Absolut torr?
Har hört att Absolut Torr ska vara en superbra deodorant, vilket man kan behöva under den stora dagen.... har någon av er använt det? Hur gör man, det är inte bara att smeta på? Eller finns det andra superalternativ?
Har hört att Absolut Torr ska vara en superbra deodorant, vilket man kan behöva under den stora dagen.... har någon av er använt det? Hur gör man, det är inte bara att smeta på? Eller finns det andra superalternativ?
jag använder absolut torr och jag har tappat bort bruksanvisningen men jag strycker på innan jag går och lägger mig, men sen så svider det något fruktansvär men jag måste ha absolut torr för jag svettas mycket.men kan någon skriva in bruksanvisningen här?
kan också säga att det där med svetting ligger i det psykiska också, när jag gifte mig så tänkte jag på så mycket annat att jag helt glömt bort det där med svettningen, så det gick bra ändå.
Jag använder absolut torr med superbra resultat, men visst känns huden lite stram efteråt. I armhålan har det en förmåga att klia lite lätt då och då första dagen.
Då jag får "pärlor på näsan" det vill säga, jag svettas lätt på näsan av ngn lustig anledning så jag brukar använda den där särskilt om jag ska på fest eller så.
1. Man tvättar sig, där man ska ha det på kvällen före man går och lägger sig.
2. VIKTIGT VIKTIGT är att det är helt torrt innan man stryker på absolut torr, annars kliar det som tusan efteråt.
3. På morgonen tvättar man av det, och varför inte raka sig under armarna då? Funkar finfint!
4. Lite bodylotion brukar jag smörja med efteråt om det känns jättestramt annars bara vanlig mild deo.
oj,oj,oj...jag har provat en gång och det slutade med jättesvullna armhålor.Det kändes som om jag hade stora kuddar under armarna och det gjorde riktigt ont!! Jag har inte känslig hy i vanliga fall så jag varnar för absolut torr!
Connie, man kan ju vara allergisk mot vissa produkter utan att ha känslig hud. Dessutom står det att man ska testa absolut torr på underarmen ett par dygn innan man tänkt använda det så att man ser om man är överkänslig mot den.
...jag provade på armen innan men ragerade inte där...så jag varnar fortfarande!
... å jag är fortfarande FÖR att man testar :D
den är kanon om man har ett plagg som visar tydliga svettfläckar
Kanske något bredvid ämnet, men när jag läst om era funderingar kan jag inte låta bli att undra: Varför rakar ni er?
Jag rakade mig under armarna och på benen i min ungdom, men har helt slutat med det och är garanterat bara sexigare och fräschare. Har absolut inge problem med ökad svettlukt eller annat och känner mig garanterat kvinnligare!
Hej!
Jag har vanligtvis inget problem med svettfläckar och liknande. Men på den stora dagen kommer jag ju att ha armarna fria så att säga. Tror ni att det behövs Absolut Torr? Eller blir det bara onödigt torrt då? Hur starkt är det om man inte svettas så mycket. Blir det snustorrt då? Det verkar inte så skönt.
Åsa,
Man kan tycka att det är en konspiration från Gilette att man ska raka sig.. men jag köper det och många inklusive jag känner oss fräschare att raka oss lite här och var precis som du känner dig fräschare när du inte gör det.