• Zekå

Någon kraftig/mullig som gjort Secret Box?

Ja det undrar jag. Blev ni nöjda kan man göra det ? Blir det fint?
    Min gubbe blir alltid så ledsen när jag inte gillar att se mig själv på foto han tycker ju att jag är snyggast i stan...
    Kul att ge honom ett foto där jag gillar mig själv
    Vad tror ni?Någon som vill visa sina foto?
    Z

• Svar på tråden Någon kraftig/mullig som gjort Secret Box?
  • rocketqueen

Jo, det tycker jag allt att man kan jämföra. Med smink kan du ju också ta bort bristningar, och ändra former så att t ex att ansikte ser helt annorlunda ut (t ex sminka så att kindbenen ser framträdande ut och man annars har ett runt ansikte, göra ansiktet betydligt smalare). Med kläder kan du också ändra kroppsformen och se betydligt smalare/bystigare/... ut. Skillnaden är ju att det ena gör man i datorn, det andra utan datorhjälp - men man kan ofta få samma resultat.

• rocketqueen

"_om_ man annars har ett runt ansikte" skulle det förstås stå!

• Joleen

Rocketqueen:

Jag tror att det Fru0707 menar är att om man använder sig av smink och kläder så tar man i verkligheten inte bort något utan jobbar med allt man har. Använder man datorn så trollar man bort saker som finns där, även efter sminkning.

Oavsett så tycker jag att det är upp till var och en!

• Fru0707

joleen

exakt min point!

man jobbar ju med det man har med hjälp av smink och kläder. Med datorn tar du ju bort delar av dig själv. Men tycker oxå att alla gör precis som de själva vill :)

• Sommarbröllop 07

Jag ska göra en och jag är mullig och tycker inte heller om att se mig på kort... Lite galet kanske, men jag vet att min sambo kommer uppskatta det.

Just av denna anledning är det jätteviktigt för mig att jag går till någon som är skicklig på att ta kort på ett fördelaktigt sätt. Jag ska gå till Brigitte som jag har hört ska vara skicklig. Jag tror inte att hon redigerar korten utan jobbar med ljus och mörker :)

• rocketqueen

Jo, naturligtvis, men är det någon egentlig skillnad eller är det bara en slags "motvilja" mot datorredigering och underskattning av vad kläder och smink kan göra? Jag tycker inte att det är någon skillnad, när resultatet ändå blir detsamma. Då undrar jag varför ena sättet skulle vara mer "ok" än det andra, om man resonerar på det sättet. Nåväl, OT... Hoppas vi har hjälpt dig på något sätt iallafall, TS!

• Kristina07

Jag ska göra en. Av samma anledning. Det är något jag vet att min 2B verkligen kommer uppskatta. Han har bett om mer bilder på mig tidigare, men jag har inte velat.

Nu har jag bokat tid, och pratat med fotografen (Jenny heter hon, i Tyresö). Hon säger att hon själv är mullig och att hon har bra idéer på poser. Det tror jag är bästa lösningen. En bild på mig rakt bakifrån skulle se ut som en laggårds dörr, men tar man snett från sidan så ser man bara härligt kurvig ut. Lutar man sig lite åt ena sidan, så finns inga valkar på andra sidan osv.
    Ska bli jättespännande!

(och vill jag redigera digitalt så gör hon det, och det ser jag inte som att jag inte är mig själv!)

• rocketqueen

Ett tillägg: Vill absolut inte verka otrevlig eller gnällig, är bara nyfiken på hur andra tänker! No offence taken, hoppas jag.

• Fru0707

Kläder och smink kan göra mycket, men det är ändå inte samma sak som att redigera bort delar av din kropp! Jag har inget emot redigering, ser gärna att mina ev. påsar under ögonen redigers bord från mina bröllopsbilder :) Visst kan man sminka bort dom oxå men med redigering får man ju helt bort dem. Det tycker jag inte är riktigt samma sak som att tex. redigera bort en dubbelhaka, då ser du ju inte ut som du gör i verkligheten. Men om man tar borta mörka ringar under ögonen för att man inte sovit på en natt då man varit nervös för bröllopet är det en annan sak för jag har ju inte mörka ringar annars utan bara just då den dagen jag absolut inte vill ha de. Oj vilket långt o råddigt inlägg..
    Men när man redigerar med datorn är det ju faktiskt inte samma person om man tar bort flera kilon och andra extra saker.

Alla gör som man vill och så länge man är nöjd med sig själv och slutresultatet är det väl de som räknas :)

• Fru0707

No offence taken at all!

Nu ska jag sticka på gym :)

Svar på tråden Någon kraftig/mullig som gjort Secret Box?