• Pilanga

Förlovning, när-var-hur och varför.....?

Min karl och jag har pratat om att förlova oss till sommaren, även om jag vill bli överraskad så vill jag trots allt ha lite att säga till om när det gäler ringen. Så för att göra det lätt för honom så har jag visat ringen för honom i affären och sagt vilken tjocklek och storlek jag vill ha, kan det gå fel??
    Sitter nu och undrar vad alla ni andra tänkte och gjorde...
    Men i allafall, till frågorna;

1. När förlovade ni er, efter hur lång tid in i förhållandet?

2. Var gjorde ni det?

3.Var det tjejen eller killen som tog steget?

4.På vilket sätt blev ni/du förlovade till?

5.Och sist men inte minst, varför bestämde ni er för att ta detta steg? Kan finnas hundratals anledningar.....

• Svar på tråden Förlovning, när-var-hur och varför.....?
  • B1LLy

På våran 6-månadersdag!

2. Var gjorde ni det?
    På ett berg..utomlands...

Min älskling =) killen..

Vi var uppe på ett berg, utomlands, jag hade mensvärk..grinig å fattade inte varför vi var tvungna att klättra upp för ett berg när jag knappt kunde stå på mina ben..efter halva vägen satte jag mig på en sten å började gråta,hade jätteonti magen,hade klättrat halva vägen-halva vägen kvar-ville verkligen inte!
    väl uppe satt vi å pustade ut..tittade ut på den fina utsikten å han tog fram ringen...jag skreeeek!! sen började jag gråta hysteriskt...sen kom skrattet-å ett Ja! =)

• pasia - www.js070707.blogg.se

efter 4,5 år (trots att vi sa från början "om vi inte ska gifta oss är det inte lönt med detta förhållandet"

2. Var gjorde ni det?

I uppsala "city"

Eh, jag tjatade till mig det, men han planerade det

Vi var på bio och där viskade han i mitt öra "vill du gifta dig med mig"

5.Och sist men inte minst, varför bestämde ni er för att ta detta steg? Kan finnas hundratals anledningar.....

För att det var på tiden (vi skulle egentligen förlova oss tidigare, men släkt tyckte inte att man borde förlova sig så långt innan bröllopet)

• Celiine

-Vi förlovade oss efter 3 år

2. Var gjorde ni det?
    -Hemma

-Båda två, även om det var han som friade

-huh?

-För att vi älskar varandra och vill leva resten av våra liv tillsammans, svårare än så är det inte :)

• A&R

Vi förlovade oss i somras, efter 7,5 år tillsammans.

2. Var gjorde ni det?
    Själva förlovningen skedde i Skagen, ute på Grenen med en fot i Kattegatt och en i Skagerak.

Det var sambon, vilket jag nästan gett upp hoppet på...

Han frågade på midsommarafton om vi kanske inte skulle kunna ta ringar med oss till Skagen som vi skulle på semester till i slutet av Juli. Var tvungen att sätta mig ner av chocken.

För att vår kärlek är tänkt att vara för evigt, att vi ville visa alla andra att det är vi, att vi funderar på barn men vill vara gifta först, för att klockan tickade iväg... Finns många anledningar!

• Betty Bett

Tre år och sex månader, planerad förlovning på lördag :)

2. Var gjorde ni det?
    Jag vet inte än, det är min sambo som planerar hela dagen, vet bara att vi ska vara borta över natten. Han ville gärna planera då han gick miste om att fria.

Det var nog båda. Diskussionen har kommit upp ett antal gånger. Och nu var det dax.

Älskar varandra. Har tittat på hus och diskuterat barn. Känns snart dax med barn och vill gifta oss innan de kommer och så länge vi fortfarande är unga och vackra ;)

• hellie2007

På våran 5 års dag.

2. Var gjorde ni det?
    I min stuga där vi blev tillsammans.

Han frågade om vi skulle förlova oss på våran 5 årsdag och sen planerade vi allt tillsammans.

Vi satt i soffan i stugan och när cd spelaren spelade en låt som betyder väldigt mycket för honom tog han fram min ring och trädde den på mitt finger.

Vi vill leva resten av vårat liv tillsammans.

• jocelyn

- På vår 3-årsdag, sommaren 2006

2. Var gjorde ni det?

- På vår takterass

- Båda, men han organiserade själva "ceremonin"

- det är privat

5.Och sist men inte minst, varför bestämde ni er för att ta detta steg?

- för att vi ville!

• catbride

- Lördagen innan vår 4 års dag. (roligare än att göra det på en onsdag)

2. Var gjorde ni det?
    - Ett hotellrum på Elite Plaza i Göteborg, där min m2b bokat rum i smyg. Jag jobbade på dagen och min m2b mötte mig på stationen och vi gick ut och handlade kläder till mig. Sen var han tvungen att gå ett "ärende" och vi skulle ses hemma sen. När jag kommer hem så ligger en ros med ett kort på bordet. "ta på dig någon snyggt och möt mig vid Domkyrkan kl18.00." Då hade han packat väska med tanborste och ombyte till mig för dagen efter. (tyvärr så glömde han nya trosor - men vad gör väl det när han ansträngt sig så )

- Vi hade pratat om det och beställt ringar tillsammans, men han bestämde hur och när.
    - Han frågade när jag kommit in i hotellrummet innan vi gick ner o åt middag. Så vi skålade i champange och åt choklad som fanns på rummet.

5.Och sist men inte minst, varför bestämde ni er för att ta detta steg?
    -Finns ingen annan vi vill leva med och börjar komma i åldern då barn och hus känns aktuellt - och som någon ovan skrev - vi vill gifta oss medan vi är unga och "vackra" (om vi nu kan sägas vara det...) och gärna innan barnen kommer.

• Lysmask

pasia - www.js070707.blogg.se, vilket roligt sätt! Du måste blivit paff! Kanske jag får sno hans idé? Vi har redan varit förlovade men jag bröt den pga vissa omständigheter. Älskar honom och nu är det dags att gå vidare

• Hästsson

Ungefär 3½ år...

2. Var gjorde ni det?
    På en parkbänk i stan. Hade hämtat ut ringarna och satt och käkade jordgubbar när min kille "inte orkade vänta längre" så han drog på sin ring, och då gjorde jag detsamma.

Gemensamt beslut.

Vi kände att vi ville leva ihop för resten av livet och bestämde oss därför för att gifta oss.

Svar på tråden Förlovning, när-var-hur och varför.....?