någolunda billigt bröllop på gotland
Jag behöver tips på DJ,fotograf,sminkös,frisör och florist på gotland.
Jag har hittat en del men jag vill gärna jämföra
Jag behöver tips på DJ,fotograf,sminkös,frisör och florist på gotland.
Jag har hittat en del men jag vill gärna jämföra
gutan: jag var på en kryssning för två år sedan och på båten hade dom ett dansgolv ute på däck. det var det bästa jag varit med om,att dansa med vinden i håret och se alla stjärnor. skit grym känsla,det vill jag känna på mitt bröllop dom får väl dricka och dansa sig varma helt enkelt
Vuktualia:
Ni kan ju fira eran bröllopsdag där ngn gång,göra en stor fest utav det hela. gifts sig en andra gång som i USA jag har hittat massor med ställen jag kan tänkas gifta mig på här i sthlm så jag kanske ska figta mig varje år i september
lite dyrt kanske,hehe
"dansa med vinden i håret" det låter nästan poetiskt :) mysigt!
viktualia
jo, fröjel kyrka är fin, lite mindre och intimare än många av de andra.
mrsdD
vadå, går det inte att abonera till ett bröllop?! inte ens restauranden..?
nope..inte under högsäsong,eller det skulle vara komplicerat då. resturangen tillhör campingen tror jag,du kan ju ringa imorrn och höra efter. Tidigt juni kan man ju annars ha festen. du får återkomma med hur det gick om du ringer och pratar med dom
gutan:
jag har mailat festmakan nu och frågat efter priser och liknande,hoppas på svar snart
Jag pratade med en jättetrevlig dam som jobbar på björkhaga angående priser och så och hon berättade att man inte hyr lokalen utan bara pröjsar maten,där då man får sätta sig ner med dom och välja vad man ska ha. Enligt henne var det normala priser på allt. Sen så har dom en bar där man får köpa sin egen dricka,serveringspersonal och sånt ingår såklart. Nu är det bara 3 veckor kvar tills jag åker till gotland och få se lokalen live,åååh...hoppas den är lika mysig som på bilderna!
Jag håller tummarna för att du kommer att gilla det! Bilderna såg döläckra ut iaf.
du får jättegärna berätta vad priserna ligger på för mat och dricka när du besöker dem!
Hoppas att du får svar snart från Dj´n också (tror han hette Andreas som spelade..). Du får meddela hur det går, vi har inte bokat nått ännu, fast vi har mkt längre tid kvar (ett år ungefär) och kan reka lite till innan vi bestämmer oss..
Vad härligt med bröllop på Gotland, där är så himla fint
Lycka till!!!
A n n i s e n:
tackar
gutan:
Jo,vi gifter oss nästa år i september så vi har antagligen ännu längre kavar än er efersom vi bor is sthlm så måste vi vara ute i god tid. Allt måste vi ju göra per mail eller telefon,därför är det väldigt viktigt att vi besöker alla ställen vi måste nu i juni. Men jag håller dig underrättad angående priser och liknande. Nu vet inte jag var du bor men det finns en mycket fin lokal på ljugarn,nån gammal skola tror jag. Den ligger precis vid vattnet och är 2 våningar hög. Det är vårt andra alternativ,ska kolla på den med
Bor oxå i sthlm men gifter mig på Gotland, men i sommar. Började inte planera och boka upp saker fören 6 månader innan, så du är verkligen ute i god tid. ;) Men det brukar ju inte skada. Har du någon anknytning till ön? Själv är jag född och uppväxt där.