Bröstförstoring 9
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Gamla tråden stängd, här här den nya!
Misha: NU är det svar till dej iaf! Tänkte på detta med stretching - konstigt att du inte fått några instruktioner om det tycker jag. För som jag förstått det så är det jätteviktigt med stretch efter op, man får t.o.m. lära sej vissa stretchövningar för br.muskeln redan samma dag som man op sej på VK, och man ska sen utföra dem regelbundet och ofta.
((Kram))
Förresten, nån annan än jag som har eller ska op sej på Victoriaklininken??...
Hej igen mitt i nattá!
Vill bara säga att jag är sååå glad att ni finns här tjejer!!
Själv kan jag inte prata med NÅGON annan person såhär öppet som med er ang. bröstop. - av den enkla anledningen att jag inte talat om det för många, och att jag inte känner nån alls som gjort en sån op. Man tar ju liksom inte upp det över kaffekoppen på jobbet! Känns ju tyvärr lite "tabu" fortfarande, och därför väljer jag noga vilka jag talar om det för. Ogillar fördomar och okunskap - och vill inte behöva "fösvara" mitt beslut att op boobisen större. Det är bara en ego-grej, och bara MIN ensak! Så det så!
Hur tänker och känner ni andra ang. omgivningen?
((Kram))
Hej tjejer!
Det var ett atg sen man kika in här. Hoppas allt går bra för er alla.
KalasAnnah: Det enda tips jag har gällande bandet är att ha tröjor med hög ringning. Jag tyckte också att det kändes knöligt och hade därför på mig bandet bakofram så att knäppningen kom bak och täcktes av håret. Då blev det lite mindre knöligt. Annat du kan göra är att ha stora halsband eller annat som tar blickarna från just brösten. Lycka till och jag kan säga att hur jobbiga men än tycker att de där veckorna med bandet är och hur gärna man än skulle ha velat ta av sig det så är det värt allt besvär.
Kram på er
Precis, nåt som gör att blickarna inte fastnar på ett visst ställe! Kjol/byxor i mönstrat eller nån stark färg. Lång svepande kjol, färgglada strumpbyxor (kanske inte skönt om det är väldigt varmt ute) eller liknande. Lycka till!
Hej allihopa!
Jag tycker det är så förvirrande vad olika instruktioner alla kirurger verkar ge om när det är ok att börja träna efter op. osv. Fick nu mejl av min kirurg att dom inre stygnen är kvar i ca 2 månader efter op. Så under den tiden skall jag undvika att hoppa o.dyl. Men efter två månader är det fritt fram att göra vad som helst!
Jag hade oxå på tejp på ärren i 3 veckor, tills stygnen togs bort. Då satte dom på ett nytt smalare tejp som jag skulle ha i 2 veckor. Efter det behöver jag bara tejpa t.ex. om jag solar. Detta är ju otroligt praktiskt :)
Fick inte alls några stretch-direktiv. Har dock gjort som snuttungen skrev här, och sträckt upp armarna utåt,uppåt flera gånger per dag. Det märks väldigt bra då man har ansträngt sig att det tar mot i bröstmusklerna då jag stretchar. Finns det några andra bra stretchövningar för bröstmusklerna??
Måste bara säga, att allt kring själva operationen har gått så mycket bättre än vad jag någonsin vågat hoppas på :) nu bara lääääängtar jag tills 2 månader gått så jag inte alls behöver tänka på att vara fösiktig!
Hej Tjejer,
Har varit inne och läst men tyvärr varit dålig på att skriva...men stort tack till alla er som ändå har fortsatt så vi andra får bra och intressant läsning!
Idag är det exakt 3 veckor sedan min operation, (bröstförstoring på Akademikliniken)
Så här har det gått: Jag är glatt överraskad över hur bra det har gått, nu känns det nästan som vanligt...i alla fall de flesta rörelserna. På morgonen när jag vaknar känns de lite ömma, tills de har fallit på plats. Har sovit/legat på sidan några gånder och det funkar, man tröttnar rätt lätt på att sova på rygg varje natt :( saknar att sova på magen och undrar när jag väl kan göra det).
