• fjärilsflickan

Min man tycker jag har för små bröst

Jag och min man gifte oss för ca ett halvår sedan - vi dejtade i 2 år...

Min man blev deprimerad etc snabbt efter att vi gift oss; och när han äntligen öppnade sig, så handlade det om mitt utseende...

Jag är hälsosam, enligt min åsikt ser jag bra ut...
    Men han säger sig få massor med minnen tillbaka från sina tidigare förhållanden, då han varit med kvinnor/tjejer med stora/större bröst.
    Jag har b-kupor, och enligt honom så tillfredställer det inte honom - och han kan nu inte släppa tanken; och är därmed deprimerad ofta.

Jag vill så klart att allt ska ordna sig - och tro mig; jag har aldrig varit den som låtit en man släta ner mig med vidriga ytliga kommentarer.
    Men eftersom det är nu är ett uppenbart problem, att jag inte har stora bröst, så vill jag göra något åt det.
    Har tex börjat träna bröstmusklerna mer i vanliga träningen, äter mer protein, tar tillskott av progesteron, samt örtpiller som enligt produkten ska ge tillväxt i brösten...

Vad mer finns att göra?!?
    Vad tycker ni om hela situationen??

• Svar på tråden Min man tycker jag har för små bröst
  • alexaa

fjärilsflickan:

ursäkta att jag kanske låter elak eller oförstående..men hallå? Om man blir deprimerad för att ens fru har för små bröst.. då e de ngt som INTE stämmer.. de e helt enkelt itne klokt.

Blir så irriterad när jag läser ditt inlägg och tycker det e hemskt att han kan lägga en sån stor sak som en depression på dina axlar.

Det är inget fel på dig!! skaffa en man som älskar dig för den du e!! det förtjänar du!

• Sister of the Night

Men stackars, stackars din man.... Som inte upptäckte detta oerhörda "problem" INNAN ni gifte er! Och som nu står där och känner sig deprimerad, medan han gnäller om exens så mycket mysigare tuttar....

Och du tränar för att tillmötesgå hans tragiska ytligheter.

Men hur var det nu, har inte du ett och annat ex som var lite bättre -hm- "utrustad", om man så säger? Naturligtvis vill han inte att DU ska behöva känna dig missnöjd, heller?

• Bobou

Det här var bland det sjukaste jag hört! Vilken människa kan säga så till den han älskar?!?!

fjärilsflickan, det har INGENTING med dina bröst att göra, och en annan bröststorlek på dig skulle inte lösa några problem! Din man är deprimerad och försöker hitta yttre orsaker till ett inre problem, inte svårt att förstå (så gör ju många). Men jag kan inte förstå att han inte har insikten eller spärren som hindrar honom från att faktiskt tro att det är dina bröst det skulle bero på! Det får mig att tänka att han verkligen behöver psykologhjälp, om inte för depressionen i sig utan för sina uppenbara problem med prioritering och proportioner!

• c_t

En blivande hustrumisshandlare!!
    Jävla idiot rent ut sagt. Skilj dig och träffa en som älskar dig för den du är!

• Sister of the Night

Ligger nåt i det c_t skriver. Varining!!

• Miss Cykel

Vad bra skrivet det var, Gabriella -77. Ville bara säga det.

(Sen måste jag också säga att jag höll på att tappa hakan när jag läste din tråd, fjärilsflickan. Vilken vidrig sak att höra från sin man!! Hoppas att ni kan reda ut vad depressionen egentligen handlar om.)

• burken

Vad är det för värld vi lever i?!?!?

Din man mår ju helt klart inte bra. Frågan är vad du skall lägga tid, kraft och engergi på? I ett äktenskap vill man ju att ens partner skall ha det bra och må bra!! Men du hjälper inte honom genom att tänka på huruvida dina bröst tillfredsställer honom eller inte. Det skulle han/ni ha tänkt på lite tidigare om man säger så.

Nej, diskutera inte överhuvudtaget bröst med din man, utan jobba på att få reda på vad det är som tynger honom. Och för den delen, lägg av med alla grejer du håller på med för att fixa till brösten/ditt utseende, så länge det inte är för din egen skull.

Jag blir faktiskt lite skrämd över vilken värld vi lever i och att det finns männsikor/unga tjejer som mår väldigt väldigt dåligt så de blir så nedtryckta. Hur kommer det att se ut i förlägngingen? Vad kommer att vara fel nästa gång? Vad skall du göra då?

Stå på dig och var stolt över dig själv och din lösning på detta problemet!

• Princess Nightingale

Vad jag undrar ar vad HAN vill gora at problemet. Du gor massor men det ar hans problem och han verkar inte gora mkt!
    Jag forstar att ni alskar varandra och inte ska lamna varandra for det men det lar sluta med att du inte vill visa dig naken och da far han skvapp, varken bkupa eller annat.
    Han har tankt pa dom konsekvenserna tro. Att du kanske mar efter ngr ars missnojdhet fran hans sida inte vill visa dig naken med honom...

Det ar verkligen inget fel pa dig, jag hoppas ni kommer till en bra losning.
    #KRAM#

• fjärilsflickan

Tack för era svar... och för ärligheten.

Jag vet inte ännu hur jag ska göra, eller tänka.
    Jag tar en dag i taget just nu...

• c_t

fjärilsflickan

snälla snälla, sänk dig inte pga honom. Lämna honom. Han är sjuk! Ingen normal man skulle överhuvudtaget säga sådär till sin tjej/sambo/fru.
    Allt som du skriver i din tråd visar på att han har sjukligt kontrollbehov och vill trycka ner dig så mycket som han bara kan så han kan ta över allt vad din självkänsla och värdighet heter för att sen kunna missbruka det hela. Det är tydliga mönster på en kille som kommer att bli en hustrumisshandlare i framtiden, han kanske redan har slagit dig det vet ju inte jag?!
    För din egen skull så bryt dig ur det här! Du duger precis som du är! Du är fin och det är inga fel på din bröst alls!

Hoppas du får hjälp med att ta dig ur det här.
    kram

Svar på tråden Min man tycker jag har för små bröst