• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Misha**

Har gått 12 dagar sen operationen. Brösten är fortfarande hårda som sten. Har masserat i några dagar nu och de har mjuknat liiiite.

Hur lång tid brukar det ta innan brösten mjuknar och börjar röra sig på ett mer "naturligt" sätt?

• Abra

adreatica: Tack för ditt svar! Jag ska oxå ha 375 ml, fast FF. Vad har´de du för mått tidigare? Hur känns skillnaden? Blev det den storlek du velat? Gjorde du t.ex. gjort "ristestet" innan, och stämde det?

Ja, detta med träning är ju som sagt min "stora passion", och jag sörjer redan nu att jag inte kommer att få träna som jag vill och brukar efteråt - plus att jag är rädd för att det kommer att göra ont i bröstmuskeln "för alltid" sen, eftersom jag ju ska ha impl. bakom. Är även orolig över hur det kommer att gå att jobba efter 2,5-3 v. efter op - eftersom jag har ett fysiskt tungt jobb, med mycket tunga lyft, vridningar och att man arbetar uppåt med armarna vissa moment...

Men nu har jag ju redan bestämt mej för op - och satt in 10% av summan = 5.000:- på VK.Och om redan 1 v. (=2 v. innan op) ska jag betala resterande 45.000:-... Så sjuuukt mkt pengar eg.!! Behöver inte ta lån iaf, men pengarna skulle eg. behövas till vår nya lägenhet vi flyttat till nu, men det får vi vänta lite med. Hmm... Tänk om jag blir missnöjd, inte klarar jobbet och sen står där 50.000:- fattigare!! Inget kul scenario... Men jag får helt enkelt ha tillit till kirurgen /(Charles), och lita på att han gör ett bra jobb!

((Kram))

• Abra

Zoria: Bra att du är öppen för nya sätt att se på saker och ting! Jag förstår dina tankegångar - och alla är vi ju individer med olika anledningar till att vi valt att förstora våra bröst.

((Kram))

• Abra

kanelbulle: Jag frågade om man kunde bestämma vilken bröststorlek man vill ha i bh-mått, men Charles säger aldrig det innan, för det är jätteolika vad det blir. Han säger bara antal ml och vilken projektion och implantatstyp.

Beställer de inte hem den typ av implantat som just du vill ha, och det kostar 22.000:- för ett? Tror det iaf. Men har du tur så kan du kanske få välja storlek på op-dagen, fast jag tror alltså inte att de har hemma en massa olika som man kan välja på, utan de beställer hem ett och ett.

((Kram))

• kanelbulle

Abra:

Han har redan sagt att jag kan välja på op dagen mellan 270 alt 310. Och sköterskan sade att de hade lager. Men nu undrar jag inte om 350 hade varit bättre. Men jag vet inte om han gokänner det. Därför har jag mailat honom.

När man står hos honom och skall säga vad man vill ha, så går man ju från platt till bystig och allt känndes stort.

Dessutom har jag en vän som har inlägg och jag tyckte hennes var lite för stora för att passa mig. Hon sade hela tiden att det var 310 men nu har jag fått reda på att hon sagt fel det var 410. Så jag har hela tiden tänkt att onej inte 310 det blir för mycket så jag var inte öppen för andra förslag från Charles. Man detta ändrade ju allt jag kan lätt ta 310 och antagligen 350 med, känner jag i dag. Därav stressen för jag vill inte bli för varken liten eller stor.

Ja fy vad mycket att tänka på. Det börjar ju närma sig nu för att opereras.

Kram

• Abra

kanelbulle: Det är ju DU som betalar 50 000:- till Charles, det är DIN kropp och DU ska bli nöjd. Du bestämmer ju implantatsorlek etc - inte han. Och om du nu är "helt platt" så är säkert inte 350 ml för mycket för dej! men allt handlar ju om kroppsproportioner, hur lång man är, vikt etc. Blir så himla olika resultat på alla, fast man tar samma mängd i. Tur att de har implantat på lager då! Har du gjort det sk "ristestet" hemma? Det har jag hört ska stämma ganska bra med hur det blir sen, så man vet vilken storkek man trivs bäst med.

((Kram))

• kanelbulle

Abra: Jag har både provat ris och vatten i en påse hi hi känns ju konstigt. Just nu går jag med uppstoppad gammal bh jag hade förr som är 75 c. Så nu har jag liksom vant mig detta och kan inte tänka mig mindre. 310 motsvarar väl det men det sägs att det försvinner under muskeln.

Hur som så har jag inte fått någe svar på mailet. Och jag ids inte ringa, känner mig så besvärlig.

Men hör jag inget i morgon så måste jag väl ringa.

Kram

• Abra

kanelbulle: OK. Jag har hört att man får lägga till 50 ml silikon (=0,5 dl), om man lägger implantatet bakom bröstmuskeln, vilket ju är vanligast nuförtiden. Så om du nu har 310 ml ris/vatten, så får du ta 360 ml silikon för att få samma resultat.

Klart du ska ringa och stå på dej - det är ju DU som betalar och DU som ska bli nöjd, som sagt! Lycka till!

((Kram))

• kanelbulle

Abra: ja tydligen fick jag ok för att prata på op dagen om detta. Fy nu är jag nervös. Rädd för hur handikappad man blir med. Men jag brukar tolerera mycket så...

Nu går man i väntans tider.

Jag fick då aldrig reda på vilken form det blir, det fick du såg jag. Var du med och valde eller?

Hej svejs.

• Abra

kanelbulle: Ja, nu går man allt i väntans tider du - verkligen!! Börjar känna mej riktigt pirrig nu då jag tänker på det - och ena stunden så tvivlar jag på om det är rätt beslut att verkligen göra det - och i nästa så ser jag fram emot det och vill det verkligen! Allt beror ju på resultatet!! Hmm... Men jag har ju hört att Charles är riktigt duktig, och får som sagt ha min tillit till det...

Jag ska ju betala in resterande pengar (40.000:- ) redan nu på mån., 2 v. innan op. Det blir ett lugnt midsommarfirande i år för min del - får inte dricka mkt alls pga att op är mån. 25/6. Men det spelar eg. inte så stor roll,kan ju ha det trevligt ändå!

Jag är oxå orolig över hur "handikappad" jag kommer att bli, men jag är som du väldigt "tålig" av mej. Vet dock att jag kommer att sakna träningen hiskeligt mkt - men tiden går ju rätt fort, och det är ju värt det om jag blir nöjd.

Ang. formen på implantaten så sa Charles att det som passar min kropp bäst är projektionen FF, och jag provade bara den sorten, fast 2 olika storlekar, och det såg bra ut.

Han tänkte säkert likadant då du va där, så lita du bara på att han valt de som passar just dej bäst! Han kan sin sak!

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 9