• Jens90

Angående Förlovning

Hej!

Jag heter Jens och är ny här på forumet!

Jag och min flickvän har kollat upp vilka ringar vi vill ha, vi har också provat dom och jag vet storlekarna osv...

Jag ska beställa dom snart, utan hon vet om det. Vi ska vänta med att skriva in datumet i ringarna eftersom jag ska överraska henne en dag då hon minst anar det.

Man kan göra så va?
    Vi ska ju ha namn sålänge som gravyr i ringarna men vänta med datum.

Sen lämna in dem och få datumet inskrivet efteråt.

Någon mer som har gjort såhär?

Med Vänliga Hälsningar,
    Jens :)

• Svar på tråden Angående Förlovning
  • Troll-P

När min fästman frågade om jag ville gifta mig med honom så tog han fram en ring han köpt på Glitter för 59:- För mig betydde det jättemycket eftersom det var ett tydligt tecken på att han planerat att ställa frågan.
    Dagen efter började vi titta på ringar tillsammans. Han hade redan varit och kollat lite men ville att vi skulle bestämma tillsammans.

Idag, efter ett halvår, kan jag bli lite grinig om jag glömt ta på mig ringen!!! (Tar av den vid matlagning och på natten.) Så den är beroende framkallande! :)

För oss var det inte aktuellt med en present. Men jag tycker det är en gullig idé.

• Jens90

LindaMariaEngla och Troll-P:

Frågan är ju bara vad man kan köpa isåfall. Det behöver ju inte kosta en förmögenhet, det vill jag inte heller då ringarna kostar en del också.

Mvh, jens

• LindaMariaEngla

Jens90: Tror att jag kanske äntligen har en idé :) Hittade den här sidan: www.fotosmycket.se där man kan göra smycken med egna foton. Tänkte kanske ta ett foto på oss två och gravera några fina rader till. Eller tycker ni killar sånt är gay?

• Jens90

Jag tycker inte alls det är gay, hehe!
    En toppenidé! :)

Mvh, Jens

• Gorgeousness

Man kan ju beställa ringar och sedan gravera dom efter att man har förlovat sig. Så får bägge vara med och bestämma vad som skall stå i ringarna ifall det är någon som blir övveraskade med ett frieri :)!

• Jens90

Gorgeousness

Jag gör precis så! :) Väntar med gravyren.
    Väntar bara på ringarna.

Mvh, Jens

• Gorgeousness

Mina kom idag.....ograverade i en svart liten sammetsask låg båda två :)!

Känns overkligt!

• Troll-P

Nu känner jag ju inte din flickvän och vet inte alls vad hon uppskattar!

Personligen tycker jag nog att det ska vara något varaktigt. Klocka, örhängen, läcker fotoram som ni kan sätta förlovningsfoto i, ett fotoalbum som ni har för att dokumentera er förlovning i, armband med berlocker (kan fyllas på) tex. Men en gemensam upplevelse kan också vara kul: ballongflygning, picnic, spa-besök, fotografering hos en "riktig" fotograf... finns hur mycket som helst.

Eller skapa ett monogram med era initialer som du graverar på ett smycke. Kan ni återanvända till annat. Kolla in www.monogramsidan.se Där har jag hittat massor av inspiration.

• Jens90

Tack för tipsen! :)

Jag bara undra om det är "vanligt" att killar går ner på knä, när de frågar: "Vill du förlova dig med mig?"

Jag menar, det är väl mer vanligt när man frågar: "Vill du gifta dig med mig?"

För jag vet inte om jag ska gå ner på knä och fråga: "Vill du förlova dig med mig?" eller om jag ska stå?

Vilket tror ni är mest uppskattande? :)

Mvh, Jens (Förlovningen närmar sig med storsteg:))

• Jens90

Och så undrar jag också angående vanliga stearin ljus...

Kan man ställa såna på tex. bord, hylla och sånt utan att behöva ha något under? Eller måste man ha dem på tex. ett fat?

Mycket tacksam för svar, på mina två senaste inlägg.

Mvh, Jens

Mvh, Jens

Svar på tråden Angående Förlovning