• Jens90

Angående Förlovning

Hej!

Jag heter Jens och är ny här på forumet!

Jag och min flickvän har kollat upp vilka ringar vi vill ha, vi har också provat dom och jag vet storlekarna osv...

Jag ska beställa dom snart, utan hon vet om det. Vi ska vänta med att skriva in datumet i ringarna eftersom jag ska överraska henne en dag då hon minst anar det.

Man kan göra så va?
    Vi ska ju ha namn sålänge som gravyr i ringarna men vänta med datum.

Sen lämna in dem och få datumet inskrivet efteråt.

Någon mer som har gjort såhär?

Med Vänliga Hälsningar,
    Jens :)

• Svar på tråden Angående Förlovning
  • isema

Jag och min blivande visserligen inte gjort så men jag tycker att det låter som en lysande idé. Du kommer att bli uppskattad ;)

• eyolovyn

vi gjorde så, det var det bästa som kunde göra! (det tog 6månader från ringköpet till förlovningen)

på detta sättet så slipper man pressen för att allt ska vara perfect just den dagen, man kan ta det när som helst!

• Jens90

Det är just precis lite så jag också känner. Att man inte har den pressen på sig...

Jag tänkte också det, när väl dagen kommer när vi trär på ringarna, på varandras fingrar. Ska man ge henne något mer? Tex, ett kort med en fin dikt som är skriven till just henne med sina egna ord, eller blommor kanske?

Tack på förhand.
    Mvh, Jens

• eyolovyn

en dikt fick jag av min blivande när vi förlovade oss, det var helt underbart, det blev så personligt även om han inte skrivit den själv! blommor kan bli lite mycket, kanske en enkel ros eller liknande isåfall.

• eyolovyn

jag kan tillägga att jag var med och köpte ringarna, men eftersom vi inte graverade in datumet så visste jag inte när det skulle bli....jag hade dessutom glömt bort dem när han väl plockade fram dem, hihihi

• Jens90

Glömt bort dom? Hur kan du glömma en sådan sak? :o

Jag har tänkt lite att förlovningen ska ske i början av juli så det är ju inte så länge till. Hon vet ju om att det ska ske snart... men det är så spännande att hon inte vet exakt när det blir :)

Mvh, Jens

• eyolovyn

jag glömde väl inte bort dem helt, men tänkte inte på att han hade dem...jag hade så mycket annat att tänka på...

jag stod och lagade mat eller diskade eller något sånt då han ville ge mig en kram...jag ville inte bli störd med det jag gjorde så jag "bröt mig loss" och gick in till vardagsrummet då han följde efter satt jag mig i en fåtölj, just då gick han ner på knä och plockade fram ringen ur fickan...jag blev helt paff...sedan fick jag en ros och en flaska champagne som vi delade på till middagen! väldigt enkelt inte en massa ofentligheter, hemma i lugn och ro, jätte romantiskt tycker jag!

lycka till!

• Jens90

Det lät jättemysigt! :)

Jag vet ju inte om det blir såhär som jag tänkt. Men jag har tänkt att jag ska överraska henne på kvällen på en marknad som är i början av juli.

Jag tänkte ta henne till en brygga som jag vet, jättemysigt. Så kunde man överraskat henne där? Om det blir enligt planerna så blir det 070707 :)

Att förlovas... Det behöver inte betyda att man behöver äta gott tillsammans, dricka champange, ha tända ljus och ha rosblad liggandes över matbordet va?

Jag menar, om jag gör som jag skrev tidigare så har jag ju inget mer att "bjuda på". Ett kort med en dikt då som sagt :)

Får hoppas det "räcker"...

Mvh, Jens

• eyolovyn

det behöver inte alls vara middag med champagne osv. brar du och ringarna är där!

det lät jättefint, men tänk på att om du blir för nervös så kan du "avslöja" dig innan, så försök behålla lugnet och tänk inte så mycket på det innan...ha dikten på en minneslapp, men försök lära dig den utantill!
    det kommer bli kanon! (hur det än går till!)

• Jens90

Tack eyolovyn!

Det betyder enormt mycket att du bryr dig. Tack för alla dina svar.

Du har rätt i att det är ganska lätt att avslöja sig, om man blir allt för nervös osv...
    Minneslapp får det bli. Jag tänkte först att det inte behövdes, att jag inte skulle öva in några speciella meningar utan säga orden efter hand som de kom ut ur mig. Jag vet inte vilket som är säkrast...

När man väl halvsitter där på knä, framför henne så vet jag inte hur det kommer bli. NERVÖST... Se varandra djupt in i varandras ögon, det blir att jag kommer säga: Jag älskar dig, jag älskar dig, jag älskar dig... osv osv... Haha:)

Vad tycker du?

Mvh, Jens

Svar på tråden Angående Förlovning