• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • 3barnsmamma

Hej tjejer!!!

Ni som har op er på VK...
    Hur har det varit på konsultationerna med Charles?
    Hur är han när det gäller storlekar?

Jag är 172 cm lån, väger ca 59-60 kg.
    Vill lägga in mellan 350-400cc, gelehallon texturerade helst runda framför.
    Hört att han inte vill lägga in så stort å vill gärna bestämma lite!?

Vad har ni fått betala hos charles? Hört att han e dyrare än andra kliniker.

MVH Lena

• adreatica

Abra,

Ska försöka svara på dina frågor...
    Kändes det som du förväntat dej efter op?
    Trodde att jag skulle ha mer ont, kändes som massa träningsverk, och en annorlunda känsla att ha något tyngre i annars var det bara positivt.

När ska du ta bort stygnen, och hur länge ska du ha sporttopen, och hur mycket?
    Jag opererades i onsdags förra veckan, 1 vecka efter det (igår) tog jag bort stygnen, eller ja det som var kvar av dem i ändarna, inte alls farligt, som jag trodde. Sporttoppen ska jag ha sammanlagt från operationen dygnet runt i 3 veckor, sedan ytterligare 3 dagtid... efter det ska jag ha en stödbh, ytan byglar och en push-up är tillåtet efter ca 3 månader...

Har du fått några stretchövningar att göra? Hjälper de i så fall?
    Redan samma dag som operationen kom Jan Jernbeck in och drog upp mina armar rakt upp i luften, inga problem, ska inte göra några övningar men skulle dra upp armarna några gånger om dagen, annars så kunde jag efter 3 dagar göra det mesta, får dock inte lyfta mer än 1 kg i 3 veckor. Problem känner jag när jag ska resa mig upp från sägen och måste trycka på annars är det mesta som vanligt, inga problem att sträcka ut armarna, ta på sig kläder, det enda är att det går lite långsammare än vanligt.

Brukar du träna annars?
    Jo då annars tränar jag ganska mycket, springer ca 5 ggr i veckan och gör pass...får dock vänta med det efter 3 veckor får jag öka tempot i promenaderna, efter 6-8 veckor får jag börja springa...saknar det :(

Mitt problem som jag de senaste 2 dagarna mellan brösten har börjat ge sig, skötersakan sa igår att det var normalt, men att jag skulle äta mer alvedon (hade slutat med det) senare på kvällen rullade jag ihop en liten handduk mellan brösten och hade den i sportbhn, det hjälpte att trycka bort lite av svullnaden och samtidigt det onda.

Hoppas du har fått svar på vissa frågor...bara att fråga på :)

Kram

• adreatica

Misha**

Precis, hade svårt att förklara känslan, men känner igen mig, blev bara så orolig när det hade gått sååå bra i några dagar, sen kom det... ser ut attt ordna sig..

Nyfiken på hur det känns för dig..

kram

• kanelbulle

3 barns mamma
    Han tar 50 000 för en op då är försäkring med i priset.

Han jobbar ju bara med droppformade inlägg och dom kostar ca 22000 att köpa in jäfört med runda som kostar 8ooo att köpa in så jag antar att det är därför det kostar mer än hos andra som inte anväder sig av de inläggen.

Jag har förstått att han vill att brösten skall passa ens kropp och det är väl då olika vad man skall ha och passar i. Titta på hans hemsida det är många som har den storlek du vill ha.

Jag är 181 och väger 58 vill ha en c kupa och hoppas att jag får det med 310 cc alt 345 cc.

• kanelbulle

Nä fy vilken stavning jag ursäktar har så bråttom jämt

• Zoria

Läskigt att se att detta verkar vara som vardagsmat. Herre gud?! Är det någon här som kan förklara hur ni tänker? Kan inte förstå hur folk kan ha en sådan dålig självkänsla och självrespekt. Jag har små bröst är mullig men nöjd för den jag är! Tror snart att det är något fel på mig bara för att jag kan vara nöjd med mig själv.

• adreatica

På Akademikliniken tar de 49 000 inklusive försäkring....då för alla gelehallon antar jag..

• langelin

Zoria
    Jodå, jag kan förklara hur jag tänker! Jag har nyligen opererat mig. Före op. var jag helt platt, inga bröst alls. Har mått jättedåligt av detta i nästan 15 år. Tyvärr är inte alla utrustade med din "självkänsla och självrespekt". Önskar att jag haft modet att leva ett komplex-fritt och stolt liv utan bröst, men så var tyvärr inte fallet.
    Nu är jag världens lyckligaste! Älskar mina små bröst :) väl medveten om alla risker och komplikationer som kan uppstå, men det är alla gånger värt det. Enda jag ångrar är att jag inte gjort detta förut!! Klart du skall vara stolt över att du är nöjd med dig själv :) I mina ögon är det utstrålningen som gör en människa snygg! Ingen har märkt min operation, (pga att jag alltid använde massa bh-inlägg före & stora tröjor) men däremot tror jag att många har märkt att jag blivit betydligt gladare och lyckligare! Do you get it????

• kanelbulle

Jag kan oxå säga hur det är. Jag inte heller haft någon stor byst men en fin fast b-c kupa. Nu har jag ammat två barn i ett och ett halvt år och ja det lilla som är kvar är svampig mest hy och väldigt litet. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om det men jag kan göra något för att återställa det hela och känner att varför inte göra det då.

Ja varför inte när vi lever i en tid när man kan.

Detta är ingen stor grej för mig.

• Misha**

Zoria:

Jag tror det är väldigt få här som tycker att det är vardagsmat.. En operation är dyr, smärtsam och innebär en hel del risker. I mitt fall är det nog det mest genomtänkta beslut jag har tagit. Jag har levt med ett komplex i många år och fått en genetisk defekt diagnostiserad. Även fast jag hade en uppenbar missbildning var det ett mycket svårt beslut att ta. Men nu är jag så glad att jag äntligen tog mod till mig och genomförde operationen:)Nu behöver det inte längre kännas jobbigt att visa mig naken inför andra..

Min pojkvän sa att han alltid älskat min kropp men att han gillade mig ännu mer nu efter operationen. Jag undrade om det var för mina nya stora bröst skull. Nej, sa han, det är för att du är så mycket gladare. Jag älskar när du skrattar. Jag älskar när du älskar dig själv. (Naaaaaaw! Lite väl smörigt, jag vet;))

Däremot finns det en riskgrupp bland kvinnor som förstorar brösten. Forskning har visat att just dessa kvinnor har en betydligt högre självmordsfrekvens än andra. Förhoppningsvis är de flesta kliniker i Sverige så pass seriösa att de inte tar emot den här typen av självdestruktiva kvinnor med extremt dålig självbild och självkänsla. Syftet med operationen går ofta att genomskåda under konsultationen..

Själv tycker jag det är viktigt att det är för min egen skull jag gör den här typen av ingrepp. Inte naivt tro att "fler kommer att tycka om mig om jag fixar shyssta tuttar". Då är man verkligen ute och cyklar.. Sen är det inte min ensak av vilka orsaker andra gör det..

Svar på tråden Bröstförstoring 9