• nejlika12

hur länge innan förlovning?

Hur länge sedan ni blev ett par ggn förlovade ni er? Och hur länge sedan ni blev ett par gifte ni er/ska ni gifta er?
    Vi ska förlova oss efter att ha varit ett par i 10månader, räknas det som snabbt? eller långsamt? Vad tycker du?

• Svar på tråden hur länge innan förlovning?
  • ¤Flickan¤

Vi hade varit tillsammans 5 år när vi förlovade oss.. Det passade oss utmärkt! Vi är iofs inte mer är 22 år så om vi hade varit äldre så hade kanske en förlovning kommit snabbare..

• Västkustvigsel

Vi blev ett par i början av oktober förra året, förlovade oss 2 månader senare och flyttade ihop strax efter nyåret och strax innan månadsskiftet augusti/september blir vi man och hustru.
    Snabbt .. ja för vissa men för oss känns denna takt helt rätt

Vi vet att vi har mött den pusselbit som fattades i våra livspussel för att det skulle vara komplett.
    Det vi har mellan oss och har gått igenom trots denna ?korta? tid har gjort att vi är helt säkra på att vi gör det enda rätta.
    Sedan har väll våra åldrar ( strax över 40 båda 2 ) och livserfarenheter av både motgång, sjukdom och medgång också en liten del i dessa beslut .. vi har både 2 varsitt långt förhållande/äktenskap bakom oss och vet vad vi sökte när det gällde en livspartner och detta har vi funnit hos varandra

• LindaBirgitta

Svårt att säga. Vi vet inte riktigt när vi förlovade oss. Vi blev ett par i december 2000 och fick en liten son i september 2001. Snabba puckar alltså.

Vi har i stort sett sen jag blev gravid vetat att vi ville gifta oss, men min m2b tyckte inte riktigt att vi hade råd. Vi har nog sett oss som förlovade hela tiden. Men nu tänkte vi göra det officiellt, med ringar och så, någon gång under hösten. (Jag har iofs haft en diamantring jag fått av honom på mitt vänstra pekfinger rätt länge, men jag ska få en ny nu).

Vi kommer i alla fall att ha varit ett par i snart åtta år när vi gifter oss nästa sommar.

• carro 2008

Vi har varit tillsammans i 34 månader!
    Förlovade oss i Rio när det gått 28 månader och ska gifta oss när vi varit tillsammans i 47 månander, alltså nästa år i augusti! Så för oss kändes det som de gått i en bra takt för oss, de är de som är det viktigaste...

• majsanna

Träffades i feb 1997. Förlovade oss fem år senare och nu ytterligare fem år senare gifter vi oss.

• september22

Vi träffades i september 2000, han friade på nyårsafton 2006/2007 och vi gifter oss i september 2007.

• Jens90

Förlovas 070707. Alltså 18-19 månader efter vi träffades.

Mvh, Jens

•  Miss Cee

Förlovning efter 1år (hade då bot tihop lika länge)

GIfte oss 8år efter förlovningen.

...

Om 10 månader är snabbt eller inte tycker jag beror mer på hur gamla ni är och om och hu rlänge ni varit sambos. Är ni INTE sambos så tycker jag att det är för snabbt. Har ni borr ihop i 8 månader så kan det säkert vara helt rimligt.

• gizmolarson

jag å min kille bodde med varandra samma dag som vi blev ett par...å det är fortfarande helt underbart.. vill inte va en dag ifrån honom..

• Karen McLaren

Par i 4½ år. Förlovning juli 2007. Gifter oss April 2008.

Svar på tråden hur länge innan förlovning?