• fjärilsflickan

Min man tycker jag har för små bröst

Jag och min man gifte oss för ca ett halvår sedan - vi dejtade i 2 år...

Min man blev deprimerad etc snabbt efter att vi gift oss; och när han äntligen öppnade sig, så handlade det om mitt utseende...

Jag är hälsosam, enligt min åsikt ser jag bra ut...
    Men han säger sig få massor med minnen tillbaka från sina tidigare förhållanden, då han varit med kvinnor/tjejer med stora/större bröst.
    Jag har b-kupor, och enligt honom så tillfredställer det inte honom - och han kan nu inte släppa tanken; och är därmed deprimerad ofta.

Jag vill så klart att allt ska ordna sig - och tro mig; jag har aldrig varit den som låtit en man släta ner mig med vidriga ytliga kommentarer.
    Men eftersom det är nu är ett uppenbart problem, att jag inte har stora bröst, så vill jag göra något åt det.
    Har tex börjat träna bröstmusklerna mer i vanliga träningen, äter mer protein, tar tillskott av progesteron, samt örtpiller som enligt produkten ska ge tillväxt i brösten...

Vad mer finns att göra?!?
    Vad tycker ni om hela situationen??

• Svar på tråden Min man tycker jag har för små bröst
  • wynn

Fjärilsflickan...

Hmm ...Jag ska försöka vara diplomatisk.

INGEN frisk människa blir DEPRIMERAD av en partners kroppsdel! Man kan ha olika preferenser, men sin partner älskar man som den är! Det första du måste göra, är
    alltså att en gång för alla, får ur skallen att det skulle ha med dina bröst att göra! Så är det inte, problemen ligger hos honom själv, och sluta genast försöka anpassa dig till honom i den här frågan!

ANTINGEN så är han verkligen deprimerad men kan inte se/ vill inte se de verkliga skälen och "kanaliserar" därför det hela mot dig och dina bröst. (Av någon konstig anledning). Det kan finnas annat i hans liv eller psyke som han inte orkar ta tag i, och då är det synd om honom, men det är INTE OK att han lägger "skulden" på dig!

ELLER så är han - som flera redan har påpekat - en riktigt obehaglig, manipulativ figur som bara försöker ta kontrollen över dig. En som börjar lite smått i någon ände för att se vad du är beredd att göra för honom... En som (i värsta fall) inte har några gränser för hur långt han kan gå. Och då kommer det bara att bli värre. Och ja, en sån kille kan t om bli våldsam och farlig, även om inte alla blir det bara för att de trycker ner sin partner psykiskt. Men får du såna vibbar, tycker jag INTE att du ska stanna och ta reda på vilket!

Han måste söka hjälp. Går han inte med på det, så måste du lämna relationen. Visar det sig att han egentligen mår dåligt över något annat och har det jobbigt - försök stötta honom. MEN med villkoret att han INTE fortsätter "tjata" om dina bröst, för det är som sagt inte där felet ligger.

Ta upp detta med honom snarast (om du inte redan har gjort det). Förklara vänligt men bestämt att det inte är normalt att bli "deprimerad" pga ett par bröst och att det inte är din sak att lösa hans problem, men att du gärna stöttar honom om han försöker göra det på egen hand. Verkar han oförstående, fråga vad han skulle tycka om du sade dig bli "deprimerad" för att han har för liten penis eller något annat löjligt. Kräv respekt!

Lycka till och hoppas att det löser sig för dig.

• jessa76

Håller med wynn: man blir INTE deprimerad pga sin maka/makes kroppsdelar! Inte en chans!
    Han kanske är deprimerad, men inte pga av dina bröst! Han behöver hjälp. Kontakta vårdcentral eller allra helst en psykiatrisk mottagning. Om han är deprimerad behöver han antagligen medicin.
    Om han vägrar träffa läkare så ska du veta att du hjälper honom INTE genom att göra som han vill. Kräv att han träffar läkare och psykiatriker. Annars måste du tyvärr packa en väska och flytta, kanske inte permanent men för ett tag så att han förstår allvaret. Tuff kärlek kallas det.
    Du behöver oxå prata med nån, på vissa psyk.mottagningar finns det anhörig-grupper som kan stötta.
    Om inget hjälper måste ni tyvärr separera för gott.
    Du förtjänar att må bra och att leva med någon som älskar dig som du är!
    Min kusins exfru brukat säga: Tänk på att det är bättre att leva ensam som singel än att leva ensam i en tvåsamhet! Låter det konstigt? Jag menar att om du mår så här dåligt i tvåsamheten så är du ju känslomässigt och själsligt ensam och då kan du ju lika gärna vara singel!

Ett sista råd! Sluta genast upp med tillskott och övningar och allt vad du gör för att få större bröst.
    Det hjälper INTE mot din mans depression!

• Berner

Just precis, problemet ligger inte hos dig överhuvud taget.

• Agouza

Eh?

Jag tycker det verkar mer befogat av dig att bli deppig över din mans lilla hjärna!

Vilket pucko! Han får väl gifta sig med ett par silikoninlägg då, om nu det är hans mening med livet och äktenskapet.

Vad ARG jag blir!

• Superpuman

Det här var nog det värsta jag läst i avdelningen för dålig självkänsla.
    Han för att han skyller på dina bröst för att han mår dåligt, och du för att du tar åt dig av sånt skitsnack.
    Du behöver inte operera dig för att han ska må bättre, det som kommer att hända isåfall är att han hittar något annat han kan klaga på och du kommer att må ännu sämre. Kom ihåg att man aldrig kan ändra någon annan, bara sig själv. Vill man leva med någon får man ta personen som han/hon är.
    Vissa personer vägrar erkänna för sig själva att de är deprimerade och skyller på allt möjligt istället, det är bara att beklaga att det blev du som fick ta den här smällen.
    Om du älskar honom och inte kan tänka dig att leva utan honom, hjälp honom hitta hjälp. Annars, tänk på dig själv bara. "Löp inte linan ut som inte bär".
    STOR KRAM från mig.

