• nejlika12

hur länge innan förlovning?

Hur länge sedan ni blev ett par ggn förlovade ni er? Och hur länge sedan ni blev ett par gifte ni er/ska ni gifta er?
    Vi ska förlova oss efter att ha varit ett par i 10månader, räknas det som snabbt? eller långsamt? Vad tycker du?

• Svar på tråden hur länge innan förlovning?
  • Nyfiken gul , nu fru

Tar nog rekordet här...

Träffades för allra första gången den 17:e juni år 2004..

Vi förlovade oss den 3:e juli...

Gifte oss den 14:e maj 2005... tio månader senare alltså....

Nu har vi varit gifta i 2 år....

• Wicks

Vi förlovade oss nä vi gift oss... snarare så gifte vi oss i mars och ser det lite halvt som förlovning då vi i sommar ska ha bröllopsfest och en ytligare cermoni.
    vi hadfe då vart tillsamans i lite mer än 1½år (och ca 2 till sommaren).
    Vi har barn tillsamans vilket känns mer vikigt eller hur man säger...,

• Snuffen

Vi förlovar oss den 7/7-07, efter 4,5år tillsammans.

• Joleen

Vi förlovade oss efter 7 månader och gifter oss efter 23 månader.

• Troll-P

Vi träffades sommaren 2005, flyttade ihop efter ett halvår och lite mindre än ett år senare förlovade vi oss (dvs efter 17 mån). Gifter oss 14 månader efter förlovning.

Det har känns helt rätt från den dag vi träffades och hur länge vi kännt varandra har inte spelat någon roll. Vad som ev. kan spela roll är att vi båda varit i relationer tidigare och därför direkt märkte att vår relation var annorlunda. Vi var också på samma punkt i livet och "redo" att träffa någon.

• Lilla Li

Vi förlovade oss efter 11 månader. Gifter oss efter 23 månader.

• tingelingelingan

förlovade oss efter 4 månader, flyttade ihop efter 5 månader och gifter oss efter 15 månader... allt har gått fort, allt känns kanon.
    totalt olikt mig, men jag har aldrig varit så lycklig

• lilltass

Vi förlovade oss efter 5 månader och flyttade ihop runt den tiden också. Vi ska gifta oss oktober 2008 och då har vi varit förlovade i mer än två år.

Det kanske är lite snabbt men när det är rätt så vet man och vad ska man då vänta på? Jag trodde aldrig att jag skulle hitta någon som han. Och jag kommer aldrig att släppa honom för det finns verkligen inget vackrare i världen.

• Nightingale

Förlovning efter 3,5 år.
    Bröllop efter 4,5 år.

Ganska lagom! 10 månader tycker jag nog är för tidigt. Man känner inte varandra SÅ väl då! Men som sagt, det är ju valfritt. Sen tycker jag nog att ålder spelar in, är man 18 så är det på tok för tidigt, men är man 35 så kanske det är för tidigt!.

• gizmolarson

jag å min prins var tillsamman 6 månader innan vi förlovade oss och nu gifter vi oss efter 1 år och 10 månader..

Svar på tråden hur länge innan förlovning?