• fjärilsflickan

Min man tycker jag har för små bröst

Jag och min man gifte oss för ca ett halvår sedan - vi dejtade i 2 år...

Min man blev deprimerad etc snabbt efter att vi gift oss; och när han äntligen öppnade sig, så handlade det om mitt utseende...

Jag är hälsosam, enligt min åsikt ser jag bra ut...
    Men han säger sig få massor med minnen tillbaka från sina tidigare förhållanden, då han varit med kvinnor/tjejer med stora/större bröst.
    Jag har b-kupor, och enligt honom så tillfredställer det inte honom - och han kan nu inte släppa tanken; och är därmed deprimerad ofta.

Jag vill så klart att allt ska ordna sig - och tro mig; jag har aldrig varit den som låtit en man släta ner mig med vidriga ytliga kommentarer.
    Men eftersom det är nu är ett uppenbart problem, att jag inte har stora bröst, så vill jag göra något åt det.
    Har tex börjat träna bröstmusklerna mer i vanliga träningen, äter mer protein, tar tillskott av progesteron, samt örtpiller som enligt produkten ska ge tillväxt i brösten...

Vad mer finns att göra?!?
    Vad tycker ni om hela situationen??

• Svar på tråden Min man tycker jag har för små bröst
  • jocelyn

Ursäkta jag måste läst fel.

HAN är DEPRIMERAD pga att dina bröst inte "uppfyller HANS krav"?

Om han inte kan älska dig för den du är och som du ser ut har han inte i ditt liv att göra! Hans depression är HANS problem, det har inget med DIG att göra!

Yikes. Gör dig av med snubben kvickt som attan!!!

• fjärilsflickan

Nej, du läste inte fel.
    Och nej, det är inte krav - utan det är smak.

• Cornellia

Oj....måste varit ett hastigt bröllop om han inte ens märkt hur dina bröst såg ut innan ni gifte er.

• jocelyn

:) Ja jag kan inte annat än beklaga detta.

Det verkar inte som alla hästarna står i stallet.

• Gentle Fawn

Ursäkta ....men karljä-veln kanske måste ta och titta sig i spegeln och försöka lista ut vad han mår så dåligt över själv.Istället för att projicera det på dig.Han kanske helt enkelt är för feg för att ta itu med sina egna problem,och det lättaste blir ju att tänka att orsaken till att han mår dåligt är pga dig.
    Väldigt elakt att bete sig så, men han kanske inte är medveten om det.

• Snart_FruL

Hade min m2b sagt att nåt i mitt utseende gjorde honom deprimerad, så hade jag dragit öronen åt mig direkt. Hade han sagt det till mig efter vi gift oss, hade han fått det hett om öronen det kan jag lova.

Det var bland det taskigaste jag har hört. Om han blir deprimerad på grund av din bröststorlek så är han mer än lovligt ytlig. I mina öron låter han otroligt manipulativ, jag skulle tro att om du skulle förstora dina bröst, på något sätt (operation är det enda som med garanti fungerar), för att göra honom glad igen, så kommer det nog inte dröja länge förrän det är nåt annat hos dig som gör honom deprimerad.

Om inte du hade nåt problem med dina bröst innan du träffade honom, så är det säkert inget fel på dem. Och jag tycker du ska ta dig en funderare på, vad händer med er relation om du får bröstcancer? Vad händer om du råkar ut för nåt annat som kommer förändra ditt utseende?

• Lucia05
    Öhh....Är han riktigt frisk?
  • sjuttiosjuan

Hej fjärilsflickan

Jag förstår att du älskar honom och vill göra allt för att det ska funka men jag blir så arg när jag läser det du skriver. Storleken på brösten ska verkligen inte spela någon roll om man VERKLIGEN älskar personen. Min pojkvän tycker det är fint med stora bröst men jag har små och dem tycker han också om.

Det är som om du skulle bli deprimerad för att han har för liten/stor dingelidong. Hur länge var ni tillsammans innan ni gifte er? Har han aldrig sagt nåt om brösten innan som gett dig en hint. Jag skulle bli så förbannad för du ska inte behöva skaffa större bröst för en killes skull. Du är säkert jättefin som du är! Jag skulle "ta en paus" från det här förhållandet och få lite distans till vad det egentligen handlar om.

Jag önskar dig all lycka till och kom ihåg att du duger precis som du är och b-kupa är en helt lagom storlek för det har jag med. :)

• Misha**

Jag tycker hela situationen låter väldigt obehaglig. Som Snart_FruL säger låter han som en manipulativ person som har ett enormt behov av att kontrollera dig. Jag kan nästan lova att dina bröst inte är det enda han kommer bli "deprimerad" över.

Deprimerad är f.ö.ett väldigt starkt uttryck. Om det nu är så att han faktiskt mår väldigt dåligt över hur dina bröst ser ut tyder det på en psykisk störning. Sen att man kan attraheras mer eller mindre av olika saker är en helt annan sak.

En förutsättning för ett fungerande förhållande är att stötta och uppmuntra varandra. Inte trycka ner varandra pga ytliga detaljer, om inte annat leder det till att ni båda bli deprimerade och missnöjda med er själva och er partner.

Sen är det en annan sak om man påpekar sin partners ovanor som tex. överdriven konsumtion av onyttig mat för att hjälpa honom/henne ur missbruket. Men då handlar det ju om rena hälsoskäl, inte ett par bröst.

• Gabriella-77

Hej Fjärilsflickan!

Tråkig att höra om din situation, förstår att du måste känna dig förtvivlad.. Känner igen situationen lite grann...
    Jag tror att det bästa du kan göra för dig själv och din man är att försöka se båda era behov och möta dom - pratar inte om att operera brösten. Uppenbarligen så har din man hittat just denna yttre omständighet som kan rättfärdiga hans depression, men det ska du försöka att inte lyssna så mkt på. Självklart är han inte deprimerad pga av din bröst, men han vet nog inte själv varför han mår som han mår och om stora bröst har givit honom behagliga känslor tidigare så kanske han i förvirringen gör ett sånt fullständigt tankefel.
    Jag tycker spontant att du ska försöka möta honom, lyssna på vad han säger och försöka att inte gå igång och bli uppriven, men utan att köpa hans prat och ta på dig något av skulden. Du är älskvärd oavsett bröst - så låt inte tankar på att föränmdra brösten smyga in.
    När han känner sig hörd kanske han kan gå med på att gå till en terapeut för gemensamma samtal, eller kanske låta dig gå med till hans terapeut - om han har en givet hans diagnos (?) depression. Hos en terapeut kommer du garanterat få utrymme för din mer verklighetsanknutna version av problematiken och en utomstående person kommer kunna belysa hur absurt din mans resonemang är. Förhoppningsvis kommer han få kontakt med vad som egentligen ligger bakom hans depression och du å din sida kommer få upprättelse från hans kränkningar.
    Nu låter det kanske som att jag tycker att du ska acceptera vad som helst och fokusera på hans välbefinnande osv. Så är det inte, jag tycker bara att du ska 1. Stå upp för det som är sant för dig och 2. stå upp för det som du såg i honom och som du älskar och ge honom en hjälpande hand när han mår så dåligt att han hänfaller åt att kränka den han egentligen älskar.
    Lycka till!

Svar på tråden Min man tycker jag har för små bröst