• fjärilsflickan

Min man tycker jag har för små bröst

Jag och min man gifte oss för ca ett halvår sedan - vi dejtade i 2 år...

Min man blev deprimerad etc snabbt efter att vi gift oss; och när han äntligen öppnade sig, så handlade det om mitt utseende...

Jag är hälsosam, enligt min åsikt ser jag bra ut...
    Men han säger sig få massor med minnen tillbaka från sina tidigare förhållanden, då han varit med kvinnor/tjejer med stora/större bröst.
    Jag har b-kupor, och enligt honom så tillfredställer det inte honom - och han kan nu inte släppa tanken; och är därmed deprimerad ofta.

Jag vill så klart att allt ska ordna sig - och tro mig; jag har aldrig varit den som låtit en man släta ner mig med vidriga ytliga kommentarer.
    Men eftersom det är nu är ett uppenbart problem, att jag inte har stora bröst, så vill jag göra något åt det.
    Har tex börjat träna bröstmusklerna mer i vanliga träningen, äter mer protein, tar tillskott av progesteron, samt örtpiller som enligt produkten ska ge tillväxt i brösten...

Vad mer finns att göra?!?
    Vad tycker ni om hela situationen??

• Svar på tråden Min man tycker jag har för små bröst
  • Ei saa peitää

Men släng ut skitstöveln. Han är inte värd dig. Å ge tillbaka och säg att hans snopp är för liten för att tillfredsställa dig.

• Pama_lija

Jag håller med om vad många redan har sagt, det är stor varning på honom!
    Jag har själv varit i en realtion där mannen först bröt ner mig med sånt skit för att sen börja slå.
    Om han inte är beredd att söka hjälp så är det dags för dig att gå vidare, utan honom! Tro mig, du vill inte vänta och se hur sånt utvecklas..

• anne på grönkulla

Alltså - om det är fel på dig som gör honom deprimerad??? - det var bland det dummaste jag har hört! Jag brukar inte snabbt uppmana folk att lämna sina relationer, men har han inget bättre att komma med så tycker jag inte du ska fortsätta leva med honom. Hans depression är en sak, men att skylla den på dig och din kropp är rent ut sagt elakt och förtjänar inget annat svar än att du packar och drar.

• Dallas

Men snälla nån! Hur kan han bli deprimerad pga att du har "för små bröst"?? Det måste var nåt allvarligt fel i skallen på den människan!

Du borde lämna denna karl. Låt honom inte bryta ner dig, du är värd så mycket mer!
    Kram!

• fjärilsflickan

Jag förstår era reaktioner... och jag förstår att jag låter dum då jag säger :
    - men jag älskar ju honom, och han älskar mig... och vi har det så bra annars.

Pama_lija - hur var det i början, då han inte misshandlade dig fysiskt ännu? var det dåligt hela tiden...? hur utvecklades det?

• Miss Cykel

fjärilsflickan: Usch, jag förstår att du är i en jättejobbig situation. Har ni pratat något mer om det hela? Vad händer? Tror du att han är villig att söka professionell hjälp?

Hoppas att allt blir bra för dig!!

• anne på grönkulla

Oavsett hur det utveckals ellerkan utvecklas så tycker jag det är STOR VARNINGSFLAGG på en man som hävdar att hans depression beror på något fysiskt hos nån annan. Om du nu inte motsvarar hans förväntningar på sin fru, då får han ju ta sitt ansvar och lämna relationen och låta dig skapa dig ett bra liv på annat håll - inte skuldbelägga dig för det!

• Jeez

Fjärilsflicka, jag vet inte om jag ska råda dig att vara så drastisk som många här gör. MEN det är HAN som har ett probelm och det behöver HAN adressera och ta tag i. Det innebär att HAN behöver gå och få hjälp för sin depression (oavsett vad den grundar sig i) och DU behöver stöd som anhörig. Det bästa du kan göra för att hjälpa honom är att se till att han får hjälp -hos en psykolog eller så. På vårdcentralen kan de remittera vidare!

Och om han inte vill inse sina problem (återigen oavsett vad de grundar sig i och att de helt handlar om honom hur han än uttrycker sig) då ska du börja backa och uppmärksamma varningsblinkerserna!

• Trez76

-Varför kunde han inte tala om detta tidigare? Det kan ju inte bara ha smugit sig på efter så lång tid.

Synd att ni redan har gift er. Tycker att han verkar vara en stooor elak, sårande idiot.

Är urförbannad!!!!

• Maddisen

Men fjärilsflickan då, inte kan killen vara deprimerad pga dina bröst! Så funkar det inte. Och du ska inte ändra på någonting för att han vill det, släng tillskotten och sluta modifiera din kropp efter hans pipa. Han har säker något fult som du hellre skulle se vore annorlunda, men om man älskar någon betyder det ingenting! Och eftersom ni gift er, hur deprimerad ska han inte bli om några årtionden när du åldrats också? Samla mod och dra tjejen!

Svar på tråden Min man tycker jag har för små bröst