munsår av stress
Har lyckats få stressmunsår nu, 1 månad kvar till bröllop och tror att jag blir hippad nästa vecka... nån som har några mirakelkurer??
Det sitter på insidan av läppen och "anti" verkar bara göra det värre...
HJÄLP
Har lyckats få stressmunsår nu, 1 månad kvar till bröllop och tror att jag blir hippad nästa vecka... nån som har några mirakelkurer??
Det sitter på insidan av läppen och "anti" verkar bara göra det värre...
HJÄLP
aahhh! Jag som tycker att Listerine bränner redan utan blåsor! :)
Nu har jag inte haft afte på flera år (ta i trä), men va bra att det äntligen kommit nån medicin mot det! Brukade få rätt rejäla sådana i tandkötet och s*t*n vad det sved!
Bästa sättet är att stressa ned. Lägg dig tidigare, titta inte så mycket på TV, planera mer strukturerat och ha inte så himla mycket planer. Rensa upp i bröllopet, och stryk sju saker som inte är absolut viktigt. Förenkla och vila. Ät mycket grönsaker och frukt, minska på köttet till förmån för fisken. Ta bort pastan till fömån för ris.
Kronström
inte stressa är bra tips
men jag varken är uppe sent eller kollar mycket på TV, äter mängder och frukt och grönt, inte mycket kött osv
Men när den kom så var det tenta, jobb, bröllopsplaner, bouppteckning efter min pappa osv osv men nu är det sommarlov och bara sista skvätten på bröllopsplanerna kvar *skönt*
Jätte tack till alla som kommit med tips och ideer
Tenta, bröllop, föräldras bortgång, jobb - ja man kan få munsår för mindre.
Lycka till! :)
glömde att jag faktiskt arrangerar bal oxå - samtidigt =)
Jag sitter här just nu med afte. Jag får det också lättare när jag är stressad, men kan även få det som en allergisk reaktion när jag ätit något olämpligt. I detta fall mango...
Jag har tabletter från hälsokosten: Longo Vital som brukar funka ganska bra. Man tar 3 tabletter om dagen i ca 2-3 dagar och sen brukar blåsorna vara borta. Men tyvärr funkade det inte denna gång då jag var bortrest när jag åt mangon, och jag hade inga tabletter med mig..
Om jag sköljer munnen med sprit innan jag går och lägger mig, så känns det skönt och svider mindre (svider som f-n precis när man sköljer). Men man vill ju knappast lukta sprit på jobbet, så jag kan inte göra det på morgonen
testa anti afte, vetinte om det var för att jag hde haft mina blåsor 1.5 vecka och de började gå bort av sig själva eller om cremen utförde mirakel men nu är det inte svullet alls (såg ut som om jag hade tagit en överdos av läppförstoringsmedel) och håller på att försvinna helt. *wow*
anti afte - köper men det på apoteket?
japp, kostade ca 80 kr för en rätt stor tub
härligt att det fungerade :D
De hade inte anti afte på mitt apotek, så jag köpte alaoclai gel istället. Den har aloe vera i sig och svalkar skönt. Men det står att man ska droppa på den. Hur f-n droppar man på gelé??? Jag duttar på den med fingret istället.
Jag vet inte om den påskyndar läkningen, men det svider i alla fall inte längre!
Jag använde aftamed -med hyaluronsyra, samma ämne som finns i bl.a. restylane *s*- och det funkade bra. Smärtlindrande och hjälpte till med läkningen. Är glad över att ha en tub hemma nu ifall aften kommer tillbaka.
Det var också i gelform och svårt att applicera men jag gjorde så att jag tog tag i den sida som var påverkad och höll fast den med hjälp av en servett, sedan duttade jag på medlet med min fria hand...
Lite knöligt men det blir bättre effekt av medlet om man kan försöka hålla behandlingsytan torr såpass länge att gelen hinner verka lite och inte bara svbäljs ner.
Det kan vara skönt att dricka mineralvatten typ ramlösa/vichyvatten, det lindrar smärtan litegrann.
Nu är det borta
Hurra! :)
Vad skönt!! DÅ får vi hoppas att båda våra håller sif borta också
Nu har jag fått ett munsår, men inte afte iaf så det gör inte ont....men snyggt är det ju inte! :)
Välkommen till klubben
kan ju tilläggas att jag inte har nån bröllopsdag i antågande heller, så det är ganska lugnt :)