• josefine__

Är jag för ung för att förlova mig??

Jag som är 17 och min kille Stefan som är 19 har nu varit tillsammans i 1.5 år och har börjat prata om att förlova oss frammåt hösten. Det kanske är tidigt men vi älskar verkligen varann och känner att vi vill spendera resten av våra liv tillsammans.

Vad tycker ni, är det okej eller är vi för unga??

• Svar på tråden Är jag för ung för att förlova mig??
  • gargamel

Jag tycket inte man MÅSTE gifta sig på en gång när man förlovat sig. Jag och min kille har vait i hop i 2 år nu, och i sommar ska vi förlova oss. Men vi har bestämt att vi ska vänta ett par år med at gifta oss. Vi tycker d passar oss bra, och det är ju huvudsaken. Som sagt, man ska göra d man skälv känner för. Lycka till!

• Miss Cykel

josefine__: Har ni bott tillsammans en längre tid? Personligen tycker jag att det verkar vara lite märkligt om man förlovar sig och fortfarande bor hemma hos sina föräldrar. Då har man inte provat på hur det är att verkligen LEVA tillsammans. Jag förstår att du verkligen är sugen på att förlova dig, det var jag också när jag var 17.

Däremot är jag jätteglad att jag och min m2b väntade så länge som vi gjorde innan förlovning (6,5 år). Förlovningen känns som någon skrivit ovan mer "genuin" och inte som en "lek".

Kan ni inte visa er kärlek för varandra på något annat sätt och åtminstone vänta tills ni båda är myndiga, tagit studenten och haft möjlighet att bo tillsammans något år?

• kluddan

jag o min blivande man förlovade oss när jag var 16 o han 17, var väl mest för det var så poppis på den tiden (8år sen) men nu bor vi tillsammans, har en son på 8 månader o ska gifta oss i september. Så det är väl bara att göra precis det man känner är rätt o inte lyssna på andra.

• AggaP

Vi förlovade oss en vecka innan jag fyllde 18 han var 18 då också. Nu ska vi gifta oss 7år senare. Jag ångrar inte vårt beslut men,...

Visst kan man förlova sig om man känner starkt för det, men vet ni att ni ska vara tillsammans så kan ni ju likagärna vänta lite. Ni har ju hela livet på er. Varför skynda något som ni har gott om tid på er att göra? Man kan tillhöra varandra utan en ring på fingret.

• B1LLy

jag däremot,tycker inte att det spelar ngn roll om man har bott ihop eller inte...
    när min m2b friade så bodde vi inte ihop-vi bodde inte ens i samma stad..

• Svartnos

Jag har varit förlovad sen jag var 15 år och är fortfarande förlovad, nu är jag 20.

Vem bestämmer när det är för tidigt?

Gör vad ni vill, det är erat liv!!

Kram på er och lycka till.

• Fru Cinderella

Om ni vill förlova er så självklart ska ni göra det. Men du kanske bör tänka efter på varför du behöver posta ett inlägg om det och fråga andra om råd, är du verkligen så säker då?

Säger det inte för att vara cynisk eller liknande. Men min erfarenhet säger mig att om man behöver fråga andra om råd om en sak så känner man sig inte helt hundra själv!

• Svartnos

Jag tänkte på en sak, många säger "lev ditt liv först", kan man fortfarande inte göra roliga saker när man är förlovad??

Bara en undran ^^

• Fru Cinderella

Svartnos
    Det där känner jag igen (Är 23 och gift).. men inte ska du väl gifta dig, vill du inte resa lite först och se världen? Göra saker?

Väldigt konstig fråga, verkar som att folk tror att bara för att man gifter sig så ska man sitta hemma och stirra in i väggen, mycket lustigt!

• Svartnos

Fru Cinderella

Ja precis, man hör det mer än ofta.

Jag tycker det är roligare att resa med någon jag tycker om dvs min älskade.

Vad är det man ska göra, som man inte kan göra om man är förlovad eller gift?

Svar på tråden Är jag för ung för att förlova mig??