• Miss Cykel

fjärilsflickan: Hur har det gått för dig?

• den lilla

Ursäkta mig men vilket svin!!

B-kupor är inte ens så små! Jag har det och jag tycker om dom, skulle jag få höra att dom var för små skulle han flyga ut med huvudet före!

"Men han säger sig få massor med minnen tillbaka från sina tidigare förhållanden"

Det där säger väl allt, lämna honom tycker jag. Han gifte sig med DIG då ska han acceptera dig som du är.

• Månblomma

Fjärilsflickan!

Lyssna nu noga! Jag har levt i en relation där mannen ifråga systematiskt tog all självkänsla ifrån mig och kritiserade hur jag såg ut och satte upp regler för vilka kläder jag fick ha, hur långt mitt hår fick vara, på vilket sätt jag skulle sätta på mig, ta av mig underkläderna!!!???...jag fick inte ha smink, tycka och tänka som jag ville, fick inte äta vad jag ville osv....helt sjukt var det..

TYPISKT för kvinnor som lever med dessa män är att man fortfarande tror att man "älskar dom" att man har en bra relation annars, man vill så gärna att det ska fungera, och har man dessutom gift sig med karln så sopar man alla bekymmer under mattan för att dölja dom både för sig själv och för andra...man vill ju så gärna att just "mitt liv" ska vara lika lyckligt som grannens!

DU MÅSTE SJÄLV SÖKA HJÄLP!!!!! Gå till vårdcentralen och be om en remiss till en samtalsterapeut och be om hjälp att ta dig ur den här relationen, du behöver professionell hjälp att se med friska ögon på din mans sjuka beteende! han har stora problem och behöver hjälp han med men det är allt annat än ditt ansvar...du SKA ta dig ur denna relationen så fort du bara kan, tänk inte så mycket bara ta tag i att finna hjälpen till dig själv. Ju längre tiden går du lever med den här mannen så kommer han att bryta ner dig och du kan få men för livet och bli extra känslig och sårbar och dessutom drabbas av posttraumatisk stress efteråt om du upplevt för mycket psykisk misshandel, för det är vad detta är!

Dom här männen är dessutom väldigt kärleksfulla i början...men börjar precis som din man när det vänder...psykopatism kallas det i många fall...

kram på dig och glöm inte att du klarar dig ur det här!!!

• Vidalila

håller med de andra, det är inte dig det är fel på! det är han...hade det inte varit brösten hade det varit nåt annat.

• DalaAnna

Tjejen, byt man! Du är värd så mycket mer, och tro mig, du duger precis som du är!

• mrs. n

""Men han säger sig få massor med minnen tillbaka från sina tidigare förhållanden, då han varit med kvinnor/tjejer med stora/större bröst.""

Fattade han inte att han gifte sig med dig, att det var dig (o dina bröst) han gifte sig med och inte med någon annans bröst eller ens tanken att vilja ändra på sin fru.
    Träffades ni aldrig under era två år ni dejtade? Han borde under den tiden redan märkt stl-problemet isådana fall.
    ((Dessutom hur har han mage att jämföra dig mot sina ex, eller har du jämfört hans intima delar med dina ex.))

Jag tycker du ska säga till honom att okej jag kan köpa en pusch up bh då, men du valde mig och hela mig, och jag ska inte ändra på mig.

Han har ju problem, och troligen ljuger han för dig, det är inte dina bröst (om han inte är ytterst ytlig) han bara skyller på något, eller vill ge dig dåligt självförtroende.
    Be honom antingen berätta vad hans riktiga problem är, och är det brösten ska han skaffa hjälp om ni ska forts. ert äktenskap, för du kommer troligen en dag bara må riktigt dåligt och känna dig i botten.

Ta hand om dig.
    /orolig för dig

• succubusan

ehuuu... vet inte vad jag ska skriva. Hur kan man tro sig bli depp av en annan människas kroppsdelar? Jag skulle bli liv rädd om min sambo sa nått sånt till mig. Rädd för hans tänkande.

Är det så att han skäms över att du "har så små bröst" ? Eller är det "bara" inför dig han är så?

Vill ha visa upp en fru med dubbel D eller? Är det hans bild av ett perfekt förhållande.. nått att visa polarna eller?

nej det ligger enbart hos honom, men det hoppas jag du vet.

• jessa.c

hur går det för dig TS?

ge dig av,
    dom e inte små....
    Normala...

• Lill-skrrotis

D måste vara fel på honom. Ursäkta mig men det är enda anledningen till hans "idéer".
    Jag har aldrig gillat mina o tyckt att de varit för små ligger mitt emellan a/b kupa, men d är min nuvarande sambo som övertygat mig om att det inte är något fel på dem.

Jag hade större förut innan jag började träna stenhårt o brände bort fett på kroppen, då blev de en storlek mindre. Det består ju till stor del av bara fett. Man kan inte träna så själva bröstet blir större/fylligare

Men du strunta i vad han säger, han får väl ta dig för den du är o det visste han väl redan innan ni gifte er.

Jag kan bara hålla med vad andra sagt tidigare. Stackars dig fjärilsflickan

Svar på tråden Min man tycker jag har för små bröst