• Serenity

någolunda billigt bröllop på gotland

Jag behöver tips på DJ,fotograf,sminkös,frisör och florist på gotland.

Jag har hittat en del men jag vill gärna jämföra

• Svar på tråden någolunda billigt bröllop på gotland
  • Serenity

Gutan: tack så mycket! vi ska inte ha vigseln i kyrka ( jo jag vet,konstigt eftersom vi ska gifta oss på gotland )jag vill gifta mig på straaaanden björkhaga har ju en strand har du varit i deras resturang?? är det fint isf??
    Jag tänkte beställa tårtan i klinte,den där hassela bageriet. jag ska ner till ön nu i sommar så då ska jag kolla allt.

tack allihopa för alla svar!

puffar vidare,vill ha meeer info

• Gutan

Har inte varit så mkt på björkhaga sedan jag var liten, men tror du inte att det kommer att var massor med folk där om ni skall gifta er på dagen... det är ju ändå en "turist strand". Eller ni kanske har tänkt på det redan.
    fast om det är senare på kvällen så är det nog inte så stora problem, kanske några som spelar beachvolley men inte så många "hinkar och spadar" då.

• Serenity

Viktualia:
    Ja visst ser det fint ut,så myysigt. såg du solnedgången? hur vackert som helst. En väldigt öppen och ljus lokal jag blev helt kär i den när jag såg bilderna,finns stugor vi ska hyra till gäster na oxå. jättefina dom med

• Gutan

den där restaurangen fanns inte när jag var där senast :) Jättefin verkligen.
    Har du några priser där ifrån...vi har inte spikat vårt ställe ännu och detta så väldigt mysigt ut.
    Hur många gäster kan de ha sittande?

• Serenity

Ute på verandan vill jag ha dansgolvet så man kan dansa under stjänorna,fast det kanske inte går,det blåser ju en del eftersom det ligger på stranden. Nån som vet hur vädret är i början av sept?? nån gotlänning. Jag brukar bara vara där om sommaren

• Gutan

September...?? Vart fick jag det ifrån att ni skulle gifta er i Juni. skumt :)
    Inga höststormar än i September, det kommer senare. Fast det har ju redan börjat bli ganska svalt om kvällarna då, men gästerna får väl dansa sig varma. ;)

• Serenity

Gutan:
    det blir 60 gäster,vi ska ha bröllopet i sept,lågsäsong då och nästan inga gäster alls.
    Det gick att ha festen där på sommaren under högsäsong men det lät lite veligt eftersom dse inte kan abonnera stället.
    Dom har inte kommit med pris än,ska ha möte med dom i sommar. Men vad priset än är så är det sääkert billigare än wisby hotel eller liknande.

• viktualia

Suckade lite och sa till maken: Kolla bilderna... tänk att ha bröllopsfest där efter att ha gift sig i Fröjel kyrka.....

*drömmer*

men jag gifte mig på fastlandet och det var en underbar dag ändå!

Svar på tråden någolunda billigt bröllop på gotland