• Jens90

Angående Förlovning

Hej!

Jag heter Jens och är ny här på forumet!

Jag och min flickvän har kollat upp vilka ringar vi vill ha, vi har också provat dom och jag vet storlekarna osv...

Jag ska beställa dom snart, utan hon vet om det. Vi ska vänta med att skriva in datumet i ringarna eftersom jag ska överraska henne en dag då hon minst anar det.

Man kan göra så va?
    Vi ska ju ha namn sålänge som gravyr i ringarna men vänta med datum.

Sen lämna in dem och få datumet inskrivet efteråt.

Någon mer som har gjort såhär?

Med Vänliga Hälsningar,
    Jens :)

• Svar på tråden Angående Förlovning
  • Jens90

Och så kanske ni kan smussla in vad ni sa till er blivande under förlovningen?

När ni tog fram ringen. :)

Mvh, Jens

• Jens90

Tråkigt att ingen svarat på de två senaste inläggen från mig i denna tråd.

Morgonen efter man förlovats, tycker ni man ska ge någon sorts gåva då?

Hon är verkligen värd allt, och jag vill så gärna göra det lite extra. Jag är beredd att lägga ner mycket tid på förlovningen.

Har ni några förslag?

Mvh, Jens

• _elin_

ang vad vi sa så sa vi nog bara "jag älskar dig", vi hade köpt ringarna innan o bestämt datum tillsammans. Vi bytte ringar med varandra, o sen hade vi bara en bra o mysig dag.

Klart du kan ge henne något dagen efter om du vill, men har inte hört det innan. Kanske bli konstig att få en ring o ett frieri en dagen o sen mer saker nästa dag, jag tror en ring räcker men än bra, den är ju trotts allt den finast presenten. Detta är dock bara vad jag tycker, du ska göra helt som du själv vill.

:)

• jocelyn

Min fästman gav mig ett smycke när han frågade om jag ville förlova mig med honom. Jag sa ja och vi glömde också bort ringarna!!!
    Vi fick fixa dom några veckor senare :D

• InaHjärtarAdam

jag blir lite pirrig när jag tänker på att jag är förlovad och snart ska gifta mig och få barn med den jag älskar mest på hela jorden:) vi förlovade oss på första advent förra året. väntar barn ungefär till första advent i år och ska gifta oss i oktober.

min sambo frågade helt enkelt bara "vill du gifta dig med mig" när han friade. han höll inget romantiskt tal eller så.. kanske för att jag just hade hållt på att trilla i ett fågelbad och det kom en grupp utvecklingsstörda till platsen han friade på :D lite krystat just då men ganska kul såhär i efterhand, hehe!!

bilder från platsen där han friade:
    www.familjeliv.se/krypin/alvaereva/gallery/php2o2yzs.jpg
    www.familjeliv.se/krypin/alvaereva/gallery/phpo8nrjl.jpg

• Jens90

Tack för alla svar! :)

InaHjärtarAdam , sjukt mysig plats!

• Jens90

Ska bara höra med er...

Hur kommer ringarna levererade när man beställt dem osv?
    Kommer de i en liten ask eller?

Mvh, jens

• rolander

När vi hämtade ringarna plockade expediten fram dem i en liten påse, antagligen den de kommit i! Sedan plockade hon fram askar som de hade i butiken och så fick vi en varsin till alla tre ringarna! Inte de finaste askarna man kan tänka sig kanske, utan ganska vanliga sådana som man brukar få då man köper smycken...

• LindaMariaEngla

Jens90: Jag funderar också på det där med present, om man ska köpa något. Jag känner att jag gärna skulle vilja det, men har absolut inga ideér om vad det skulle vara. Många av mina vänner som jag pratat med har tagit upp ringen och sagt: Men ni ger ju varandra ringarna.. Är inte det present nog. Vad funderar du på för grej då? :) *nyfiken*

Svar på tråden Angående Förlovning