Jag hade precis fyllt 16 och han var 18 när vi fölovade oss(vi har varit tillsammans i 5 år nu). Tycker verkligen inte att man behöver gifta sig på stört när man förlovar sig. En förlovning för oss är att vi med glädje visar att vi tillhör varandra, utan att gifta oss. Vi ska ju gifta oss i framtiden, förmodligen om några år när vi känner för det och har råd. Men jag känner ingen stress bara för att jag är förlovad, snarare tvärtom.
Min pappa och hans flickvän har varit förlovade i 5 år, och tror inte att dom tänker gifta sig alls. Förlovningen är ett mellanting för dom, visa sin kärlek utan att ingå massa avtal och allt som ett giftermål innebär.
Och detta med att alla tjatar om att man ska vänta tills man flyttar ihop, annars vet man inte hur det är att leva tillsammans stämmer inte alltid! Jag hade ju spenderat hur mkt tid som helst hemma hos min pojkvän och vice versa innan vi förlovade oss. Ja, vi bodde båda hemma, men vi var ensamma ibland i långa perioder. Inte ens det hade behövts för att övertyga mig ärligt talat. Man kan ju inte gå omkring å tro att ens partner ska bli en helt annan människa bara för att man flyttar ihop! Och om det nu mot all förmodan skulle vara så så kan man ju bryta förlovningen, utan att behöva gå igenom något juridiskt.
gör som du själv vill helt enkelt! vet att en del människor ogillar att man inte tar förlovningar på dödligt allvar (alltså att man måste gifta sig direkt, inte att man inte har respekt för själva förlovningen), men vad man gör av det är upp till var och en, och det ska ALLA respektera tycker jag.