När jag läser det här går det kalla kårar längs ryggen, för det här är inte normalt beteende från honom! Det är många tjejer här som skriver väldigt bra inlägg i tråden, och jag hoppas innerligt att du kan ta till dig dem.
Jag vill också ge ett exempel från mitt eget liv... J
Jag bodde ihop med en man, vi hade varit tillsammans ungefär lika länge som ni har, och vi planerade bröllop. Vi hade ett kanonbra förhållande, och stod varann nära. Vi hade inte minst väldigt roligt ihop och inget moln fanns på vår himmel. Plötsligt en dag (ja, det kom faktiskt som en blixt från en klar himmel), började han kritisera mig och mitt utseende. Jag var inte tillräckligt sexig, eller "hans" typ av tjej...Det var fel på en det ena en det andra, trots att han ju ändå känt mig i 2 år. Det här satte igång en serie av bråk under en tid, för jag kunde ju inte tro att HAN av alla verkligen sa det han sa, och att allt vi haft var "fejk". Hans kritik mot min kropp och mitt sätt att vara fortsatte, tills jag efter 2 månader med dagliga bråk fick nog och sa till honom att duger jag inte som jag är, så varsågod och flytta! Jag minns fortfarande den styrka jag kände i den stunden och den inre friden som kom över att jag äntligen sa ifrån och tog hand om mig själv!
Vi gick skilda vägar, han flyttade och jag hittade efter ett tag en ny lägenhet. Vi är idag vänner och delar det som var det positiva i vår relation, men jag är glad att jag inte lever tillsammans med honom. Han säger idag att han ångrar hur han betedde sig mot mig och säger att det berodde på en personlig kris och inte hade med mig eller min kropp att göra, inte överhuvudtaget. Han mådde själv så dåligt att han inte orkade ha en relation, samtidigt som han var för feg för att göra slut. Hans problem kvarstår dock och jag är glad att jag inte är en av de tjejer han dejtar nu.
Så, mitt råd till dig är att absolut inte anpassa dig till honom, för det leder bara till att allt eskalerar! Du måste sätta ner foten och säga ifrån NU, och antingen blir det en förbättring av situationen, eller så måste ni gå åt olika håll. Som det är nu är det sämsta tänkbara situationen för dig, dvs du börjar anpassa dig efter en osund man, och tappar lätt bort dig själv i det, med dåligt sjävförtroende till följd.
Snälla, gå inte på hans manipulation om att det handlar om dina bröst, utan säga ifrån redan nu och kräv att bli respektfullt behandlad. Visst, han har säkertligen också fina sidor, men en man som mår så dåligt att han tar ut det över sin partner går inte att leva med. Det slutar inte bra såvida han själv inte tar tag i sina problem och tex går i terapi.
Till sist: Jag tycker du ska sluta med tillskotten av progesteron. Känns inte bra att laborera med hormonsystemet så, och du måste vara rädd om din hälsa i första rummet, för förlorar du hälsan förlorar du allt.
skickar en stor kram till dig genom Cyber rymden! Jag förstår de kval du går igenom, men hoppas innerligt att du tar tag i situationen snart, och tar hand om dig själv!
B M