• Kristina07

Att duscha ihop

Duschar ni tillsammans?

Vi duschar alltid tillsammans och det tycker jag är en av dagens höjdpunkter. Han tvättar mitt hår och vi tvättar varandra. Efteråt smörjer han in mig och ofta får jag massage.

Så himla mysigt och romantiskt. Måste bara rekomendera det som ett sätt att varva ner tillsammans och komma varandra riktigt nära! :)

• Svar på tråden Att duscha ihop
  • wozzgirl

Haha, den om smink var bra..

• Fru Enamorada

tycker faktiskt att duschande ihop är lite överskattat.. lr så är det vår dusch det är fel på. vi får nämligen inte plats båda två under strålen så då fryser ju nån av oss... men det händer ibland att vi duschar ihop ändå. vi vill gärna tro att det är jättemysigt :) och ja, oftast leder det till något mer :)

• Tess23

Ja vadå, är det så konstigt då? Charlotte Perellis kille får typ aldrig se henne utan smink så sluta klaga på mig!

• Sister of the Night

Tess

Det är väl inte mer än rättvist?
    De flesta tjejer på forumet får ju se sina killar utan smink!

•  Miss Cee

Tess23>>

Ja Tess jag förstår precis hur du känner. Själv visar jag mig aldrig för min maken utan grismasken! Vi träffades på en maskis för sju år sedan och nu vågar jag inte ta av den, jag menar, tänk om han skulle inse att det var en kvinnan under...

• Sillal

Ha Ha HA..jag dör av skratt...

Ja tänk om killen får se en utan smink när man ligger där och födder..*IRONI*

• c_t

2007-05-09 10:28 Tess23

Ja vadå, är det så konstigt då? Charlotte Perellis kille får typ aldrig se henne utan smink så sluta klaga på mig!

Stackars henne som inte kan visa sig från alla sina vackra sidor, smink eller inte.

Om min m2b hade tyckt att jag var ful utan smink så hade jag bett honom dra åt helvete för längesen.
    Men eftersom vi duschade ihop på första daten och han bjöd på frulle dagen efter och fick se mitt hemska osminkade ansikte det första han gjorde när han vaknade så var det nog inte så illa iaf.

• bröllops häxan

åhhh... vi duschar jämt tillsammans. Flera gånger i veckan. Eller rättare sagt försöker få plats i vårat 150cm badkar. (jag är 177cm och han 187cm) Det är hel hysteriskt roligt. Ben och armar överallt. *fniss* Men bada det går. Också går det fort att "fylla" badkaret då det mest är kropp och inge vatten som får plats.

:D

• MrsNyberg2B

Det finns väl vattenfast smink? Åtminstone en del grejer..

Vi duschar ihop ibland, men vi har också lite olika syn på hur varmt det ska vara. Sambon tycker kallt (enligt mig) och således tycker han att jag har alldeles för varmt. Det kan vara mysigt att duscha ihop men rätt skönt att vara själv också tycker jag. Beror lite på vad man är på för humör...

• mrs åkerlind

haha..ja ni passa på att duscha ihop innan ni har barn... Numera duschar vi tillsammans titt som tätt ett par ggr/år. Sen den saken utan smink! Heerregud om jag skulle orka sminka m ig varje dag, alldeles för lat för d. Orkade när jag var 25 typ-...

• Mrs. 170307

Vi duschar väl inte dagligen tillsammans men kanske två, tre gånger i månaden. Mer som en kul grej, prkatiskt är det ju inte. Jag menar man får ju inte direkt allt vatten på sig, det är (i alla fall i vår dusch) omöjligt att raka benen när man är två,... men som sagt, det är alltid kul och, ja, ofta början till, hm, mer.

Vad det gäller Tess23 - om jag inte är helt fel ute var det det där med "dansande björnar i söta västar" och att överraska sin m2b med bli "överlämnad" av sitt ex - som "kul överraskning" för sambon, för han gillar ju inte exet och vill inte ha honom påbröllopet... Ska nog tas med en nypa salt...

• förhoppningsis

Skulle gärna duscha ihop oftare men det är ju helt omöjligt juh, har nog en otroligt romantiserad bild av det men det funkar inte. Dels vill jag ha tokvarmt vatten (enligt honom) han vill ha det lite mer än ljummet. Dessutom får man inte plats under strålen på samma gång så en får stå utanför å huttra, försöker vi tränga ihop oss så fryser vi båda 2 då hälften av oss är utanför vattnet.
    Dessutom duschar vi båda på morgonen å vi går inte ens upp samtidigt (jag sover 1 timme längre)

däremot händer det att vi badar ihop ibland

• 11 augusti

Sedan vi fick barn så duschar vi inte så jätteofta ihop - tyvärr...
    Det är inte det lättaste att låsa in sig på toan när man har barn som vill dit, men nog är det mysigt när vi väl gör det.

Måste nog påstå att jag är glad att vi redan fått barn ihop, eftersom han har sett mig i den mest utelämnade situation man kan vara i - nu är han inte den som gluttar "där nere" men man är nog inte så jättevacker när man är svettig och rufsig och skriker

...på tal om att visa sig osminkad eller ej

• Vippy

Jag tycker att det är överskattat. Däremot är det jättemysigt att bada skumbad ihop...

• EmmJay

Vi duschar och barar ihop ganska ofta. Tur att vi har ett ganska stort badkar eftersom vi är 181 och 185 cm långa, men det blir ändå rätt trångt i badet och man får slingra sig lite för att sitta skönt.

Men det är mysigt. Baden har en tendens att sluta med vattenkrig så hela badrummet är blött medans duscharna brukar få mer romantiska avslut (och mindre blött golv).

Det där med att våga visa sig utan smink hoppas jag att alla tjejer som sover tillsammans med någon kan göra. Är ju inte bra att sova med smink tjejer. Sen är man ju faktiskt vacker utan smink. Om man har så mycket smink att man ser ut som en annan person så tycker jag faktiskt att man borde fundera över sin självkänsla. Smink borde användas för att framhäva din skönhet, inte något som ska få dig att vara någon annan.

• rosesarered

Vi duschade jämt tillsammans förut. Nuförtiden så blir det mest på helgerna då vi går upp samtidigt eller efter en gemensam joggingrunda. Vi badar ihop också, supermysigt:)

Har råkat få duschdraperistången precis under ögat en gång under "vattenaktiviteter" i vårt lilla badkar..
    Det gjorde ont och fick ett ordentligt märke av smällen.
    Rekommenderar ej!

• Lilla Li

Vi duschar ihop kanske 5 gånger i månaden eller nåt. Ofta blir det efter sex :D, ibland blir det för att det är mysigt. Håller dock med om problemen - vi vill inte ha samma värme och en av oss *hrm* snor alltid duschslangen så att den andra står och fryser... :D Jag tycker det är en ren lyx att låsa in mig i badrummet, duscha, raka mig, göra hårinpackning, ansiktsmask, fixa naglarna, smörja in mig... Mmm. :D

• Wicks

vi har en liten tös på 4 månader så det är inte riktigt möjligt på samma sätt... för dushade vi oftast tillsamans, badade med. nu badar vi tillsamans ibland, men dushar aldrig tillsamans dock

Svar på tråden Att duscha ihop