Inlägg från: littlepixiegrl - Mrs B |Visa alla inlägg
  • littlepixiegrl - Mrs B

munsår av stress

fast klorhexidin är väl antibakteriellt och herpes simplex (munsår) är ett virus?
    Anti tycker inte jag heller funkar, det enda jag använder är healip eller herstat (finns på hälsokosten tror jag kanske??). Healip fårn apoteket funkar för mig men vet inte om det går på insidan av läppen.

• littlepixiegrl - Mrs B

förhoppningsis: Hur ser blåsan ut? Om den är ganska vit till färgen så kan det ju vara afte, även om dessa ofta sitter vid/i tandköttet. De brukar svida och ömma rejält och då kan det fungera att smörja (smakar pecka!)eller skölja med Xylocain, men det hjälper ju bara mot smärtan. Annars brukar ju sår och blåsor i munnen läka hyfsat snabbt.

• littlepixiegrl - Mrs B

aahhh! Jag som tycker att Listerine bränner redan utan blåsor! :)
    Nu har jag inte haft afte på flera år (ta i trä), men va bra att det äntligen kommit nån medicin mot det! Brukade få rätt rejäla sådana i tandkötet och s*t*n vad det sved!

• littlepixiegrl - Mrs B

Nu har jag fått ett munsår, men inte afte iaf så det gör inte ont....men snyggt är det ju inte! :)

• littlepixiegrl - Mrs B

kan ju tilläggas att jag inte har nån bröllopsdag i antågande heller, så det är ganska lugnt :)

Svar på tråden munsår av stress