• Bröllopstokiig

Absolut torr?

Har hört att Absolut Torr ska vara en superbra deodorant, vilket man kan behöva under den stora dagen.... har någon av er använt det? Hur gör man, det är inte bara att smeta på? Eller finns det andra superalternativ?

• Svar på tråden Absolut torr?
  • Bröllopstokiig

Jag var på apoteket och köpte absolut torr. Kom hem, öppnade förpackningen och läste bruksanvisningen. Kom fram till att jag nog inte kommer att använda mig av den. Står att man inte bör raka armhålan 42h innan man har på absolut torr. Och så ska man ha det över natten. Dvs. natten innan bröllopet. Det bli alltså tre dagars hårstubb under armarna. Det vill inte jag ha! Är också nyfiken på andra alternativ.

• Bröllopstokiig

Du kan ju ta absolut torr en vecka innan du ska gifta dig. När du har tagit den så brukar det hjälpa ett par veckor efter.Du ska ju givetvis tvätta dig, och använda "vanlig" deodorant

• Bröllopstokiig

Jag tog på mammas absolut torr - utan att ha läst instruktionerna - när jag skulle på bröllop en het sommardag för 2 år sedan. hade rakat mig samma morgon och det sved i ena armhålan något otroligt, under den andra kändes ingenting. Men jag var nog den enda som var torr under armarna den dagen!!

• Bröllopstokiig

Första gången du använder absolut torr håller effekten i sig ca en vecka, sen håller den i sig i ca en månad. Alltså kan du ta på "torr" 2 dagar innan (på kvällen, låt verka över natten) och sen raka dig dagen efter eller på själva Dagen!

• Bröllopstokiig

Ahh! Då låter det ju genast mkt bättre! ;o) tack för hjälpen!

• Bröllopstokiig

När jag har använt absolut torr har jag ibland fått en otrolig klåda. Det önskar man ju inte att ha på sin stora dag!!

• Bröllopstokiig

Finns det inte nåt annat medel då? Jag har "känslig hud" och för mig var absolut torr för starkt... fick nästan sår av den.
    Köpte istället "Bats" (tror jag det heter)... den finns oxå på apoteket i en tub med roller-kula på. Den var rätt så bra... visst kan man bli lite fuktig, men det luktar INGET!...

Ska själv ta mig en tur till apoteket för att kolla ut vad som bäst passar mig.

• Bröllopstokiig

Jag har köpt Aluminiumklorid på apoteket. Har inte använt den ännu men den ska tydligen ha samma effekt som Absolut Torr fast den är något billigare. Kan kanske vara ett alternativ!

• Bröllopstokiig

Hej.
    Jag har kört med Aluminiumklorid ett tag nu, man använder den två kvällar i veckan á 5 minuter (OBS! Ta inte längre tid, jag fick utslag av det!). Det funkar jättebra och är inte beroende av lurvig eller icke lurvig armhåla. Luktar inget heller, jag använder vanlig deo till det på dagarna...

• Bröllopstokiig

Hej!

Vad kostar absolut torr???

Svar på tråden Absolut torr?