Igår bytte jag tejpen själv för första gången, lite jobbigt måste jag erkänna men det såg ok ut, tror jag. Annars är jag ute och promenerar och det funkar jättebra. Inatt ska jag sova utan sportbh första natten, undrar hur det kommer att gå?!
Har dock en fråga, om ca 3 veckor ska jag börja ha en vanlig stödbh utan byglar, har redan varit runt på affärer och letat men det finns inte mycket... bara "tantiga" eller med bygel. När jag frågade om jag kunde ta bort bygeln påstod de att bh inte funkar då eftersom den då tappar formen... det funkar ju inte. När jag frågade på klininken sa de att det är bara jag som kan bedömma vad en bra stödbh är...konstigt och svårt..nu till frågan har någon några exempel på snygga och bra stödbh?
Vad tror ni som redan har opererat er om att ha en trekantsbikini lite då och då under dagen om man inte gör några större aktiviteter, typ solar?
Fråga på, svarar gärna!
Hallå allihopa !!!!
Nu var det ett tag sen jag var här inne. Hoppas ni alla mår bra.
Sitter fortfarande å funderar, läser å försöker fånga upp så mkt info som möjligt om olika kliniker, gu vad svårt det är att välja. Trodde jag hade bestämt mig men nu känner jag mig osäker i mitt val.
Vart har Ni op. er? Hur mkt har har ni lagt in och sort? Vad fick ni betala???
Vore sååå tacksam för svar från er. Måste snart bestämma mig, ska boka in konsultation till hösten någonstans.
Kram
Adreatica: vad roligt att allt gått bra för dig :) Kanske du har några bra stretchövningar som du kan dela med dig av? ;)
Jag har köpt bygelfria bh från HM och Lindex. Har nu gått 4 veckor sedan min operation. Har redan i 2 veckor använt dessa bygelfria bh då jag använt toppar som man inte gärna har sportbh under, eftersom de då syns... Måste säga att jag inte egentligen märkt någon skillnad, tycker inte att mina bröst blivit "tröttare" med vanlig bygelfri bh än med sportbh! Och jag tänker att så länge jag inte får sjukt och det inte känns på något vis obehagligt så tror jag inte att det gör skada. Men det kan ju oxå bero på att jag har småa implantat, endast 190 cc. Kan tänka mig att det är viktigare med bra stödbh om man har tyngre implantat.
Jag har nog solat många timmar i trekantsbikini utan problem. Det är väl att lyssna till den egna kroppen, finns tydligen inga "regler" som skulle gälla för alla.
Men jag har ännu problem att köra bil! Får inte i ettans växel och backen utan att ta i med båda händerna. Synd man inte har automatväxel...
Iangelin: Roligt att höra att du är så nöjd med din op! Hur hade du trott att det skulle vara? Blev brösten så som du förväntade dej? Ang. bröstmuskel-stretchövningar så är en annan bra att man för armarna nedåt och bakåt, med fingrarna bakåt då man sitter på en stol, och sen "brösta upp sej" och stretcha bakåt med armarna, samtidigt som man trycker sej lite uppåt. Man kan ju oxå ställa sej mot t.ex. en dörrkarm och hålla fast handen mot den, samtidigt som man strechar ut muskeln, samt spänna ihop händerna bakom ryggen och "brösta upp sej".
adreatica: Känns lugnande att höra att du redan efter 3 v. känner dej så bra! Vad för typ av implantat har du?
3barnsmamma: Kul att höra från dej igen! Som svar på dina frågor (fast jag inte op mej än, ska göra det om 1,5 v): På Victoriakliniken i Saltsjöbaden, 375 ml anatomiska geléhallon FF, 50 500:- (inkl. 5 års kapselbildningsförsäkring och konsultation). VK har en jättebra hemsida du kan läsa mycket om op på, samt många bra och tydliga bilder! VK är ett otroligt vackert och mysigt ställe, och Charles har rykte om sej att göra väldigt snygga bröst! Rekommenderas varmt!
((Kram))