• snart Jockes fru...

TIPS! Roliga incidenter till video...

Vi funderar på att göra en rolig homevideo och tanka ner på USB-minnen och ge gästerna. Ungefär en plojvideo om vägen från frieri till bröllop där man iscensätter vissa saker. Tex vid övning i kyrkan så trillar man, vid valsträning så tappar brudgummen mig i golvet...hajar ni? Hjälp mig med roliga förslag på vad som kan gå fel...
    Snälla, söta, rara...
    Och typiska bridezilla grejer man kan ha med...
    Kramis

• Svar på tråden TIPS! Roliga incidenter till video...
  • MuffinsTönt

Snart Jockes fru...
    Jag är inte ledsen! Sadlar om och hittar på nya grejer. Fast kanske inte så geniala som My Lady och MrsH2b. :D;)

• MrsH2b

Pecis som "forsta" kyssen som man och hustru stannar du till e3mm fran hans ansikte och fragar honom om han har borstat tanderna idag..:)

• snart Jockes fru...

Napp! Hihi ja där kan man snacka om förvåning!! Inte den väntade diamantringen direkt...
    Får kombinera det med hundbajsen

• MrsH2b

Tackar odmjukast for dina ord MuffinsTont:)

• MrsH2b

Ni kan ju aven skala i Oboy serverade i champagneglas for att fira frieriet:)

....Jag sager ju det! Nu finns det ingen hejd pa mig, youve created a monster!:)

• _Ninna_

Här kommer några flera:

* Lagom till riskastningen kommer nåt one-night-stand från 8 år tillbaka och presenterar resultatet från den kvällen för den nyblivne maken...

* Frieri: En gottesugen m2b sitter efter den fina restaurangmiddagen och ska fråga om ni ska beställa in någon dessert, men hinner inte säga mer än "ska vi..." innan den blivande bruden svarar "JAAAA! Det är klart jag vill gifta mig med dig!!! ...trodde aldrig du skulle fråga..." (Sen törs han inte annat än låta henne tro att det var ett giftermål han skulle fråga om *S*)

* Prästen byter ut era namn under vigselceremonin, så han envisas med att kalla er för "Berta" och "Hilding".

* På festen har bartendern tittat lite för djupt i flaskan och blandar drinkar som man inte visste fanns...

* Nån kamerahysterisk gäst som är sådär sjukligt enerverande och ska vara precis överallt hela tiden och låta kamerablixten blinka så att någon i brudföljet till slut drabbas av ett epilepsianfall...

* Istället för häst och vagn utanför kyrkan så väntar en oxkärra.

* Någon av gästerna har missuppfattat hela riskastar-grejen och kastar kokt ris på brudparet.

* Kyrkan är dubbelbokad och då ni kommer så står redan ett annat brudpar där färdiga att gå in...

...fortsättning följer...

• snart Jockes fru...

Ni är verkligen helt fantastiska!!!
    TACK, för all hjälp...hittils...´
    bring it on!

Ni får mig att skratta högt och hjärtligt!

• MrsH2b

Jag kanner hur min inspirationskalla borjar sina men vi ska se vad jag kan astadkomma...

• snart Jockes fru...

Föstår mycket väl om det är stopp.Även solen har sina fläckar
    Skoja! Vekligen tack för all hjälp. Kommer använda massor av dina tips, förutsatt att min m2b som sitter på planet till Kina får tag i asabilliga minnen
    Men nu får det bli en film om vi så ska ruinera oss på kuppen!

• MrsH2b

Jag var pa ett brollop dar de visade film fran mohippan/svensexan pa sjalva festen och det var verkligen uppskattat av gasterna (mojligtvis inte av brudparet men..;0)Sa blir det for dyrt med minnen sa kan man ju gora nagon sadan variant, eller branna det pa skiva.

Du vet ju var jag finns om du behover fa fler tips pa galenheter i framtiden....Dock ar jag redan nyfiken pa resultatet!:)

• _Ninna_

Kom på nåt ännu värre än en dubbelbokad kyrka där ett annat brudpar står redo att göra entré: En dubbelbokad kyrka där det är iordningsställt för en begravning och som redan är fylld av sörjande gäster... DET måste ju vara jordens mardröm!

Här kommer ett par till när jag ändå är på gång:

* Tårtan har gått sönder under frakten och är inte ens en skugga av sitt forna jag (på tårtställningen ligger nåt ihopsjunket smet som inte går att skäras med tårtspade utan måste ösas upp på tallrikarna med sked...)

* Någon av gästerna hittar en död insekt i catering-maten.

* Någon av tärnorna (alt. bruden) får inte ner klännningen där bak efter toabesöket som pga nervositet MÅSTE avläggas strax före ingångsmarschen, så entrén i kyrkan görs med klänningen instoppad mellan trosorna och strumpbyxorna...

Får se om min fantasi räcker till mera, men nu bör jag nog ta en paus och ladda mina små idéknölar lite.

• snart Jockes fru...

Jag hoppas att vi får till en riktigt bra film och får vi det lovar jag att jag kommer lägga ut en länk till den sen.
    Och blir den en succé är det tack vare ER!!!
    Pussar på er och lycka till!!
    (kommer ni på fler briljanta idéer tveka inte att dela med er...eller ja galna med för den delen

• bridesilly

snart jockes fru

hahaha japp jag kan vara inhyrd som moraliskt stöd

• snart Jockes fru...

Perfekt! Är du dyr???
    Du kan få betalt i överbliven bröllopstårta, vinslatttar och rosenblad.
  • bridesilly

snart jockes fru

HAHA ja det låter som en bra affär tycker jag

• snart Jockes fru...

Bridesilly. Bra, då har vi en deal?
    Du hajar att du kommer få jobba hårt va?

• snart Jockes fru...

puffar upp lite

Inga nya förslag?

• Blivande fru pettersson

Brudens far håller sitt tal och säger: Vi hade ju alla hoppats att bruden skulle gifta sig med sitt ex, men nu blev det ju inte så...

(Min far råkade hålla ett liknande tal på min brors bröllop, det var INTE uppskattat)

• MuffinsTönt

_Ma_
    NEJ!!! *stackars brudpar* Hur tog dem det?

Man filmar brudgummen/bruden bli kidnappad på vägen till kyrkan. Eller att han/hon lyckats missa "transporten" till kyrkan och fick sno en unges cykel och CYKLA i i deras resp kläder till kyrkan. Hitta en gammal, rostig och liten cykel. :D:D:D

• bridesilly

snart jockes fru

haha japp det är jag medveten om, ungefär som jag har varnat mina bridesmaids too bee att dom kommer bli rätt så trött på bridesilly hahahaha

Svar på tråden TIPS! Roliga incidenter till video...