• förhoppningsis

munsår av stress

Har lyckats få stressmunsår nu, 1 månad kvar till bröllop och tror att jag blir hippad nästa vecka... nån som har några mirakelkurer??

Det sitter på insidan av läppen och "anti" verkar bara göra det värre...

HJÄLP

• Svar på tråden munsår av stress
  • N&N

Anti har aldrig hjälpt mig... puffar för jag har också fått en liten rackare på läppen...

• snart hela kittet...

Jag brukar också få sånna...
    Jag har köpt på hälsokosten: NOQ, Cold Sore Gel.
    Det tar ett par dar men sen brukar det försvinna. Då brukar jag påbörja behandlingen så fort jag känner av det. Men prova ialla fall.
    Lycka till!

• sharya

Badda med klorhexidin, finns på apoteket. Det brukar hjälpa om munsåren sitter på insidan av läppen, kinderna eller tandköttet.

• förhoppningsis

sharya
    svider inte det?

• littlepixiegrl - Mrs B

fast klorhexidin är väl antibakteriellt och herpes simplex (munsår) är ett virus?
    Anti tycker inte jag heller funkar, det enda jag använder är healip eller herstat (finns på hälsokosten tror jag kanske??). Healip fårn apoteket funkar för mig men vet inte om det går på insidan av läppen.

• förhoppningsis

fast jag har hört att stressmunsår inte är herpes eller är jag felinformerad?

• sharya

Jodå, det svider en stund. Det är antibakteriellt men det är ju ingen nackdel. Tror inte heller stressmunsår som sitter på insidan är samma sak som herpes. Min dotter fick riktigt stora sår inne i munnen och då hjälpte det jättebra med Klorhexidin. Vet inte om det torkar ut snabbare eller vad det är. Värt att testa i alla fall.

• _Ninna_

Min m2b brukar få munsår lite titt som tätt och han använder numera alltid ACO´s Alsolgel som finns på apoteket. Han brukar börja smörja i och med att han märker av att det är på G och då brukar det i regel aldrig ens bryta ut. Funkar på honom iallafall och han har provat det mesta i munsårs-salva-väg. (Shit! vilket långt ord!! )

• förhoppningsis

_Ninna_ är de på in eller utsidan han har sina sår?

• ja2007

tee tree olja kan hjälpa tycker jag, iaf på utsidan, insidan har jag aldrig haft.

Svar på tråden munsår av stress