• josefine__

Är jag för ung för att förlova mig??

Jag som är 17 och min kille Stefan som är 19 har nu varit tillsammans i 1.5 år och har börjat prata om att förlova oss frammåt hösten. Det kanske är tidigt men vi älskar verkligen varann och känner att vi vill spendera resten av våra liv tillsammans.

Vad tycker ni, är det okej eller är vi för unga??

• Svar på tråden Är jag för ung för att förlova mig??
  • Leónsmamma

Självklart är det okej! Själv är jag 30 och förlova mig förra året. Det enda jag tycker du ska tänka på är att du är bara ung en gång!!! Lev livet ha kul o res eller vad du nu tycker är kul. Är kanske risk att man ångrar sig om man "blev vuxen" för snabbt...

• friis

Jag var 16 när jag förlovade mig och min kille var 18. Nu, 13 år och två barn senare är vi fortfarande tillsammans och gifter oss i augusti! Skulle aldrig vilja vara med någon annan, så varför skulle det inte kunna vara likadant för er?

• maljor

Tycker jag absolut inte. Hade precis fyllt 18 när jag förlovade mig och killen hade precis fyllt 17 och då hade vi bara varit tillsammans 9 månader.
    Nu har vi varit ett par i mer än 6 år och vi gifter oss i augusti =)

• ohmygoodness

Min mamma & pappa var 18 när de förlovade sig, 20 när de gifte sig. De är lika kära och galna än idag, 35 år senare.

• mrs Ella

Ålder spelar inte så stor roll, men jag tycker att man skall planera för sitt bröllop om man förlovar sig.
    Skall man inte gifta sig finns det ingen anledning att vara för-lovad.

• Brud 4 augusti

Kärleken har ingen ålder ;) Jag var 16 när jag och min m2b förlovade oss, han var då 22. Idag dryga fyra år senare ska vi gifta oss och har vila tillsammans sedan 1,5 år sen... Känns det bara rätt så är det säkert det också... Lycka till ;)

•  Miss Cee

Om ni planerar att gifta er (men inte nödvändigtvis inom ett år eller så) så tycker jag aboslut att ni kan det.

Jag var 19 och min man 24 när vi förlovade oss, på vår ettårsdag. Men då hade vi också bott ihop i ett år och visste var vi hade varandra.

Generellt så tycker jag att det är svårt att få en förlovning att kännas genuin om man är väldigt ung och fortfarande bor med mamma och pappa. Så jag skulle nog säga att ni skulle flytta ihop först och ta förlovningen efter det.

• Lucia05

Eftersom du frågar så antar jag att du vill ha ett ärligt svar. Min åsikt är nog att ni är lite för unga.

• jagärsåkär

Ni är alldeles för unga. Vänta några år!

Svar på tråden Är jag för ung för att förlova mig??