to get engaged? ni kan diskutera efteråt om hur lång förlövningen skulle vara... nåt att tänke på...

• Jens90

Tree

Mycket sant, mycket sant! :)

Vad tycker ni andra?

• rosesarered

Men om du verkligen inte har en tanke på att gifta dig ska du väl inte ställa den frågan heller?
    När stunden väl kommer så spelar det nog ingen roll om du står eller går ner på knä, hon kommer att förstå ändå!
    Planera inte så mycket i förväg utan var dig själv:)
    Det är ändå bara en förlovning ( inte för att förminska det men att gifta sig är mkt större i slutändan och mer att stressa över).

• Jens90

rosesarered

Klart det finns en tanke bakom det hela att gifta sig. Men det blir inte inom de fem närmaste åren iallafall, skulle jag tro.
    Men vi har pratat om det. Vi vill båda gifta oss, men inte än på några år pga åldern och så. Lite för unga! Men gifta oss, det KOMMER VI ABSOLUT GÖRA! :)

Jag vet att det "bara" är förlovning men det är inte "bara" i våra ögan. Inte för dig heller, som du sa:)
    Det betyder enormt mycket och det är det bästa som har hänt i mitt liv hittills.

Jag längtar till Lördag.

Frågan om stearinljusen då? Kan man ha de direkt på "trä"....tex en hylla? Utan att hela husen tar fyr?

Mvh, jens

• Starstruck

jag ville bara önska dig lycka till! du måste berätta hur det har gått sen...kram

• Jens90

Starstruck

Tack så hemskt mycket! Det ska jag komma ihåg! :)

Fortfarande ingen som vet om stearinljusen? Haha:D

• Starstruck

ang stearinljus... det sk aväl gå an om det är tjockare blockljus eller nåt. se till att det inte finns nån hylla eller nåt ovanför där du vill ställa ljuset, och det bästa vore väl om du hade nåt tunt fat udner ljuset...och ha inte en massa småsaker som kan fatta eld om kring ljuset..=)

• Jens90

Tack Starstruck!

Blir att jag håller mig till fat under då. :)

Mvh, Jens

• marranmi

av ren nyfikenhet måste jag bara fråga hur gammal TS är..no offence, jag har bara undrat ett tag, som man undrar med folk ibland

• Jens90

Om du menar mig, så är jag 20.

Älskar man varandra över allt annat mellan himmel och jord och har bestämt att man ska spendera resten av livet tillsammans så ser jag inga problem att förlova sig nu i min ålder.
    Det finns ingen anledning att vänta då!

Mvh, Jens

• rosesarered

Jens90,

började redan tro att du var född 90 som ditt nick antyder;)
    By the way jag är 21, flera ungdomar här alltså
    Lycka till på lördag, det blir säkert jättebra!

• Jens90

Haha nej inte direkt! :D Men inte långt ifrån. Tack, jag hoppas det kommer bli bra.

Om jag hade varit född 90? Det vill säga... ehm 17 år. Tycker ni man hade varit för tidigt ute då med förlovning?

Jag bara undra. Skoj att veta vad ni tycker.

Jag känner mig redo för det nu iallafall.

Mvh, Jens

• rosesarered

Min lillebror är född -89 och kan inte direkt tänka mig honom som förlovad, tycker att det är lite ungt faktiskt.
    Finns nog många olika åsikter om det:)

Vi är 21 och 23 och rätt unga men lite mognare än vad vi var för ett par år sedan (lite äldre också hihi) och det kändes som helt rätt tidpunkt för förlovning. ( för oss då)

• marranmi

det var just det att jag undrade om du var född -90 som jag frågade.. hade nog tyckt att det var i tidigaste laget att förlova sig då, men vad som är rätt i min värld är det som bekant inte i andras alla gånger så därför är det inte upp till mej att avgöra vad som är tidigt eller inte, mer än i mitt eget förhållande! Lycka till med förlovningen och erat fortsatta gemensamma liv!

• Jens90

Ni är alla så stöttande, ni är så positiva och underbara! Tack ska ni ha!

Jag lovar att skriva här så fort det är "över" :)

Mvh, Jens

Svar på tråden Angående Förlovning