• Pilanga

Förlovning, när-var-hur och varför.....?

Min karl och jag har pratat om att förlova oss till sommaren, även om jag vill bli överraskad så vill jag trots allt ha lite att säga till om när det gäler ringen. Så för att göra det lätt för honom så har jag visat ringen för honom i affären och sagt vilken tjocklek och storlek jag vill ha, kan det gå fel??
    Sitter nu och undrar vad alla ni andra tänkte och gjorde...
    Men i allafall, till frågorna;

1. När förlovade ni er, efter hur lång tid in i förhållandet?

2. Var gjorde ni det?

3.Var det tjejen eller killen som tog steget?

4.På vilket sätt blev ni/du förlovade till?

5.Och sist men inte minst, varför bestämde ni er för att ta detta steg? Kan finnas hundratals anledningar.....

• Svar på tråden Förlovning, när-var-hur och varför.....?
  • Thezz

Vi kommer att förlova oss efter 2,5 år. Då har vi bott ihop lite mer än 2 år.

2. Var gjorde ni det?

Vi kommer att förlova oss i Thailand. Pratade om att göra det på hemmaplan men sambon vill så gärna ha palmer och solnedgång. Så jag har inte så mycket att säge till om på den punkten :)

Vi bestämde det ihop.

5.Och sist men inte minst, varför bestämde ni er för att ta detta steg? Kan finnas hundratals anledningar.....

Vi älskar varandra så mycket och känner att vi har det så bra tillsammans. Vi kanske inte gifter oss men allt känns väldigt rätt.

• Joleen

Pilanga:

7 månader

2. Var gjorde ni det?

Han frågade när vi låg i sängen på morgonen 1:a januari. Vi bytte ringar 30 mars. Vi ser dock 1:a januari som förlovningsdatumet.

Min pojkvän frågade mig.

Han frågade.

Vi vill leva tillsammans, älskar varandra och planerar att gifta oss!

• ~L8~

Vi förlovade oss efter 1 år och 1 mån.

2. Var gjorde ni det?

I badkaret på hotell, skålandes i champagne.

Han frågade mig.

För att vi älskar varandra och om två månader gifter vi oss!

• toastmastrarna

1. Vi förlovade oss efter lit emer än 5 år
    2. Vi gjorde det på ett spa. Promenerade, badade och slappade på dagen. Sedan växlade vi ringar på rummet (med havsutsikt) innan middagen på kvällen.
    3. Vi hade pratat och bestämt tillsammans
    4. Se ovan
    5. Vi älskar varandra och kände att vi ville förlova oss (för att så småningom gifta oss)

• Pumpkin

Svar: Vi förlovade oss i januari i år, när vi hade varit tillsammans i 1 år, 10 månader och 1 dag

2. Var gjorde ni det?
    Svar: På en restaurang här i stan.

Svar: Vi hade pratat om förlovning och bröllop ganska länge båda två, men det var han som köpte ringarna och friade.

Svar: Han bjöd ut mig på revy och sen middag på den finaste restaurangen i stan. Vi åt varmrätt och efterrätt och efter det drog han fram ringen och trädde den på mitt finger

Svar: För att vi kände att det var dags, vi vill leva tillsammans resten av livet och vi planerar bröllop till nästa sommar

• lovegirl

Efter 1,5 år

2. Var gjorde ni det?

Nere vid vattnet och så ristade vi in i ett träd som minne.

Vi bestämde det ihop.

Vi hade en son ihop, och det kändes rätt..

Vi valde ringarna tilllsammans, båda ska ju gilla dem

• novali

1. Vi förlovade oss på juldagen (dagen vi träffades, på vårt 7:e år.

2. Vi förlovade oss i Göteborg, hade hyrt svit med jacuzzi

3.Vi bestämde det tillsammans, men han friade.

4.Vi bytte ringar i jacuzzin med champagne och choklad.

5.Främst för att vi älskar varann och ville ha ett avstamp i förhållandet. Vi är sugna på att skaffa barn så vi bestämde oss för att vi skulle gifta oss snart (då bör man ju vara förlovad innan) och på den vägen är det...
    Lite påverkan från föräldrar och syskon också som tjatade om att vi skulle gifta oss...:)

• klurifax

På vår ettårs dag.

2. Var gjorde ni det?

Hemma

Mannen

Han friade och sa han ville gifta sig med mig, jag sa ja och vi gick ut och köpte ringar gemensamt.

Vi älskar varnadra, vi vill leva tillsammans, skulle ha barn (har nu 2 st ).

Sen har en massa saker kommit emellan så bröllopett står i år, efter 4,5 år som förlovade...

• Fru Cinderella

- Vi förlovade oss den 5 maj 2006 efter två år tillsammans

2. Var gjorde ni det?
    - Vi hade picknick nere vid ån där vi bor

- Jag (tjejen) friade

- vi bytte ringar och min man gick ner på knä! Mest för att det var kul

- För att vi älskar varandra och ville gifta oss!

• Yllo

Svar: Efter 1 månad och 1 vecka, varav jag varit utomlands i 3 veckor

2. Var gjorde ni det?

Svar: Hemma hos honom i soffan då vi kom på kl 22 på kvällen att vi glömt bort att växla ringar

Svar: Ingen av oss, guldsmeden tog det steget åt oss

Svar: P g a ett missförstånd Han trodde jag ville förlova mig och jag trodde han ville, fast det uppdagades inte förrän 2 år efter förlovningen så det har blivit som en kul grej.

Orsak 2 vara nog för att vi älskade varandra väldigt mycket och ingen av oss tyckte att det egentligen var en dålig idén när vi missförstod varandra.

Svar på tråden Förlovning, när-var-hur och varför.....?