• Bröllopstokiig

Absolut torr?

Har hört att Absolut Torr ska vara en superbra deodorant, vilket man kan behöva under den stora dagen.... har någon av er använt det? Hur gör man, det är inte bara att smeta på? Eller finns det andra superalternativ?

• Svar på tråden Absolut torr?
  • Bröllopstokiig

Hej

Jag rekomenderar inte att använda absolut torr. För att det gör fruktansvärt ont och när jag använde det började jag svettas enomrt mycket i nacken istället och det var inte bättre än att svettas under armarna. Så jag rekomenderar vanlig deodorant...

• Bröllopstokiig

Är det sant att man börjar svettas någon annanstans om man använder absolut torr. Är det någon annan som har efraenhet av det? jag hade tänkt gå och köpa idag men nu blev jag osäker.......

• Bröllopstokiig

Jag använder absolut torr ibland, eller rättare sagt när jag kommer ihåg att göra det.

Det här är mina synpunkter och tips.
    - Jag har inte märkt att jag svettas mer någon annanstans när jag använder det, isåfall är det försumbart på mig. Jag har en annars ganska normal svettning, men svettas man mycket kanske den märks?!

- Kostar inte värst mycket tror jag, mellan runt 50-lappen tror jag, men är absolut inte säker.

- Kliar och svider kan det göra ibland, men om man inte är nyrakad (jag har gjort det med endagarsstubb och det gick bra), riktigt ren och framförallt TORR!! Så kliar det inte värst mycket. Jag brukar dessutom låta det torka in i armhålorna genom att ligga med armarna bakom huvudet, då torkar det snabbare och kliar då mindre eller inte alls.

- Pröva någon månad innan, då märks ju ev 'biverkningar'

Slutligen så rekommenderar jag absolut torr, den fungerar super på mig och även på min blivande som annars brukar ha en ruskigt otrevlig doft i sina armhålor.

/Mia

• Bröllopstokiig

En liten fråga till alla ni som använder Absolut torr, svettas ni mycket? Jag tycker inte att jag gör det och jag har aldrig problem med lukt. Använder "vanlig" deo och det fungerar utmärkt även varma sommardagar. Blir dock lite nervös nu när jag hör att det är så himla många som ska köpa specialdeodoranter. Gör ni det som en säkerhetsåtgärd eller är det för att ni besväras i vanliga fall också? Jag kan inte använda deo:s med alkohol, då känns det som att det brinner i armhålan. Kan Absolut torr ge samma effekt?

• Bröllopstokiig

Om man inte har problem med KRAFTIG armsvett så tycker inte jag att man ska använda Absolut Torr eller aluminiumklorid. Personligen har jag tyvärr ärvt problemet och då är Absolut Torr en mycket bra hjälp. Har man normal armsvett räcker det säkerligen med vanlig deo. Jag har hittat en deo i USA som heter Soft & Dri eller Dry Idea, den är suverän!! Innehåller aluminiumklorid vilket de flesta deo i Sverige inte innehåller. (I alla fall inte i så stor mängd) Nu har jag turen att ha min blivande svägerska i Boston så att jag kan fylla på mitt förråd när det behövs.
    Jag hoppas alla får en svettfri bröllopsdag! *skratt*

• Bröllopstokiig

Jag svettas mycket, går igenom kläderna. Använder absolut torr men jag får mycket klåda av den fast jag ät torr när jag har på den och låter den torka in ordentligt. Jag blir varm när jag sover och då börjar det klia. Men den hjälper...och längre än en vecka som det står i bruksanvisningen. Alla ni som inte har provat gör det i tid innan bröllopet för det är inte kul att få sin nattsömn förstörd dagen före bröllopet!

• Bröllopstokiig

Jag har känslig hy och svettas mycket vid nerviga tillfällen, och jag använde Absolut torr vid mitt bröllop. Det fungerade jättebra!

• Bröllopstokiig

Jag tycker att du skall prova en månad innan bröllopet och se hur det fungerar för dig! Alla kan vi ju ha olika erfaranheter av den, för mig har det funkat jättebra, men prova dig fram så får du se!

• Bröllopstokiig

Jag fick ett tips från min sömmerska, att man kunde sy in som små "kuddar" under armhålorna (i sidan på livet alltså) i klänningen som suger upp ev. fukt. Det känns som en rätt bra idé att använda den deo man är van vid och vet funkar och kompensera med kuddarna. Vad tror ni?

• Bröllopstokiig

Absolut torr fungerar jättebra om man inte är extra känslig mot starka preparat. Det där med att man inte bör raka sig 42 h innan man tar på preparatet gör väl inget. Stå ut med lite stubb de sista dagarna innan bröllopet - ta på produkten natten före DIN dag - raka armhålan på den stora dagens morgon och Voila! En torr och alldelles nyrakad brud!

Svar på tråden Absolut torr?